Sobota, 19. január, 2019 | Meniny má Drahomíra, Mário

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Viete, že chodec nemá prednosť na priechode pre chodcov? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

list biskupa
toto dajte citat z kancla aspon tri nedele po sebe v kostoloch vsetkych cirkvi
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nnooo...

riesenie je naramne jednoduche. jednoduchsie, ako krutit paragrafy kazdy na svoju stranu.
OTOCTE HLAVU!
je uplne jedno, kto bude mat na sude schopnejsieho advokata. ci vodic, alebo chodec po nehode. ktory prekruti dvojzmyselne paragrafy pre svoju stranku. ak dokaze chodcovo jeho "pravo", co ten z toho ma bez nohy ci s odrazenou ladvinou? dobry pocit a par eur odskodnenia? toto su take prekaracky, kto ma dlhsi. co z toho, ze zrazeny chodec bude dokazovat svoju pravdu z marnice ci z operacneho stola?
a pritom staci tak malo - OTOCIT HLAVU a presvedcit sa, ci mu tu jeho domnelu prednost auto aj dava. po cestach jazdia aj ozrati a nafetovani, ze? denne ich par odstavia, vrchol ladovca. aj nesustredeni ludia, ladiaci radio ci s ocami na mobile, nie? isteze sa to nesmie, je to v rozpore so zakonom. a prave na dodrziavanie zakona sa v tomto state niekto spolieha, prave na ceste? a preco...?
zastavit nalozeny kamion ci autobus, ak pred ne skoci z chodnika chodec, je nemozne aj pri povolenej rychlosti. vacsinou aj osobne auto. to kazdy vodic chape a ovlada, len nevodici sa spoliehaju na zazrak.
a pritom staci tak malo - otocit hlavu. najma na dvojprudovkach, najma ak dostavam prednost od toho v pravom. presvedcit sa sam, ci to pochopil aj ten v lavom a ci zastane. a nie tahat so sebou bez obzretia este aj decka ci kocik, s hlavou sklonenou do zeme.
isteze, na sude to vyhra. aj za cenu toho mrtveho decka...?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tibor Šándor pridal dôležitú informáciu, ktorou vyvrátil mýtus

Čítajte viac: https://myorava.sme.sk/c/20971...

To je kto? Dufam, ze nie ten policajt.. Vyhlaska hovori nieco ine:

Vodic je povinny: dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť; to neplatí pre vodiča električky,

Povinnost chodca (Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť) vobec nenaznacuje, ze chodec nema na priechode prednost a ze musi cakat kym vozidlo uplne nezastane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak, žasnem, že takúto nebezpečnú hlúposť zverejnili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Suhlasim, je to hlupost

napriklad v Rakusku ale aj v inych civilizovanych krajinach vozidla automaticky zastavuju pred prechodom uz vtedy, ked chodec javi zaujem do neho vojst, taka je slusnost, ktoru na Slovensku postradame na kazdom kroku. Aj preto su zebry nanjebezpecnejsim miestom pre chodcov, mna sameho styri razy temer zrazili agresivni vodici, ktori ked ma zbadali, ze vchadzam na prechod tak este pridali...co dodat ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

práve naopak

Ja pozorujem pravý opak, vodiči zastavujú chodcom často. Naopak chodci bezohľadne vstupujú na vozovku.
Niekedy musím ako chodec ukazovať vodičom aby pokračovali, alebo zastať ďalej od vozovky, lebo vodiči hneď stoja. Popisujem skúsenosti z posledných rokov z Bb, NR, ZA a BA. U nás to je dokonca lepšie ako v Zurichu, o ktorom som počul rovnaké bájky ako tvoje Rakúsko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Chodec nemá prednosť!!!

