NÁMESTOVO. Umiestnenie informačných, propagačných a reklamných zariadení samospráva spoplatní prostredníctvom dane.
„Doteraz sme to riešili formou nájomných zmlúv, čo bolo zdĺhavé, pretože každá zmluva musí prejsť mestským zastupiteľstvom a visieť 15 dní na úradnej tabuli,“ vysvetlila Mária Vranová, vedúca správneho oddelenia mestského úradu. „Preto sme navrhli spomínaný záber verejného priestranstva riešiť miestnou daňou.“
Základná sadzba je 25 centov za meter štvorcový na deň, maximálna 1,25 eura, čo znamená, že reklamná tabuľa môže zabrať najviac päť štvorcov. Ďalšia zmena sa týka využívania verejného priestranstva za účelom reklamy. Propagáciu služieb, výrobkov či predvádzanie áut bude mesto po novom spoplatňovať ako propagačnú reklamnú akciu. Sadzba sa mení z 1,66 eura za meter štvorcový na deň na 50 eur na deň, a to bez ohľadu na výmeru.
„Dôvodom zmeny je zjednodušiť výber tejto dane,“ povedala Vranová. „Stávalo sa, že namiesto nahlásených desať metrov štvorcových organizátori promo akcie zabrali dvadsať alebo tridsať. Vznikali tak zbytočné problémy. Denný paušál považujeme za jednoduchší a praktickejší.“
Doplnok všeobecne záväzného nariadenia o miestnych daniach schválili poslanci na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva.