Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najťažší úsek diaľnice D1 prechádza cez Oravu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

jediná skutočná...
a najlacnejšia mohla byť diaľnica cez Zvolen a R. Sobotu... a hlavne už mohla roky slúžiť
TyBrďo
<< < 1 2 3 4

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hlavne na juhu býva podstatne menej ľudí ako na severe, a pre diaľkovú dopravu je relatívne neďaleko maďarská M3 (v tom zmysle, že medzi tým sú viac-menej len kopce). Keby bolo jediným cieľom diaľnice spojiť Bratislavu a Košice, tak to vyjde výhodnejšie, ale ten predpoklad je zlý.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

"

Vraveu som im nach to ťahajú z BB do Ružomberka uz mohli byť v Košicoch. Teraz len tunel RK - Hubová vyzerá na 3 - 5 ročný sklz.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ochranari chcu tunel cez chranenu oblast

ochranari chcu postavit tunel korbelka cez chranenu vodohospodarsku oblast velka fatra co prakticky znamena likvidaciu dolezitych pitnych zdrojov pre obyvatelstvo
vysledok prace tunelarskej loby ktora s ochranarmi spolupracuje
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

všetky trasy sú zlé, ale údolie najviac

Sú tri možnosti
1. Údolný variant - vážna hrozba zosuvov pôdy, narušenie jaskýň, narušenie migračných trás zveri, zničenie chráneného rašeliniska, diaľnica postihne obce Šútovo, Kraľovany, Stankovany, riziko zdržania a prekročenia nákladov v dôsledku komplikovaného terénu, nutnosť výkupu pozemkov, trasa dlhšia o 3 kilometre, dokopy asi 4 kilometre mostov a 4,7 km tunelov
2. Variant s tunelmi Korbeľka a Havran - nutnosť vystavať pre okolité obce zásobovanie vodou z iného zdroja, prechodne narušený vodný režim v rezervácii, postihnute obec Krpeľany, netreba vykupovať pozemky, o 3 km kratšia trasa, dokopy 8,7 km tunelov a 2 km mostov
3. Variant dlhého tunelu na juhu "Tunel Fatra" , výhody nevýhody podobne ako 2. , 9,4 km tunel a 1,1 km mostov
zdroj: http://www.asb.sk/inzinierske-...

Takže ja to vidím tak, že údolný variant je najhorší zo všetkých.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pitnu vodu nenahradis uz nikdy

hrozi strata zdrojov pitnej vody ktore su nenahraditelne,to je najdolezitejsie

1,udolny variant-

zosuvy pody su aj na inych miestach dialnice,to sa da riesit
nezavisly enviromentalny posudok uz bol vykonany a odporucil udolny variant
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

wtf posudok?

Zdroje pitnej vody sa dajú nahradiť, voda sa dá z tunela odviesť a napojiť na verejný vodovod. Alebo sa dajú zaizolovať. Inak problém s vodou má aj tunel Rojkov v údolnej variante, aj keď v prípade variantu Korbeľka a Havran je problém väčší.

Štúdia EIA (tuším v roku 2002) odporučila variant Korbeľka a Havran oproti údolnému variantu. Od vtedy sa zmenila trasa údolného variantu, takže sa robila nová EIA, v akom je stave neviem.

Zosuvy sa často dajú riešiť, napríklad spevnením svahu a odvodnením, ale v závislosti od veľkosti to stojí peniaze. V Česku sa stalo, že kde novopostavenú diaľnicu úplne zasypalo a musia ju postaviť odznova. Neviem posúdiť závažnosť zosuvu, kedže nie som geológ, nakoľko je takáto hrozba reálna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mafiani SMERacki - GORILiacki

súdruhov mafianov Fica, Vážneho, Pašku, Madariča, Poči&atka, Kažimíra a dalšie svine a zločincov zo SMERu dobieha ich zločinecká minulosť.
Počiatek ušieldo USA, Fico sa skrýva za fingovanú operáciu aby získal čas. Tu sa jasne a na medzinárodnom fore ukazuje mafianstvo Roberta Fica, ktorý zmenil trasovanie, premrhal miliardz EUR, falšoval dokumenty pre Radu Europy a spáchal celú plejádu dalších trestných činov. Najnovši škandál je všetkým trochu rozmýšlajúcim známa vec, že Fico vedie Slovensko Greckou cewstou a už je to oficialne aj potvrdené - zasa falšovali mafiani SMERacky štatistické údaje a snažili sa vylepšíť výsledky svojej rabovačky - komisári s EU im na podvod prišli
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem co tolko spekuluju, podkopat Fatru a hotovo. Alebo a sup do vody na piloty. Tunel pod Fatrou je imho jedine realne riesenie. Ale taky poriadny, nie Braniskoidny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dialnice su "budovatelska" uchylka

