Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Čo výkop, to iná konečná úprava

Niekde celá vozovka, inde jeden jazdný pruh alebo šírka výkopu. Vodárne vysvetľujú, ako sa asfaltujú cesty po výstavbe kanalizácie.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: LUCIA ŠMIGOVSKÁ)

DOLNÝ KUBÍN. Výstavba druhej etapy odkanalizovania Oravy, ktorá sa začala na sklonku roku 2013, sa v niektorých úsekoch chýli ku koncu.

Potrubia aj prípojky sú v zemi, zemné práce ukončené. Po tlakových a kamerových skúškach prídu na rad konečné úpravy ciest, čiže asfaltovanie.

Jednotky na celú šírku

Stavba zasiahla do štátnych aj miestnych ciest. „Cesty prvej triedy sa podľa schváleného projektu, stanoviska správcu a povolenia na zvláštne užívanie komunikácie budú asfaltovať v celej šírke,“ hovorí Marcel Bakoš, projektový manažér Oravskej vodárenskej spoločnosti (OVS).

Skryť Vypnúť reklamu

Ide o hlavný ťah Hruštínom, Rabčou a Oravskou Polhorou. Na dvojkách a trojkách pokryje nový asfalt iba ten jazdný pruh, v ktorom je uložené potrubie. „V prípade nutného prekopu pre prípojky otvoreným výkopom na druhú stranu vozovky sa bude asfaltovať aj druhý pruh, čiže celá šírka. Ide o výnimočné prípady, keď nebolo možné riešiť prechody cesty podvŕtaním, pretlakom, respektíve tunelovaním, ale musel byť použitý tradičný prekop.“ Po ukončení predpísaných skúšok investor odovzdá tú-ktorú štátnu cestu konkrétnemu vlastníkovi a správcovi vrátane vyhodnotenia chýb a nedorobkov.

Prečítajte si tiež:To predsa nie je Bohom zabudnutá cestaČítajte 

Iba do pôvodného stavu, nie vylepšovať

Miestne cesty sa budú upravovať iba na šírku výkopu. „Alebo podľa konkrétneho posúdenia skutkového stavu po ukončení prác,“ vysvetľuje manažér. „Ak došlo k značnému poškodeniu konštrukčných vrstiev, upravíme celú šírku.“

Skryť Vypnúť reklamu

Podrobnosti vrátane finančného vyčíslenia rozobrali vodárne so starostami minulý týždeň.

„Máme zdokumentovaný stav ciest pred výstavbou aj po nej. V rámci oprávnených nákladov projektu je možné uvádzať cesty len do pôvodného stavu, nie vylepšovať ich stav, neraz zlý už pred výstavbou, alebo budovať asfaltový koberec na celú šírku vozovky tam, kde to nie je vyslovene potrebné.“

Bakoš upozorňuje, že konštrukčná skladba a podložie miestnych ciest sú v mnohých prípadoch nedostatočné.

„Uvedomujeme si, že plnenie cieľov v oblasti ochrany životného prostredia z dôvodu výstavby kanalizácie často značne zasahuje do vlastníckeho a užívateľského stavu tretích strán. Je to aj prípad ciest. Snažíme sa uviesť ich do pôvodného stavu k spokojnosti všetkých zúčastnených.“

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 524
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 706
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 465
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 342
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 017
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 972
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 233
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 952
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 752
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 649
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Komjatnou auto už neprešlo.

Policajné sirény vystrašili Dolnokubínčanov i vodičov na ceste Brestovou.

13 h
V Zábiedove skončilo približne sedemtisíc ton úletu.

V katastri Hladovky a Zábiedova skončilo 32-tisíc ton úletu z OFZ Istebné.

22 h
V roku 2019 sa v Novoti narodilo 81 detí, minulý pribudlo 71 novorodencov.

Novoť sa rozrastá, v dedine chýbajú nájomné byty

22. jan
Jedno srdce je v centre mesta.

Ich obsah pomôže aj ľuďom v núdzi.

21. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia prenasledovala auto z Oravy až na Liptov. Komjatnou už vodič neprešiel.

15 h

Situácia v Žiline je po otvorení odberových miest pokojná.

17 h

Účasť je oveľa nižšia, ako mesto očakávalo.

16 h

Na Slovensku za uplynulý deň pribudlo 1 544 pozitívne testovaných ľudí formou PCR testov a 2 097 pozitívne testovaných antigénnymi testami.

20 h

Už ste čítali?