Pondelok, 27. jún, 2022 | Meniny má Ladislav, Ladislava

Dá sa vydržať na bicykli dva celé dni?

Na štarte ultramaratónu mal Marek Harčarik pred sebou 1250 kilometrov s celkovým prevýšením 15-tisíc metrov. Kliknite, ako to dopadlo.

Marek Harčarik si odkrútil tretí ultramaratón v Slovinsku.Marek Harčarik si odkrútil tretí ultramaratón v Slovinsku. (Zdroj: ARCHÍV PRETEKÁRA)

Na štarte mal Marek Harčarik pred sebou 1250 kilometrov s celkovým prevýšením 15-tisíc metrov.

POSTOJNA. Na ultramaratóne v Slovinsku zradili Mareka Harčarika zdravotné problémy. Išlo sa za plnej premávky a každého počasia. Taký je ultramaratón v Slovinsku, ktorý sa radí medzi jeden z najťažších v Európe.

Stehenný sval bol proti

Tretia účasť nevyšla Marekovi Harčarikovi z Trstenej podľa predstáv. „Na preteky som išiel s cieľom bojovať o medailové umiestnenie,“ povedal 33-ročný cyklista. Minulý rok skončil štvrtý, takže prehnané ambície to určite neboli. Do cesty sa však priplietli zdravotné komplikácie. „Mal som problém so stehenným svalom, ktorý sa podarilo dať fyzioterapeutovi do poriadku až po jednom dni na trati. V cieli som sa už cítil v pohode.“ Oravčan ale nabral veľkú časovú stratu a tak mohol na stupne pre víťazov zabudnúť. Cieľom prešiel na desiatom mieste s časom 55 hodín, čo je doposiaľ jeho najhoršie účinkovanie v Slovinsku. Pri premiére stihol absolvovať ultramaratón pred hranicou 53 hodín a vlani si polepšil o 5 hodín a 26 minút. „Tento výsledok pre mňa nič neznamená. Reálne som mal na vyššie umiestnenie. V každom prípade chlapcom z môjho tímu patrí veľká vďaka. Nebolo to zapríčinené ich chybou.“

SkryťVypnúť reklamu

Preteky sú náročné po každej stránke

Trasa dlhá 1250 kilometrov s prevýšením 15-tisíc metrov začínala a končila v meste Postojna. „Štart ultramaratónu je famózny. Všade je veľa ľudí a prvý kilometer ide s pelotónom policajný sprievod. V mojom prípade to bol tento rok najkrajší moment.“ Limit na dokončenie pretekov je 70 hodín. Asi každý cyklista si pri toľkých kilometroch a hodinách povie, dá sa to na tom sedadle vôbec vydržať? „Určite áno,“ hovorí rodák z Trstenej. „Je to o oblečení a príprave. Mám už niečo odsedené na bicykli.“ Okrem fyzickej náročnosti si podujatie vyžaduje takisto silnú psychickú stránku. Stráviť na dvojkolesovom tátošovi viac ako dva dni nepretržite nezvládne hocikto. „Počas jazdy riešim s tímom cez vysielačku potrebné veci. Mimo toho sledujem dosť cestu, pretože sú tam nebezpečné úseky.“ Každoročne si ultramaratón, ktorý sa jazdí za plnej premávky, vyžiada svoju daň v počte zranených. Približne tretina zo štartového poľa preteky nedokončí.

SkryťVypnúť reklamu

Veľkú rolu na trati zohráva aj nevyspytateľné počasie. „Tento rok bolo veľmi pekné, až na záver, kedy nás zastihli silné dažďové prehánky.“

Veľkou výzvou je ultramaratón v USA

Cyklistické preteky v Slovinsku sú zároveň pre účastníkov kvalifikáciou na najťažší ultramaratón na svete v USA, kde prejdú jazdci na bicykli 4800 kilometrov za 12 dní. Miestenku si zabezpečia pretekári, ktorí zvládnu ultramaratón v limite 70 hodín. Má platnosť do troch rokov. Marek Harčarik o tej možnosti uvažoval už minulý rok, no účasť na tomto cyklistickom sviatku je hlavne o peniazoch.