rozni vahostavaci a doprasatvaci našu peknú prírodu rozorávajú takýmito brázdami. V dobe internetu ked by sa vela dopravy malo riesit po sieti, my ideme stavat motoristom dialnice... Namiesto rozvoja lokalnych ekonomik a turistickeho ruchu si to tu nicime a namiesto podpory malych firiem, tu stale nahaname zahranicne megafirmy, ktore sa raz zbalia a pojdu dovi dopi... Ach...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

;)

a najhoršie je, že diaľnica BA-KE - je budovaná predovšekých

pre poľských kamionistov, ktorí vozia kamionmi železné plechy! (niekedy, naozaj len niekedy, aj hotové auta),

ktoré sa dajú voziť po železnici, kde už elektotrať Košice-Bratislava je.

A takisto je bezpečné spojenie Žilina-ČeskýTešín vlakom.

Čo by kamiony riešilo je stanoviť kvoty-limity (12000) na prejazdy cez hranicu za cenu =mýto za vjazd kamiona na územie krajiny a predávať právo na vjazd/prejazd kamiona cez hranicu - burzou.

Predsa prejazd -vjazd - značí poškodenie cesty 20T kamionom a cesty musíme opravovať - a oprava nie je zadarmo a predovšetkých kamiony. Vlaky by kvoty na vjazd mali takisto.

A cena za vjazd do krajiny=mýto by sa stanovovala -zohľadňovala predovšetkým - podľa počtu mrtvych zabitých kamionmi / vlakmi v minulom roku a škody na ceste, spôsobené kamionmi a vlakmi v minulom roku a podľa hmotnosti - aktuálnej.

Podľa toho by sa každý rok stanovila. Keď by kamionisti nezabíjali - mali by nižšie mýto - nezničili by zvodidlá, či by jazdili s ľahšími autami -takisto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

3/3

Nechcem byť zlý, ale ako obchoďák strojárskej firmy sa ťa opýtam. Ako mám z MT do Duesseldorfu, Karlstadu (SE), Savonlinny (FIN) dostať môj tovar? Internetom?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

predsa po ceste, lodou

alebo vlakom, ale predpokladam, ze dovazat tovar nepotrebujes subezne dvoma popri sebe iducimi cestami...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

obávam sa,

že kôli tomu, že dnes má takmer každá rodina viac ako jedno auto, tie súbežné cesty potrebné sú.... :-( My auto nemáme a tak je nám dobre...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ved ano

ludia su nenazrani, ale to nie je dovod ich v tom podporovat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

asi sa zhodneme...

ale nestavaním automobiliek a nestavaním dialnic to nezmeníš. autá budú kupovať aj naďalej, parkovať na trávniku a kde kade.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no pokial viem

tak zlepsovanim podmienok pre automobilizmus sa zvysuje aj chut ludi jazdit autom, aspon som pocul o takych prieskumoch... takze v meste treba podporit MHD a cyklistiku a mimo mesta vlaky ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. pokiaľ viem, prapraprapôvodný variant je Korbeľka. Že začali riešiť tú blbosť s údolným variantom...
2. trošku off topic, ale nevadí: bavili sme sa minulý týždeň s kolegom o logike stavby. Ako príklad uviedol tesne pred druhou svetovou vojnou tzv. gemerské spojky - sústavu trás na gemeri, ktorý riešil železnicu po zabratí južného Slovenska: za dva roky vybudovali sústavu tunelov a mostov s tým, že už násypy po rovinkách, podvaly a železo je rýchlo. Bohužiaľ sa výstavba zarazila vypuknutím 2.sv. vojny a po jej skončení to bolo bezpredmetné.
Ale ide o logiku: najskôr sa poriešili kritické veci. Napr. obchvat Martin+Sučany bol hotový na slovenské pomery rýchlo, ale h*vno platné, keď nie je Višňové ani Korbeľka/údolný variant.
 

<< < 1 2 3 4

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?