Ďalší most sa prepadol, cestu zavreli

Cestu medzi Oravskou Lesnou a Zázrivou využívajú najmä ľudia z Okresu Námestovo. Minimálne do konca roka po nej neprejdú.

ORAVSKÁ LESNÁ / ZÁZRIVÁ. Spojnica medzi Oravskou Lesnou a Zázrivou meria necelých 17 kilometrov. Napriek tomu, že je úzka, kľukatá, s prudkým stúpaním, klesaním a v zime neudržiavaná, denne ju využíva veľa áut. Od začiatku novembra je uzatvorená.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Diera v moste

„Prepadol sa most pred Havraňou,“ hovorí starosta Zázrivej Matúš Mních. „Dalo sa to čakať, lebo keď kedysi dávno robili cestu, nechali starý drevený most, položili naň železné nosníky a zaliali betónom. Drevo zhnilo, časť mosta sa preborila.“

SkryťVypnúť reklamu

Informáciu potvrdil František Brontvaj z námestovského závodu Štátnych lesov SR, ktorý má na starosti opravu. „V strede je diera. Prejazd po ňom bol už nebezpečný.“

Štátne lesy preto objednali opravu za približne 36-tisíc eur.

Voda a chlad sú nepriateľmi

Podľa zmluvy by mal byť most hotový do konca júna 2016. „Ak nám bude priať počasie, tak to stihneme do konca tohto roka,“ hovorí Brontvaj.

Musí pritom dbať na technologické postupy.

„Auto môžeme na mostovku pustiť až po vyzretí betónu na minimálne osemdesiat percent, čo je po desiatich dňoch. Ak by sme čakali na stopercentné vyzretie, trvalo by to až 28 dní.“

V súčasnosti je však zabetónovaný len základ na jednom brehu, pracujú na druhom. „Po dažďoch nás naháňa voda. Hladina potoka stúpla, preto sme ho museli upraviť, aby nás nevytápalo.“

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia nerešpektujú zákaz

Podľa Františka Brontvaja most poškodili nákladné autá a zvýšená premávka osobných. „Vodiči nerešpektujú zákaz vjazdu. Dokonca počas opravy odsunuli zábrany a prišli až na stavenisko. Uverili, až keď zbadali zbúraný most a museli sa do Lesnej vrátiť.“

Starosta Oravskej Lesnej Marek Majdiš chápe vodičov. „Cestu využívajú najmä ľudia dochádzajúci za prácou a na lekárske vyšetrenia do Martina. Počas opravy Príslopu a budovania kanalizácie trvala cesta do Dolného Kubína aj 75 minút. Cez Zázrivú štyridsať.“

Štátne lesy ešte pred opravou osadili dopravnú značku zákaz vjazdu všetkým motorovým vozidlám.

Starosta ale upozornil, že sa tam nachádza miestna časť Fľajšová s rodinnými domami a chatami. „Značku umiestnili neoprávnene,“ hovorí. „Lesy síce žiadali zakázať vjazd všetkým vozidlám, ale dopravný inšpektorát ho zatiaľ schválil iba pre nákladné autá a autobusy.“

SkryťVypnúť reklamu

František Brontvaj vysvetlil, prečo trvajú na celkovom zákaze.

„Toto je lesná cesta. Nespĺňa ani parametre cesty tretej triedy, pretože je úzka. Dopravu po nej pôvodne povolili, len kým sa nepostaví cesta na Kysuce. Ak sa na nej niečo stane, nesieme zodpovednosť.“

Marek Majdiš sa chce s vlastníkom cesty dohodnúť, aby v prípade ťažby dreva cestu po oznámení obci uzatvorili iba na nevyhnutný čas.

„Trvalý zákaz vjazdu všetkých vozidiel odmietame. Tá cesta je pre mnohých ľudí z Oravskej Lesnej, Novote, Zákamenného a ďalších obcí veľmi dôležitá.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 014
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 621
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 304
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 089
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 094
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 860
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 705
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 152
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  2. Ľubomír Maretta: Die Bank
  3. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  4. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  5. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  6. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  7. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  8. Dávid Polák: Ako Československé stíhačky zachránili Izrael
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 14 175
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 862
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 908
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 843
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 088
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 941
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 634
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 367
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  2. Ľubomír Maretta: Die Bank
  3. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  4. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  5. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  6. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  7. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  8. Dávid Polák: Ako Československé stíhačky zachránili Izrael
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 14 175
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 862
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 908
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 843
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 088
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 941
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 634
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 367
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu