NÁMESTOVO. Pohľad na tvar Oravskej priehrady na mape jej pripomenul morského koníka. Katarína Turácová, manažérka pre cestovný ruch na mestskom úrade, ho predstavila verejnosti s cieľom podnietiť diskusiu.
Značka kvality
Podarilo sa. „Prišla za mnou jedna umelkyňa, že jej sa priehrada skôr podobá na draka,“ hovorí Katarína Turácová.
Ten je však symbolom neďalekého Krakowa. Favoritom tak zatiaľ ostáva morský koník, ktorý má k oravskému moru bližšie.
„To, že potrebujeme značku cestovného ruchu, som si uvedomila počas letnej sezóny na Nábreží, keď viacerí turisti žiadali pečiatku turistického centra. A tak vznikol Námestovský poklad, ktorý bude slúžiť aj ako značka kvality v cestovnom ruchu.“
Značku nedostane automaticky každý podnikateľský subjekt.
„Mojou predstavou je udeliť ju podnikom, ktoré sa aktívne snažia získať klienta a sú schopné pružne reagovať na potreby trhu. Nie že postavil som hotel, sedím na priedomí a čakám.“
Do projektu Katarína Turácová zapojila aj študentov cestovného ruchu na dvoch stredných školách. Súťaž o logo novej značky vyhlásia na vernisáži výstavy Fotoklubu Orava začiatkom novembra v Dome kultúry, vybrať ho chcú do konca roka. Od januára 2016 by tak mohli Námestovský poklad začať hľadať aj turisti.
Už pol dňa v v Námestove bude úspech
Produkt sa bude volať Cesta za námestovským pokladom.
„Mal by to byť predajný produkt s programom pre hosťa na určité obdobie, pričom už pol dňa stráveného v Námestove považujem za úspech,“ hovorí manažérka. „Keďže dnes sú v kurze krátkodobé pobyty, musíme sa tomu prispôsobiť.“
Súčasťou Námestovského pokladu by mali byť remeslá, história priehrady aj gastronomická špecialita.
„Hosťom by sme mali ponúkať jedlá našich starých mám a otcov. Len o chlebe sa dá hovoriť pol dňa, ďalej máme moskole aj kabáče. Príklad si môžeme brať zo Zakopaného. Všade dostanete chlieb so škvarkovou nátierkou a cibuľou a niečo z kapusty. A ide im to. U nás pomaly považujeme suši za hlavné jedlo. Myslím si, že ohliadnuť sa za históriou sa oplatí. Len sa musíme naučiť jednoduché a lacné jedlá predať.“
Aj pri tvorbe produktu Katarína Turácová počíta s pomocou námestovských študentov.
„Uvidíme, s akými nápadmi prídu. Chcem, aby si uvedomili, že aj oni sú súčasťou cestovného ruchu a že ho môžu už teraz aktívne ovplyvniť. Dúfam, že doň vlejú novú energiu a ten správny drajv.“