Štvrtok, 15. november, 2018 | Meniny má Leopold

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prechádzal cez priechod pre chodcov, zrazilo ho auto. Neprežil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podľa rečí svedkov to vyzerá 100% vina na vodičovi.

Ale teraz o inom:

Všeobecne v Námestove, po tom ako sa dobudoval "Prieťah", chodci chodia cez prechody ako ovce. Dokonca si myslia že sú asi nesmrteľní, vôbec na neobzerajú doľava ale rovno cez zebru, lebo zebra. Chodia po jednom, nepočkajú na skupinku a potom sa spomaľuje doprava na kruhačoch. Duplom ma ide rozdrapiť keď vkročí chodec na prechod práve keď auto vychádza z kruhaču, týmto činom zastaví tok áut v celom kruháčí. Vôbec nevedia počkať na ostrovčekoch, atď.
Ale je aj pár výnimiek, asi tak 1%.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vidím, že by si sa mal vrátiť do autoškoly ak nechceš byť nabuduce na mieste toho vodiča bieleho auta ty... :(((
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo by som mal byť ako vodič bieleho auta? Ja len píšem že všade sú chodci obozretný len v NO sú ako teľatá ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Chodci nikde nie sú obozretní, vodič musí byť. A predvídať, a zvyknúť si, že chodca na prechode treba pustiť. Ak autá púšťajú chodcov na prechode a vedľa nich niekto prefrčí, mal by okamžite prísť o vodičák, lebo predstavuje verejné ohrozenie a je len otázkou času, kedy niekoho zabije. Toto sa bežne deje v BA na štvorprúdovkách, našťastie väčšina chodcov má pud sebazáchovy a pozrie sa na cestu prv, než do jazdného pruhu vkročí (životnosť typického nemeckého či švajčiarskeho chodca na našich uliciach by bola podobná ako životnosť tanku v boji)...
Ale táto nehoda bola iná, tu to nebola nepozornosť chodca či ignorantstvo vodiča. Ide o dvojprúdovú cestu, čiže ten ***** v oktávke obiehal autá stojace pred priechodom - a chodec po prejdení do pol cesty pozerá vpravo, či odtiaľ niečo nejde, zľava auto nečaká... Tu by však (aspoň pri frekventovaných zastávkach) pomohlo jednoduché riešenie: ostrovček v strede cesty (tak, aby sa na tom mieste nedalo predbiehať). V západoeurópskych mestách je to bežné riešenie. Často je to urobené tak, že autobus na zastávke nemožno obiehať, treba za ním počkať - nečakané vybehnutie školáčika spoza autobusu tu nikoho neohrozí a minúta-dve zdržania v kontexte polhodinových zápch nestojí za reč...
Podobné nehody spôsobené výrazným a úmyselným porušením predpisov (jazda v opitosti, predbiehanie na zakázanom mieste, dramatické prekročenie povolenej rýchlosti...) by nemali byť posudzované ako nedbalosť, ale ako úmyselný trestný čin...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vsetko to je o tolerantnosti. Mnohokrat chyba nielen vodicom, ale aj chodcom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Námestovo

Zrovna dnes sme sa vrátili zo 4 dňového výletu z Oravskej priehrady. Čo stvárali na cestách polovodiči na autách s ečv NO, bola katastrofa. Na moste je 60tka, idem podľa tempomatu nastavených 63 km/h. Zozadu sa prirúti taxikársky modrý Rapid so žltými nápismi a nalepí sa mi na nárazník tak, že takmer do mňa narazí, keď dávam prednosť na kruháči. Na kruháči pokračujem doprava, smer Klin s tým, že budem odbáčať na Ranč. Idem tempomatových 53 km/h, taxikár je tak blízko, že mu viem v spätnom zrkadle spočítať hádam aj chlpy v nose. Smerovku, že budem odbáčať na Ranč, dávam asi 30 m pred posledným prechodom a postupne spomaľujem vypnutím tempomatu. Na to začne taxikár trúbiť, nepochopil som doteraz, že prečo. Neporušil som žiaden predpis, naopak, dodržal som všetky pravidlá cestnej premávky. Alebo Iný expert - biela dodávka Ford Transit, znova ečv NO s koncovkou BV a ignorujúca 60tku od prístavu č.1 až po Slanickú osadu. Znova idem podľa predpisov, plánujem sa zastaviť na Slanickom Dvore. Smrad v dodávke nalepený na nárazníku, polovicou auta neustále v protismere, ale nepredbieha kvôli plnej čiare, aj keď nič nejde v protismere. Dávam smerovku, že budem zastavovať pri reštaurácii a spomaľujem. Smrad zapína diaľkové svetlá a keď schádzam na krajnicu pri parkovisku reštaurácie, vytrubuje. A ja znova rozmýšľam, čo som spravil zle. Že by zrovna to, že som dodržoval predpisy? Evidentne ale obyvateľom okresu NO predpisy nič nehovoria, pubertiakov na starých črepoch preháňajúcich sa v noci z kempu do mesta a naopak je aj škoda spomínať, takisto aj nákladiaky naložené drevom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

