NÁMESTOVO. Okresné mesto otvorilo v auguste skúšobné informačné centrum. Návštevníci ho nájdu v Reštaurácii U Gazdu na Nábreží. „Hľadala som rýchle riešenie, ktoré by nezaťažilo rozpočet,“ povedala Katarína Turácová, manažérka pre cestovný ruch na mestskom úrade.
Spätná väzba
Zámer byť v lete bližšie pri hosťoch, poskytnúť im potrebné informácie a získať spätnú väzbu podnietil manažérku dočasne sa presťahovať z mestského úradu na Nábrežie. K infocentru návštevníkov naviguje informačná tabuľa pri vjazde na parkovisko a zelené íčka vo výklade.
„Mám z toho dobrý pocit, pretože sa stretávam s ľuďmi,“ zhodnotila prvé tri týždne na novom pôsobisku. „Keďže v prvej polovici augusta bola najideálnejšie počasie, aké mohlo byť, odskúšala som si maximálnu návštevnosť. Podľa evidenčných čísel áut na Nábrežie prichádzajú najmä obyvatelia okresu. Viac hostí, a hlavne zo zahraničia, smeruje na Studničku. Vidno, že tamojší podnikatelia sa systematicky venujú propagácii.“
Skúšobné infocentrum sa nachádza v reštaurácii na prízemí.
Chodia po odporúčanie
Informácie hľadajú zahraniční hostia, ale aj Slováci. „Prekvapilo ma to. Myslela som si, že vďaka mobilom a rôznym aplikáciám všetci všetko vedia. Ľudí zaujíma hlavne odporúčanie. Čo sa tu dá robiť, kam ísť s deťmi, kde sú nákupné centrá.“
Medzi návštevníkmi dominujú mladé páry, dosť je aj seniorov. „Do centra zavítali aj austrálski dôchodcovia. Putujú na bicykloch z Nemecka do Grécka, pričom sa zastavili aj na Slovensku. Zaujímali ich cyklotrasy. Dala som im mapku a vysvetlila som im všetko potrebné.“
Turistov lákajú lode, pýtajú sa na pieskové pláže, ktoré ale na Oravskej priehrade nie sú. „Stretla som sa s požiadavkou na požičovňu bicyklov. Začala som pátrať. Na môj podnet si ju jeden podnikateľ otvoril, keďže zistil, že je dopyt. Potešilo ma, že naši ľudia vedia takto pružne reagovať.“
Vítame vás, sme tu pre vás
„Iniciatívu novej kolegyne sme privítali,“ povedal prednosta mestského úradu Milan Rentka. „Pri výbere lokality sme jej nechali voľnú ruku.“
Manažérka je presvedčená o tom, že Nábrežie je tým správnym miestom pre poskytovanie informácií. „Je tam veľké neplatené parkovisko, kde sa všetci zastavia. A fotia sa, pretože majú krásny výhľad.“
Budúcnosť centra má v rukách mesto. „Po auguste skúšobnú prevádzku vyhodnotíme a rozhodneme sa, či ostaneme na Nábreží alebo využijeme Dom kultúry na Hviezdoslavovom námestí,“ hovorí prednosta. „Aj keď je trošku od ruky, máme tam vhodný priestor pre tento účel.“
Zriadenie trvalého informačného centra v okresnom meste radí Katarína Turácová medzi svoje priority. „Hoci to nie je zisková aktivita, pre rozvoj cestovného ruchu je potrebné, aby sa návštevníkom venoval niekto miestny so slovami vítame vás a sme tu pre vás.“