Pondelok, 23. september, 2019 | Meniny má Zdenka

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najťažší úsek diaľnice D1 prechádza cez Oravu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Skusil som si hodit do googlu. Bratislava - Kosice cez Zilinu 454 km, 4:22 minut idealna premavka Bratislava - Kosice cez Nitra, Zvolen, Rimavska Sobota 401 km 4:10 idealne premavka Bratislava - Kosice cez Budapest. Okolo Budapesti po M0 to google odhadoval na 4:45 minut a 484 km. Ak by som sa mal rozhodnut podla Googlu, tak cesta cez Madarsko je najpomalsia a najdlhsia.
qwertr
<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja hlupák, som to nedal do gúglu ale rovno som na vlastnej koži vyskúšal cestu KE - BA cez Budu. Čistý blud. Musel som si kúpiť ďalšiu dialničnú známku. Ja viem že sa dá (skoro všade) platiť kartou, ale aj tak som radšej zatínal zuby a na dobrú kávu či WC som sa v HU (v peňaženke bez forintov) radšej nikde nezastavil. Ešte by skúsili pýtať za pisoár jeden Forint a neviem ako by som to hajzelbabe zaplatil kartou. A Buda je také časové zdržanie, že cez ZA je to kratšie aj napriek zápcham popod Strečno a potom slimačím tempom až na výjazd z ZA. Z KE do BA som šiel cez HU len 2 x, a to prvý aj posledný krát.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE: TOTO JE PARADOX!

Orava nikdy nemala a ani nebude mat dialnicu, no moze sa pochvalit aspon tym, ze tam nejakym kusok prechadza :) A dokonca najtazsi :))) Nehovoriac o tom, ze na Hornej Orave ani kolajnice nie su, takze vlaky "ZADARMO" su v pase :) Nehovorim o tej malej zeleznicke, ktora je sucastou muzea v Oravskej Lesnej.
Tym som chcel len poukazat na to, ze ten nadpis vyznieva trosku inak nez realita. A tiez poukazujem na to, ze buducnost infrastruktury na Orave ani nie je prioritou (#SIET, mam pravdu?). Nehovoriac o tom v akom havarijnom stave su tam cesty. (vid napr. most v Podbieli a zosuv cesty smerom cez Prislop na Hornu Oravu).

Nechcel som sa takto rozpisat, ale ten nadpis ma pobavil :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- A priadam, ze najvacsia plocha Slovenska, ktora nema ani jeden km dialnice, je cely Vychodoslovensky kraj vychodne od Kosic a Presova, konkretne ZEMPLIN, kde niet dialnice od Polska cez Sninu, Humenne, Michalovce, Trebisov az po Madarsko, ani jeden km!
- Tiez zareagujem na to, ist z KE do BA cez Madarsko alebo cez Zilinu. Pre nas Vychodniarov z juzneho Vychodu - DolnyZemplin, Abov... by bolo najlepsie, ak by bola R-ka v plnom profile (2+2 pruhy) z KE cez tunel Sorozka, Rimavsku sobotu, Lucenec, Zvolen... Ak by bola komplet R-ka z BA do KE spodnou cestou, tak je to pre cestu z KE najrychlejsia varianta. Samozrejme sa bavim o komplet 2+2 pruhy. Staci R-ka, netreba D.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE:

To myslis vazne?! Vsak Fico tvrdil, ze uz od roku 2010 bude dialnica na vychod krajiny.

Ber to ako ironicku poznamku smerom na Fica. Verim, ze dostat sa smerom na vychod je urcite narocne a nezavidim vam to.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemas pravdu.

Na zemline mate dialnicu: z Michaloviec k Zemplinskej Sirave. :)
Prepac, to je len pokus o vtip.
Tych 5 (ci kolko) km stvorprudovky by nesplnilo ani kriteria na rychlostnu cestu... ale je to celkom zaujimave, preco prave tam je 4-prudovka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pozostatok z čias,

keď kopa ľudí z celého Československa chodila na Šíravu na dovolenku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A pre koho by to stavali?

Veď od Košíc na východ je úplne mizerná premávka. Načo by tam stavali diaľnicu?
Veď to ani únia nechcela ani nechce financovať, lebo to považuje za zbytočné.
Stačí akuráť:
- postaviť obchvaty KE a PO
- z Kapušian potiahnuť 4 pruhy okolo obcí za Lipany a za Lipanmi akurát narovnať I/18 cez ten kopec na VT
- preložiť cestu pri Šarišskom Štiavniku podobne ako pri Oždanoch,
- pod Sorošku strčiť obojsmerný tunel ako v Branisku
- porobiť obchvaty pár obciam typu Dvorníky.

Nič z toho, okrem tých obchvatov KE a PO (D1 a R4) nemusí byť riešené diaľnicou. Na tých vyťaženejších cestách stačí bohate na dlhé roky tzv. polprofil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čo ti ja viem

Išli sme minulý rok na Ukrajinu na výlet a od Košíc po Michalovce veru doprava bola. Rka by sa tam uživila, však je tam Humenné, Snina, Sobrance, Trebišov. To sú všetko okresné mestá a prečo by nemali mať normálnu cestu do krajského mesta? Regiónu by to pomohlo ako soľ.

Samozrejme aj ostatné veci, ktoré si popísal by boli skvelé a možno aj prioritnejšie, ale povedať, že pre koho by tam stavali, je ukážka buď sebectva alebo nevedomosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj Tornaľa bola zasekaná a stačilo

postaviť obchvat. Tiež ten obchvat nemá 4 pruhy a hľa, v Tornali a Fige premávka žiadna a ani kolóny na obchvate nie sú.
4 pruhy, či už v podobe R alebo D nie sú žiadna spása. Plynulosť premávky v podobe obchvatov obcí, prípadne rozšírenia ciest v križovatkách o odbočovacie pruhy (najmä na odbočenie vľavo) robia zázraky. Chodťe sa pozrieť na cestu Trenčín - Brno hlavne na českej strane. Tá cesta bola nepoužiteľná pretože išla priamo cez Uherský Brod a súmestie Kunovice-Uherské Hradište-Staré Mesto. Už obchádza obe, vrátane obce, kde bola veľmi nehodová prudká zákruta - Bánov. Obchvat Bánova otvorili nejaké 3 roky dozadu. Na celej ceste ostal jediný bod zhusťujúci dopravu - obec Bučovice. Tak ako vo Dvorníkoch, aj oni bojujú za obchvat a určite im ho skôr, či neskôr postavia.

Prečo by nemali mať normálnu cestu do krajského mesta? Nó, a nemajú? Až keď budú vyťažené ako cesta zo Žiliny na sever tak prosím, nech majú potom aj tie 4 pruhy. Pokiaľ je intenzita dopravy taká aká tam momentálne je, tak je to zbytočné vyhadzovanie peňazí. Nie je v tom ani sebectvo ani nevedomosť. To, čo postavili okolo Oždian a Tornale (polprofil) je ideálne riešenie v pomere financie/bezpečnosť/plynulosť premávky od plánovaného konca D1 v Ďurďošíku až po Sobrance.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To myslíš naozaj ?

" z Kapušian potiahnuť 4 pruhy okolo obcí za Lipany . . . "
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pardón

myslel som Lipníky, napísal Lipany.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A okolo Bratislavy nasadíme zlaté vajcia a postavíme národný pretekársky okruh ( my ľudia z východu) , lebo rodení bratislavčania sedia v úradoch, v kaviarniach alebo sa hrajú na umelcov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aspon...

... keby si nekecal...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja to na úradoch vidím inak - a to tak, že východniari vedú (nič proti nim nemám) - len na margo tvojho príspevku...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No práve preto to postaviť, aby na Východ tí investori prišli. Najprv dialnice, potom investor, nikdy nie naopak. Investor nepríde niekam, lebo tam nie su dialnice. Stat dialnice nepostaví, lebo tam niet pre koho. Zacarovany kruh. Krok 1 - postavit dialnice (R-ky), krok 2 - investovat a motivovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

na dnes 3/3

Za 3 roky, keď bude hotový tunel Višňové, obchvat Ružomberka a 4 pruhy cez celé PO ešte len uvidíte, ako sa investori nepohrnú na východ, napriek tomu, že tam už diaľnica bude (Turany - Hubová nebude problém, lebo na tom úseku nie sú krízové body - svetelné križovatky a pod.).

O.i. investori východ nespasia. Spasí ho akurát podpora podnikateľského prostredia a likvidácia roznych dph sietí, EU fondových vyžíriek a upustenie od rodinkárstva, ktoré tam akurát tak krivia a likvidujú akékoľvek snahy o zlepšenie života obyvateľstva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

O to, kde budu usmernení investori, ma zabojovat vlada. Priklad: Bud pojdete investovat do okresu Snina, Humenne, Sobrance, Trebisov, Vranov, Svidnik... a mate tam lacnu pracovnu silu, pozemky... alebo nedostanete od statu nic!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trať aj na hornej Orave je. Kraľovany - Trstená. Ale motoráčiku to trvá veľmi dlho.
Sieť mala medzi prioritami R3. Momentálne je pripravená v podstate len oravská časť do výstavby, no financovať ju možno len z peňazí štátu, možno najskôr štátny rozpočet. Konkrétne hovoríme o úseku Tvrdošín - Nižná, aj keď to sú také pidiúseky aj s ďalšími dvomi po Sedliacku Dubovú, že by sa to malo postaviť celé v polprofile a okresať mimoúrovňové križovatky každých pár kilometrov. Ale to asi nehrozí.
Ešte možno teoreticky o pár rokov obchvat Martina, zvyšok je v blízkej dobe nepravdepodobné.
Pobaviť môže najmä to, že ak zmenia variantu trasovania, tak to vari cez Oravu ani nepôjde. Aj tak je jedno, do 2020 budú radi, ak to vôbec začnú stavať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To, ze ktory usek je ako narocny, sa vedelo stale, uz pri projektovani, takze sa to vedelo aj pred tym, nez niekto vybliachol termin dostavby dalnice po Kosice do roku 2010! Takze tato sprava nemeni nic na fakte, ze uz sa meska prilis, prilis dlho! Niekde sa asi kradne, inac by sa za tie iste peniaze mohlo stavat na viac usekoch naraz!
A netreba zabudnut, ze D1 nekonci v Kosiciach, ale pokracuje cez tunel Dargov a Michalovce az po Ukrajinsku hranicu. Takze ak hovorime o termine dokoncenia D1 do roku povedzme 2023, tak treba napisat velkymi pismenami, ze je to termin dokoncenia USEKU DIALNICE medzi BA a KE a nie celej D1, lebo ta ide dalej od Kosic na Vychod !!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To sa asi malo vedieť, ale čo sa asi nevedelo uplne super naplanovať je rozpočet. Už len tak doležity vstupny parameter ako cena nafty resp. ropy (alebo konštrukčnej ocele) zaznamenala vrchol k 2008 (komoditny supercycle) u ropy po kratkom prepade aj roky 2010-2014. Asi by nebolo uplne rozumne v tom čase stavať o dušu (naviac urokove miery boli v tom období tiež vysoko). Tento národ je dosť zadlženy aj tak:
https://en.m.wikipedia.org/wik...
Každopadne pri súčasnych cenách by to mohlo a malo ísť.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?