potvrdzujem tvoju skusenost, na Orave som bol na zaciatku leta a ako tam ludia jazdia je hrozne. na 50ke ked ides 60 tak ta vytrubia.
ale ty si nic nespravne nespravil, vsetko OK ja som sa spraval rovnako, ked je 50 tak mam maximalne 54 na tempomate.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

uz ta vidim ako ides 50 v bratislave na privadzacoch alebo po panonskej a podobnych uliciach, tam by ta rovno niekto zozadu zroloval a nie vytrubil .. teraz nechcem obhajovat tych co prekracuju rychlost ale toto skatulkovanie, ze tam sa jazdi takto a hentam zas takto je blby argument. Navyse kekby si si precital clanok, tak zistis, ze vinnik nehody nemal znacky NO
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

v Bratislave 50 :-), my oravci toho vieme o Bratislavcanoch natarat, ze?, na Panonskej je 50? casto som tam predbiehal auta ked som isiel predpisanych 60; a ked som sa raz zasekol mojou vinou v dvojprudovej odbocke asi na minutu a auta ma obiehali zlava aj sprava, ani jeden z cca 10 vodicov sa nedotkol klaksonu; nie je to BA kde sa bojim o zivot ked sedim v aute
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na panonskej je vacsinou 60ka, potom dalej tusim 80ka. dalsie privadzace si pozri znacky. ja idem podla predpisov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zozeriem drotenu kefu ak ides 50 na zjazdoch z obchvatu hned za znackou IP23b- Koniec diaľnice
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nerozumiem ake pakarne tu riesis a o co ti ide.

radsej sa vratme k povodnej teme, na Orave jazdi vela lokalnych sialencov, dodavky jazdia ako formule a celkovo je tam jazdenie ovela nebezpecnejsie. citil som sa tam na ceste ohrozeny. pri zjazde z obchvatu sa tak necitim.

je velky rozdiel schadzat z dialnice 80kou na Bajkalsku, a ist v Hrustine na zjazde 80kou cez obytnu zonu a ignorovat chodcov na prechode.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nerozumiem ake pakarne tu riesis a o co ti ide.

radsej sa vratme k povodnej teme, na Orave jazdi vela lokalnych sialencov, dodavky jazdia ako formule a celkovo je tam jazdenie ovela nebezpecnejsie. citil som sa tam na ceste ohrozeny. pri zjazde z obchvatu sa tak necitim.

je velky rozdiel schadzat z dialnice 80kou na Bajkalsku, a ist v Hrustine na zjazde 80kou cez obytnu zonu a ignorovat chodcov na prechode.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a este jedna poznamka, suhlasim s tebou, kludne si na Orave alebo v Bratislave jazdi par desiatok metrov za znackou IP23b rychlejsie ako je povolene.
ALE V OBCI jazdi 50kou !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neboj sa, ja s dodrzivanim rychlosti nemam problem ale nemyslim si, zeby sa dalo vseobecne povedat, ze prave na Orave sa jazdi nejako nebezpecnejsie ako v inych regionoch Slovenska ..
a nevidim velky rozdiel medzi zjazdom z Hrustina napriklad zjazdom z pristavneho mosta na Bajkalsku kde je aj priechod pre chodcov a ty si tam jazdis 80 .. dokonca taadial vedie cyklotrasa a vela ludia tam prechadza cez priechod s bicyklom so strachom v ociach!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a ty jazdis Hrustinom 80kou a zda sa ti to normalne ? fakt ti ****
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ked stretnem takeho ako ty, tak hned chapem cele Slovensko... tu jednoducho prilis vela ludom ****
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Takých ma*orov si nevšímaj, trúbia pravdepodobne kvôli cudzej značke, nie rýchlosti, ja tam chodím 50, ale nedovolia si, aj keď lepiť sa budú, dokonca aj kamión s drevom tam má chúťky predbiehať.

Niekedy ale rozčuľuje aj to, že niektorí turisti či motoristi idú 50 aj mimo obec a na mnohých úsekoch sa nedá predbiehať, tam už zas platí, že neexistuje právo na bezdôvodne spomaľovanie, naopak, zákon zakazuje zbytočne spomaľovať premávku, to si niektorí vodiči tiež neuvedomujú, niečo ako keď si chodci neuvedomujú, že zákon hovorí nechodiť cez priechod ako teliatka po jednom (netýka sa tohto pána z nešťastia, pri Punchi jazdia ma*ori pravidelne cez pruhovanie, lebo frajer je ten, kto obehne iných na úseku so zníženou rýchlosťou), ale že tam tiež platí, že pokiaľ možno cez priechod v skupinkách, lebo tie autá tiež potrebujú prejsť. Ale taký problém je hlavne v mestách. Tu by som aj novinárom naložil, lebo keď o prednosti chodcov píšu, tak vždy zdôraznia len absolútnu prednosť, ale už nenapíšu aj to, že to neznamená schválne sa rútiť po jednom do priechodu. Nevychovávame k tolerancii na oboch stranách. V tomto zasa je zážitok prechod v BA pri Tescu v centre. A autobusári, jazdiaci buď 40 obec+60 medzi, alebo 60 všade, to je tiež potešenie niekedy. Zbytočné spomaľovanie zvyšuje agresivitu, to je známa vec.

No a treťou kapitolou je posúvanie značiek ďaleko za obce bez doplnenia značky na vyššiu rýchlosť. Akože nech si okolíkujú región, ale ak nemyslia na vodičov, sami vyrábajú problémy. V zahraničí je pomerne bežné, že kde to nemá opodstatnenie, tam sa hneď zvyšuje rýchlosť na 70. U nás sa zatiaľ dopraváci k tomu nedostali. Konkrétne úsek, kde Ťa vytrúbili, by si po Slanický dvor zaslúžil 70.

Mne sa páči, ako sa jazdí "na dolniakoch", kde keď ide niekto pomalšie, uhne medzi obcou na krajnicu. V UK dokonca zastavia niekde na rozšírenej krajnici a nechajú ostatných obehnúť. Z križovatky vyrazia hneď, nie až uprostred zelenej, zjavne ich tam učia autoškolu inak. Jazdí sa tam fakt rýchlo, dokonca aj po obciah, ale tolerantne, tak, aby iným nerobili na cestách zle. Tolerancii a kultúre sa ešte všetci musíme naučiť. Aj keď námestovských taxikárov to asi nenaučí nikto, tí napr. v noci pod 100 km/h po obci nejdú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

S malou vynimkou sa da s tebou suhlasit . Co mi tam nejak nieje celkom jasne , je ta cast o tom , ze zákon hovorí nechodiť cez priechod ako teliatka po jednom . Je pravda , ze uz je to niekolko desiatok rokov , co som robil vodicak , je mozne , ze som tuto cast zabudol , alebo sa nieco novelizovalo ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Chodci, priechody a skupinky

je to tak, chodci majú využívať priechody efektívne, nie prebiehať jeden po druhom (až to pripomína známe blokády ciest), viď citácia nižšie, a ako pravidelný chodec do práce a späť musím byť k mnohým chodcom kritický, napr. na prstoch jednej ruky zo stoviek chodcov spočítam tých, ktorí sa pred vstupom na priechod vôbec obzrú (ak nejde o kolmý priechod s dobrou viditeľnosťou), či nevbehnú rovno pod auto .. je to naozaj o vzájomnej ohľaduplnosti, ak chýba, môže sa stať, že niektoré stoličky pri rodinnom stole ostanú už navždy prázdne :-(

§ 53 ods. 2 zákona o cestnej premávke:

Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod pre chodcov, musia brať ohľad na vodičov prichádzajúcich vozidiel najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinách. To platí aj voči vodičom odbočujúcim na cestu, cez ktorú chodci prechádzajú. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť. Iným účastníkom cestnej premávky ako chodcom je používanie priechodu pre chodcov zakázané, ak v § 55a ods. 2 nie je ustanovené inak.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?