Nedeľa, 8. december, 2019 | Meniny má Marína

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prechádzal cez priechod pre chodcov, zrazilo ho auto. Neprežil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Podľa rečí svedkov to vyzerá 100% vina na vodičovi. Ale teraz o inom: Všeobecne v Námestove, po tom ako sa dobudoval "Prieťah", chodci chodia cez prechody ako ovce. Dokonca si myslia že sú asi nesmrteľní, vôbec na neobzerajú doľava ale rovno cez zebru, lebo zebra. Chodia po jednom, nepočkajú na skupinku a potom sa spomaľuje doprava na kruhačoch. Duplom ma ide rozdrapiť keď vkročí chodec na prechod práve keď auto vychádza z kruhaču, týmto činom zastaví tok áut v celom kruháčí. Vôbec nevedia počkať na ostrovčekoch, atď. Ale je aj pár výnimiek, asi tak 1%.
orawec
Námestovo
Zrovna dnes sme sa vrátili zo 4 dňového výletu z Oravskej priehrady. Čo stvárali na cestách polovodiči na autách s ečv NO, bola katastrofa. Na moste je 60tka, idem podľa tempomatu nastavených 63 km/h. Zozadu sa prirúti taxikársky modrý Rapid so žltými nápismi a nalepí sa mi na nárazník tak, že takmer do mňa narazí, keď dávam prednosť na kruháči. Na kruháči pokračujem doprava, smer Klin s tým, že budem odbáčať na Ranč. Idem tempomatových 53 km/h, taxikár je tak blízko, že mu viem v spätnom zrkadle spočítať hádam aj chlpy v nose. Smerovku, že budem odbáčať na Ranč, dávam asi 30 m pred posledným prechodom a postupne spomaľujem vypnutím tempomatu. Na to začne taxikár trúbiť, nepochopil som doteraz, že prečo. Neporušil som žiaden predpis, naopak, dodržal som všetky pravidlá cestnej premávky. Alebo Iný expert - biela dodávka Ford Transit, znova ečv NO s koncovkou BV a ignorujúca 60tku od prístavu č.1 až po Slanickú osadu. Znova idem podľa predpisov, plánujem sa zastaviť na Slanickom Dvore. Smrad v dodávke nalepený na nárazníku, polovicou auta neustále v protismere, ale nepredbieha kvôli plnej čiare, aj keď nič nejde v protismere. Dávam smerovku, že budem zastavovať pri reštaurácii a spomaľujem. Smrad zapína diaľkové svetlá a keď schádzam na krajnicu pri parkovisku reštaurácie, vytrubuje. A ja znova rozmýšľam, čo som spravil zle. Že by zrovna to, že som dodržoval predpisy? Evidentne ale obyvateľom okresu NO predpisy nič nehovoria, pubertiakov na starých črepoch preháňajúcich sa v noci z kempu do mesta a naopak je aj škoda spomínať, takisto aj nákladiaky naložené drevom.
hxigor
Takých ma*orov si nevšímaj, trúbia pravdepodobne kvôli cudzej značke, nie rýchlosti, ja tam chodím 50, ale nedovolia si, aj keď lepiť sa budú, dokonca aj kamión s drevom tam má chúťky predbiehať. Niekedy ale rozčuľuje aj to, že niektorí turisti či motoristi idú 50 aj mimo obec a na mnohých úsekoch sa nedá predbiehať, tam už zas platí, že neexistuje právo na bezdôvodne spomaľovanie, naopak, zákon zakazuje zbytočne spomaľovať premávku, to si niektorí vodiči tiež neuvedomujú, niečo ako keď si chodci neuvedomujú, že zákon hovorí nechodiť cez priechod ako teliatka po jednom (netýka sa tohto pána z nešťastia, pri Punchi jazdia ma*ori pravidelne cez pruhovanie, lebo frajer je ten, kto obehne iných na úseku so zníženou rýchlosťou), ale že tam tiež platí, že pokiaľ možno cez priechod v skupinkách, lebo tie autá tiež potrebujú prejsť. Ale taký problém je hlavne v mestách. Tu by som aj novinárom naložil, lebo keď o prednosti chodcov píšu, tak vždy zdôraznia len absolútnu prednosť, ale už nenapíšu aj to, že to neznamená schválne sa rútiť po jednom do priechodu. Nevychovávame k tolerancii na oboch stranách. V tomto zasa je zážitok prechod v BA pri Tescu v centre. A autobusári, jazdiaci buď 40 obec+60 medzi, alebo 60 všade, to je tiež potešenie niekedy. Zbytočné spomaľovanie zvyšuje agresivitu, to je známa vec. No a treťou kapitolou je posúvanie značiek ďaleko za obce bez doplnenia značky na vyššiu rýchlosť. Akože nech si okolíkujú región, ale ak nemyslia na vodičov, sami vyrábajú problémy. V zahraničí je pomerne bežné, že kde to nemá opodstatnenie, tam sa hneď zvyšuje rýchlosť na 70. U nás sa zatiaľ dopraváci k tomu nedostali. Konkrétne úsek, kde Ťa vytrúbili, by si po Slanický dvor zaslúžil 70. Mne sa páči, ako sa jazdí "na dolniakoch", kde keď ide niekto pomalšie, uhne medzi obcou na krajnicu. V UK dokonca zastavia niekde na rozšírenej krajnici a nechajú ostatných obehnúť. Z križovatky vyrazia hneď, nie až uprostred zelenej, zjavne ich tam učia autoškolu inak. Jazdí sa tam fakt rýchlo, dokonca aj po obciah, ale tolerantne, tak, aby iným nerobili na cestách zle. Tolerancii a kultúre sa ešte všetci musíme naučiť. Aj keď námestovských taxikárov to asi nenaučí nikto, tí napr. v noci pod 100 km/h po obci nejdú.
izero
<< < 1 2 3 > >>