Bohužiaľ, chodci si myslia, že majú prednosť a viacerí drzo vstupujú na prechod pre chodcov a donútia vás zabrzdiť-zastať., samozrejmä, ak to ešte dokážete, hlavne teraz na šmykľavých cestách.Chodci si vôbec neuvedomujú, že auto má určitú brzdnú dráhu a taktiež, že pri týchto sychravých tmavých večeroch ich jednoducho nevidieť!Zbytočne riskujú svoj život a zdravie a vodičovi minimálne opletačky so zákonom, keď jednoducho stačí počkať pokiaľ auto /autá/ prejdú a potom môžu bezpečne prejsť cez cestu.Samozrejmä, že pokiaľ už chodec vstúpil na prechod pre chodcov, vtedy už má prednosť a vodič mu musí umožniť bezpečne prejsť cez cestu.Mnohí to však drzo zneužívajú a neuvedomujú si, že reakcia vodiča nemusí byť okamžitá a taktiež si neuvedomujú, že telesná schránka človeka je krehká a oproti rútiacemu sa autu o hmotnosti 1 až 2 tony nemajú žiadnu šancu!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re 1/3

Čomu nerozumieš?
Chodec nesmie vstúpiť na vozovku ak vozidlo nemôže zastaviť = chodec nemá prednosť.
Ak vodič môže zastaviť, vtedy chodec môže vstúpiť na vozovku a má prednosť.

Kvôli somarom, ktorí hovoria o prednosti chodcov - a teraz chcú uzakonit absolútnu prednosť chodcom - zomrelo a zomrie ešte mnoho ľudí!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zaujímavé ze na Zapde to funguje.

Vyhláška hovorí iba to, aby človek ako tlk nevbehol na cestu. A nie ze ma čakať kým sa autu uraci zastať. Tomu nerozumiem. Nie je to mýtus ako sa snaží nahovoriť článok ale zákon.

Chodec ked je na prechode ma podľa vyhlášky prednost. Pokial na prechod vchádza musi sa uistiť ze auto stihne bezpečne zastať
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak , v Rakúsku každý zastaví, ak vidí, že chodec sa len pozrie merom k prechodu, nemusí ani vykročiť. Je to preto, že tam schválili zákon, že chodec má absolútnu prednosť na prechode, samozrejme to šoféri nerešpektovali, ale polícia po 3/4 roku začala mastiť tak vysoké pokuty za nedodržiavanie tohto zákona, že sa to takm stalo zažitým pravidlom. Obrana typu, že to je čo za novinka, bola zmietnutá argumentom platí to už skoro rok, je Vašou povinnosťou to doržiavať.
To bolo na počiatku 90 rokov. A dnes si tam môžeš prejsť v pohode cez prechod. Tu stojíš ako ***** aj 5 minút, než sa niekomu uráči zastaviť a pustiť ťa cez prechod. Ak máš cestou peši do práce tri a viac prechodov, tak poteš pánboh.
Ale to je daň za to, že dnes veľa nerozmýšlajúcich a bezohľadných ľudí jazdí autom. A jazdia na poslednú chvíľu, nepočítajú so žiadnou rezervou a potom nervačia za volantom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"To bolo na počiatku 90 rokov"
"Ale to je daň za to, že dnes veľa nerozmýšlajúcich a bezohľadných ľudí jazdí autom."
Protirecis si.
V rakusku zjavne jazdilo tiez vela nerozmyslajucich a bezohladnych ludi.
A stale jazdia. Len trest je vacsi ako zisk.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na počiatku devadesiatich rokov v Rakúsku nezastavovali vodiči pred prechodom, ak chcel chodec prejsť, hoci im to zákon prikazoval. Pokuty skoro 10 tisíc šilingov im to ale rýchlo vštiepili .
Skrátka iná mentalita, tam to pochopili aj tí , čo s tým nesúhlasili a dodržujú to. Tam je úplne normálne , že sa pravidlá nedodržujú a je úplne normálne, že si ich vedia vynútiť bez rozdielu. Len by si skúsil nezaplatiť pokutu, policajt pôjde s tebou k bankomatu a vyberieš si a zaplatíš.
Brácho tam robí,policajti sú tam nekompromisní ale spravodlivý a je im úplne jedno na čom jazdíš. ( ako si bohatý ).
Len toto je štát, kde sa každý dožaduje nejakej výnimky pre seba.

Neprotirečím si, u nás na teba vodič kašle, tu čakáš dlho kým prejdeš cez prechod.
Ja osobne radšej prejdem, až keď nič nejde a volím si cestu s čo najmenej prejdením cez cestu.
Na bicykli už nejazdím, to je na úraz, neraz sa ma napríklad "inteligent" pokúšal predbehnúť v kruháči a reznúť to tesne predo mnou doprava na výjazd. Za takéto niečo by malo byť normálne sto rán bičom nekompromisne, lebo toto môže urobiť iba dobytok a nie človek. Nehovoriac o tom, že ak ťa niekto obieha a buď ťa úplne vytlačí z cesty a lebo ťa skoro zhodí spätným zrkadlom.
Ak by som niekedy jazdil na bicykli , tak len v strede pravého jazdného pruhu, to je jediný spôsob, ako ťa bude vodič za tebou rešpektovať, lebo len vtedy si uvedomí, že má pred sebou prekážku a obehne ťa ako auto ( máš sa prípadne aj kam bezpečne vyhnúť ).
Inak ťa surovo bezohľadne vytlačí von z cesty ( ak ideš pri krajnici ).
Takto totiž jazdí autami väčšina šoférov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

malo byť : ....pravidlá sa dodržujú .....
Sorry za chybku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

preto jazdim na biku viacmenej v strede pruhu s hnusnou kolotocarsky blikajucou blikackou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A pritom si myslíš, že si geroj.

Ó, ty Božia prostota!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

preco jako geroj?

traktor neobehnes, cyklista ti vadi, o ty ludska sp ros toto!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem, čo je to vadí, ale...

Cyklista mi neprekáža, naopak. Keď ho vidím jazdiť po kraji cesty, tak ho obídem veľkým oblúkom. Ak sa nedá, kľudne spomalím na jeho rýchlosť a počkám si, kedy to bude bezpečne možné, aby som ho neohrozil.
Ale samozrejme mi prekáža hňup. ktorý jazdí po strede cesty s "kolotočarsky blikajúcou blikačkou" a myslí si, že je geroj, že so všetkými vybabral. Len neviem, ako chce vybabrať s 2,5 t SÚV-čkom, ktoré sa prirúti odzadu. Vtedy sú ti tie "kolotočarsky blikajúce blikačky" úplne na *****. Preto aj zákon o premávke ti prikazuje, že máš mať reflexné prvky na sebe a nie blikače. Tie totižto vo svetle xenónov a LED svetiel vôbec nevidieť. Reflexné prvky je vidieť zďaleka. Dúfam, že to na teba nie je príliš zložité a pochopíš to.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pravdu mate obaja a su zbytocne tie invektivy.

Zasadne jazdim bikom v strede kruhaku, kedze vodici mi robili presne to co popisoval, pritom v tom kruhaku nedokazu ist rychlejsie ako ja, ak nejdem po okraji.


Inak moja skusenost je ze vacsina ludi jazdi slusne/vodici, cyklisti ale aj chodci su v pohode/ kazi to len 10-20 % mensina hlupakov.
Hnusna kolotociarska blikacka a tiez velmi silne svetlo je velmi osozne hlavne pri jazde mimo mesta, kedze vela soferov ma problem vypnut dilakove svetlo, kvoli bicyklu. Taktiez kvoli tomu nosim siltovku co najnizsie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

5 minut si prehnal,

chodec je na vedlajsej. Pokial je na hlavnej (ma zelenu), ma prednost. Ja sa tiez mam problemy zaradit na hlavnu cestu, ked ide suvisla kolona aut po hlavnej, ale neposeriem sa. A do prace krizujem asi 18 prechodov, tak naucte ludi, aby nefajcili popri prechode, alebo dajte do zakona, ze ked auto zastavi, tak chodec MUSI prejst na druhu stranu, lebo u nas sa rozpravaju debili na chodniku pri prechode.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vodič musí zastaviť

Chodec sa pri priechode nezjaví rýchlosťou svetla takže ak vodič vidí na chodníku pri priechode chodca môže a musí zastaviť.
Ako píšu iní na západe ale aj v Maďarsku roky funguje že vodič jednoducho zastaví.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?