Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najťažší úsek diaľnice D1 prechádza cez Oravu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

To, ze ktory usek je ako narocny, sa vedelo stale, uz pri projektovani, takze sa to vedelo aj pred tym, nez niekto vybliachol termin dostavby dalnice po Kosice do roku 2010! Takze tato sprava nemeni nic na fakte, ze uz sa meska prilis, prilis dlho! Niekde sa asi kradne, inac by sa za tie iste peniaze mohlo stavat na viac usekoch naraz! A netreba zabudnut, ze D1 nekonci v Kosiciach, ale pokracuje cez tunel Dargov a Michalovce az po Ukrajinsku hranicu. Takze ak hovorime o termine dokoncenia D1 do roku povedzme 2023, tak treba napisat velkymi pismenami, ze je to termin dokoncenia USEKU DIALNICE medzi BA a KE a nie celej D1, lebo ta ide dalej od Kosic na Vychod !!!
peter m
<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Všetky vybliachnutia sú politický marketing. Všetky roky, 2005, 2010 aj 2017. Neodzrkadľujú skutočnosť. Ani ten 2020 nie je reálny.
Škoda, že tvrdia, ako stavby idú podľa harmonogramu, ale nejdú.
Pokračovanie do Michaloviec bohvie kedy, pozerám, že príprava ide odznova. Ja by som tipoval výstavbu tak o 10 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Úsek BA-KE bude dokončený až vtedy, keď dokončia tunel Branisko a to je v nedohľadne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bežne sa pred tunelom Branisko vytvárajú mnohokilometrové zápchy? Predstavuje vážnu prekážku plynulosti dopravy na trase BL-KE?

Alebo len tak naprázdno drístaš, lebo na nič rozumné sa nezmôžeš? Just curious...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1/ Nedrísta, len skonštatoval fakty.
2/ To že sa tam netvoria kolóny je tiež fakt, ale pravdou je aj to, že pri uzavretí tunela musia vodiči prejsť Branisko po starej ceste, čo je zvlášť v zime pre kamióny problém . Druhou tunelovou rúrou by bol tento problém vyriešený.
3/ Určite je potrebnejšia táto druhá rúra viac, ako plánovaný obchvat BA, ktorý tam nič nevyrieši.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tesim sa na sutaz o tento usek a odpovede, preco to zas musi postavit Vahostav alebo Doprastav o 100 mega drahsie, ako je bezne
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmm

Ze cez Vahostav o 100 mega drahsie. Ty si z lacneho kraja
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

o 100M na km

Bolo to asi myslené, že drahšie o 100 miliónov viac na kilometer :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To uz zapada do konceptu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, je. Samozrejme v tomto variante by museli byť všetky tranzitujúce kamióny z východu na západ presmerované v Ružomberku cez Banskú Bystricu a zo západu na východ v Žiline zrejme po D1 a R1.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To akože by úsek Žilina - Ružomberok obchádzali cez Trnavu a Banskú Bystricu? ;-))))))))))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak má byť tunel Moštenica - Korytnica náhrada za úsek D1 Turany - Hubová, tak samozrejme aj s kamiónmi. Nepostaví sa predsa R1 z BB do RK a kamióny pôjdu stále cez Turiec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nestras

bo rozrdbat mineralne pramene jak v mostenici tak v korytnici je horsie nez zly sen.
Dufam, ze tam cestu nikdy nespravia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podľa mňa existovala jediná skutočne dobrá možnosť, a to tá oranžová. Ideálne by bolo to spojiť to aj so železnicou a preraziť celú Fatru jedným dlhým tunelom medzi Krpeľanmi a Hubovou. Bolo by to kratšie, zavadzalo by to ešte menej a aj vlaky by tade mohli jazdiť pokojne aj 200 km/h.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Diaľnica áno, železnica asi nie

Otázka je, ako by sa prestupovalo na vlak na Oravu, ak by trať išla v tuneli. Ale z hľadiska diaľnice sú oba tunelové varianty (tunely Korbeľka a Havran, tunel Veľká Fatra) výhodnejšie ako údolný variant. Problém je, že vláda tak dlho pretláčala nezmyselnú údolnú trasu, že politicky je problematické presadiť zmenu - napriek tomu, že stavba tunelových variantov by nemusela byť drahšia, priniesla by úsporu času pre vodičov a má menšie riziká, teda v konečnom dôsledku by mohla byť stavba rovnako rýchla.

Viac v tomto článku:
http://www.asb.sk/inzinierske-...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zase nie je taký problém nechať aj starú trať pre osobáky... prípadne by sa smerom na Oravu prestupovalo nie v Kraľovanoch, ale už v Turanoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jediná skutočná...

a najlacnejšia mohla byť diaľnica cez Zvolen a R. Sobotu...
a hlavne už mohla roky slúžiť
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

aj cez zvolen je to obchadzka. treba urobit celu R7 so smiesnymi nakladmi oproti tejto dialnici okolo slovenska.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pozri si mapu

BA s okolim ma 500 tis. ob., ale slovenskymi cestami jazdia aj ini, obchodne aj na dovolenky. Napriklad 10 mil. Cechov, odhadom asi 3 mil. Poliakov z Horneho Sliezska. Tito ak chcu na Liptov, do Tatier, do Levoce, na Spissky hrad, do Presova, Kosic, na Siravu, nemaju inu trasu, ako ZA - RK. Na Slovensku vojdu bud od Brna na TN, alebo cez Makov, alebo cez Svrcinovec a dalej na vychod musia len cez Zilinu a RK. Nakoniec R1 je uz davnejsie az za BB, prejde sa cez Donovaly ako jediny kriticky usek a veselo dalej po D1 az k Presovu.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?