tela si ty, a nie chodci

ako maju chodci riesit situaciu na prechode? Maju vytvorit oganizovanu skupinu a cakat na prechode az sa nazbiera minimalny pocet? Kolko? Odkial ma chodec vediet, ako dlho bude cakat, nez sa mu nazbiera dost zaujemcov o prejdenie na druhu stranu?
Zakon, ktory potrebuje organizovanie chodcov je zly, pretoze sa spolieha na nieco, co nefunguje. Vodici sa niekedy samoorganizuju? Cakaju na seba a po dosiahnuti urciteho poctu vyrazi skupinka aut na cestu, abu nedajboze neobmedzila inych vodicov? Videl si to niekde? Ked sa komunikacia upchava, pretoze je vela aut a vela chodcov, potom sa ma situacia riesit semaformi, a nie apelovanim na samoorganizovanie chodcov. Neziadaj od nich nieco, co nerobia ani vodici. S dalsimi "podnetmi" sa obracaj na spravcu komunikacie a usetri si tie komunisticke keci o zvyseni uvedomelosti chodcov.
 

 

Rozumieš tomu bohužiaľ ako kura pivu. Autá tiež prechádzajú v skupinkách a potom zas chvíľu v skupinke stoja, kým prejde skupinka chodcov. Tak by to malo fungovať ,ale samozrejme, figu o tom vedia takí ako Ty, či už sú za volantom alebo pred prechodom. Výsledok je, že sa všetci ignorujú a robia si na cestách a priechodoch napriek. Takže také klasické Slovensko. A ešte Ťa potom taký frajer sprdne, keď chceš, aby to tu bolo kultúrnejšie a bezpečnejšie. Práci česť tvojim kecom a namiesto kecania choď zmeniť zákon a potom mudruj pri pive.
 

 

Su to ich cesty, tak si tam robia co uznaju za vhodne. Mozes byt rad, ze Ti vobec dovolili prejst.
 

Čo tu treba dodať ???

NO predsa Oravčania region s najprimitívnejším obyvateľstvom , nepotrebuje komentár. A takto sa správajú tý najlepší kresťania katolíci čím sa hrdia oravčania , no fuj .
 

 

1, magorov najdes vsade a skatulkovanie, ze tam alebo onam jazdia nedisciplynovane je akurat ukazkou nizkej inteligencie a autora, pretoze aj jazdia len na slovensku miliony a ze ty stretnes 100 aut je statisticky tak male percento, ze z toho nemozes vyvodit ziadne univerzalne pravidlo, ze vodici tej ktorej znnacky jazdia inac oni ine znacky
2, sestdesiatku za pristavom jedna rusi krizovatka s odbockou do ulice ku kormoranu a dalej az oi znacku obce je 90, takze smrad je niekto iny a nie ten vodic za tebou.
 

 

Na základe tvojej reakcie máš podľa mňa problém s čítaním textu s porozumením. Nízka inteligencia skôr svedčí o gramatických chybách autora príspevku...
Ad 1 - nikoho neškatuľkujem, napísal som svoju vlastnú skúsenosť. Ty máš asi opačnú, ok, nikto ti to neberie. Evidentne som ale nebol jediný, kto mal zlú skúsenosť s vodičmi z Oravy, viď aj reakcie ostatných.
Ad 2 - ak si dobre pamätám, tá odbočka doprava bola rozbitá panelová cesta a nie je označená dopravnou značkou pre križovatku. Ruší teda dovtedy platné rýchlostné obmedzenie? Ja som ju za križovatku nepovažoval, považoval som ju za prístupovú cestu niekam. Nič to ale nemení na fakte, že aj keby som podľa teba na tej 90tke išiel 40, nemá na mňa kto vytrubovať. Za tým označením smrada si stojím, trúbil na mňa až pri Slanickom dvore, ktorý je v Slanickej osade, kde platí 50tka.
 

 

To sa mýliš, nie je pravdou, že na 90-tke máš právo si ísť 40 lebo sa ti zachce. Zákon jasne hovorí, že vodič nemá iných bezdôvodne obmedzovať v premávke. Rovnako tak, že má rýchlejšie autá pustiť pred seba a neblokovať. Aj keby porušovali predpísanú rýchlosť. Pri 40-tke na 90-tke to platí dvojnásobne. To je ďalšia vec, o ktorej sa v slovenských autoškolách nehovorí a tak to tu aj potom vyzerá. Ak to budeš takto brať, tak si budeš trúbiacich vyrábať, a celkom oprávnene. Nič to nemení, že ak na Teba trúbil na 50-tke, že to je smrad, ale tak isto to nič nemení na tom, že nie, nie je tvoje neobmedzené právo spomaľovať cestnú premávku. To by nám za chvíľu ani 10-prúdovky nestačili. Prajem Tebe aj nám všetkým viac vzájomnej tolerancie a nie robenia si zle.
 

NO

nebezpečná oblasť.
 

Zaujimave ale je,

ze chodec bol zo Ziaru a sofer mal nktrianske znacky.
 

Na priechode pre chodcov

má prednosť chodec. Je jedno, či je jeden alebo ich je desať. To je čo, za hlúposť, že chodci by mali neviem dokedy čakať, kým sa ich nazbiera z tvojho pohľadu dostatočná skupina? Podľa toho, čo píšeš, by si nemal mať vodičský preukaz, lebo je len otázka času, kedy tiež niekoho na priechode zavraždíš. Nie zabitie či usmrtenie, vražda je to správne slovo, a tak by sa to aj malo posudzovať z hľadiska trestno-právnej zodpovednosti. Veď je to úplný výsmech spravodlivosti, keď za taký vážny delikt odsúdia previnilca na jeden-dva roky. Keď niekto niekoho zastrelí alebo ubodá nožom, dostane 15 rokov, keď ako vražednú zbraň použije auto, dostane len symbolický trest. Celkom dobrý návod pre kriminálnikov, ako sa zbavovať nepohodlných ľudí.
 

 

V sucasnosti stale plati, ze chodec vkrocenim na prechod dava najavo svoj umysel prejst cez prechod. Az v takomto pripade ma povinnost vodic ho pustit. To znamena, ze ak je frekventovany prechod, a chodec vidi, ze sa blizia k prechodu dalsi chodci, moze pockat kym dojdu k prechodu a potom prejst spolocne. Nehovorim, ze ma cakat kym dojdu k prechodu chodci vzdialeni 50 metrov, ale ak su trebars 5-10 metrov od prechodu, moze chvilocku pockat, auta zatial mozu prejst a potom prejde on so skupinkou naraz.

Po novom uz bude musiet vodic dat chodcovi prednost i ked bude chodec len stat na chodniku pri prechode. Urcite budeme nejaku dobu svedkami nedorozumeni. Tetky sa budu musiet naucit, ze pred prechodom chodcov nemaju postavat a diskutovat. Objavia sa problemy v pripade prechodov, ktore idu rovno od autobusovej zastavky, kde ludia stoja bezne bez umyslu prechodu cez cestu. A mozeme tiez ocakavat vela vodicov, ktori nahle zabrzdia a napali to do nich niekto zo zadu.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Človeka

spoznáš aký je ke d vstupuje do dverí…..tam vidíš akú ma výchovu a charakter....orawec, orawec, snaž sa pochopit čo ti napísal ten predošlý, inak prechod platí z jednej strany cesty na druhú , spolu s ostrovčekom, na vine zlých cestných projektov spolu s prechodmi sú projektanti, urady obce, policia...v tom maš pravdu orawec. vždy sa třeba žtažovat v jadre ktorý to zposobil, viem asi to nepomože...ale inak sa nedostaneme dopředu...a týto vodič kde idu do Hainburgu za blavu na nakup, tak stříkne dodržujú všetky předpisy, ale hned po návrate na zdivočené slovensko sú zase vo svojom...to je hlava, výchova v rodine a okolia...aký člověk taká vláda....
 

 

oravec s nitrianskymi znackami?
 
Hodnoť

 

Toto je bezne bohuzial. Ja som nedavno takto isiel v lavom pruhu, pani v pravom a ani len nezareagovala ze nejaki chodci idu. Nastastie sa pozerali... inac by ich zramovala. Este chvilu som mal mrazivy pocit v sebe.

Skodovkari su diagnoza. A ludia jazdia ako prasce. Staci par minut jazdy a zarobil by som na mesiac keby som policajt.
 
Hodnoť

 

U nás v Kremnici prejsť na druhú stranu mesta cez hlavnu cestu je boj. Slovenskí vodiči maju na háku nejaké prechody. Je im jedno, že chodec už prechádza cez cestu. Cloveku sa stane aj taka haluz, že sa ocitne v strede cesty a autíčka v oboch prudoch si idú. Už som to veľakrát videl najmä u starších ľudí, ktorí samozrejme nemaju ako rýchlo prejsť cez 25 metrový priechod. Slovak zastane málokedy a zahraniční vodiči takmer vždy bez problémov. Ja som tiež vodič, a keď vidím z diaľky, že niekto čaká tak bez problemov zastanem. Samozrejme ale aj sledujem pohyb za sebou, lebo často sa tlačia kamióny a iní blbci, vtedy jo to až risk....
 
Hodnoť

Osobná skúsenosť

Neviem či je to náhoda ,alebo pravidlo , ale automobili všetkého druhu oravských a čacianskych okresov su tie najšpinavejšie aké vo svojom okoli stretávam !Je dosť pravdepodobné , že je to spôsobene mimoriadnou dispozíciou DNA čoho dôkazom boli pre Slovensko výsledky rozhodujúcich parlamentných volieb v roku 1992 . Nezamestnaní obyvatelia týchto okresov , desiatky rokov chodili spokojne za prácou do susedného Česka , aby nakoniec v kritických voľbách dali svoje hlasy slovenským zvrchovaným červeno-čiernym separatistom a tým v značnej miere ohrozili svoje vlastné príležitosti v susednom Česku.
 

 

Tu by som sa ohradil. Špinavý chodím aj ja a nechcem. Ale keď ideš z Oravy napr. do Bratislavy, tak na Orave ideš po zašpinenej ceste od snehu, resp. od roztopeného snehu a soli, prejdeš za Žilinu a o snehu nechýrovali. A teraz hádam nečakáš, že budú všetci ľudia z týchto snežných regiónov tam hľadať umývačku hneď. Keby si trošku poznal reálie, takú blbosť by si nenapísal, lebo neboj, ani tu nikto netúži, aby mu špina rozožierala auto.
 

 

Ani Tvoja DNA zrejme nebude dokonala, ked dokazes zverejnit takuto kravinu.
 
Hodnoť

 

Ak stoja autá pred prechodom sú vodiči povinní v druhom jazdnom pruhu ostať stáť !!!!!
Pred týždňom či dvomi takmer zabil rovnako na priechode v Ružinove na Šmidkeho idiot tehotnú ženu a to isté sa stalo mne pred pár dňami tiež na Ružinovskej - autá ostali stáť, no chujer v druhom pruhu ma takmer sundal
 

<< < 1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?