„Momentálne zakladám občianske združenie, cez ktoré chcem riešiť financovanie tohto ultramaratónu. Tento rok to už nestihnem. Reálne to vidím najskôr budúci rok.“ Celkové náklady sú približne 35- až 40-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Rodákovi z Trstenej učaroval šport na dvoch kolesách už odmalička. Ako každý ho robil pre zábavu a zlepšenie kondície. Hlavný zlom prišiel v roku 2011, kedy sa začal pripravovať na Nonstop preteky Slovenskom. Odvtedy mu učarovali dlhé trasy a aj v príprave len kilometre pribúdajú.

Najčítanejšie na My Orava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  3. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  4. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Futbal v meste: Poznáme 16 najlepších tímov!
  2. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  3. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  4. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  5. Prešovský Fragaria Cup oslavuje 20 rokov
  6. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  7. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  8. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 28 472
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 173
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 7 921
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 988
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 903
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 874
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 1 899
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 779

Blogy SME

  1. Robert Puk: Zadĺži starosta Kusý obyvateľov bratislavského Nového Mesta na niekoľko generácii?
  2. Pavel Macko: Mafia je čoraz nenažratejšia. Kde je protikorupčná koalícia?
  3. Internátny život UK: Ako na poskúškový stres?
  4. Unicef Slovensko: UNICEF pomáha v krízových situáciách aj v roku 2022
  5. Martin Ribár: Kam kráčaš Spravodlivosť na Slovensku?
  6. Rudolfa Vallová: O čom je rozvoj cestovného ruchu?
  7. Jaroslav Polaček: VYHRALI SME! Zmluva s EEI je neplatná
  8. Róbert Thomas: Frajer s diplomom vo vrecku a hodinkami na rukách !
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 134
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 294
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 909
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 833
  5. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 458
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 4 924
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 3 766
  8. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 358
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Deti z Trstenej sa tešia z nových kolobežiek.

Novinky poslúžia deťom aj dospelým.


48m
Leto v kocke prináša prehľadný zoznam letných podujatí naprieč Oravou a Liptovom.

Kalendárium vyše dvesto letných podujatí na Orave a Liptove nájdete v najnovšom vydaní MY Oravských a Liptovských novín.


6 h

Ochorenie čriev je závislé od životosprávy i potrebných pomôcok.


13 h
Rabča si už pohár za víťaza 6. ligy nedala vziať.

V najvyššej oravskej súťaži nebolo pred záverečným kolom rozhodnuté o postupujúcom i vypadávajúcom.


6 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ľuboš odišiel v stredu, v piatok ohlásili jeho nezvestnosť.


25. jún

Roman Hanajík poukazoval na hoaxy vo videách Igora Bukovského.


25. jún

Šesťnásťročná mala v dychu 1,67 promile alkoholu, v dvoch podnikoch nalievali deťom. V Dolnom Kubíne také porušenia zákonov nezistili.


23 h

Majiteľ pozemku vyčíslil škodu na asi 6-tisíc eur.


26. jún

Blogy SME

  1. Robert Puk: Zadĺži starosta Kusý obyvateľov bratislavského Nového Mesta na niekoľko generácii?
  2. Pavel Macko: Mafia je čoraz nenažratejšia. Kde je protikorupčná koalícia?
  3. Internátny život UK: Ako na poskúškový stres?
  4. Unicef Slovensko: UNICEF pomáha v krízových situáciách aj v roku 2022
  5. Martin Ribár: Kam kráčaš Spravodlivosť na Slovensku?
  6. Rudolfa Vallová: O čom je rozvoj cestovného ruchu?
  7. Jaroslav Polaček: VYHRALI SME! Zmluva s EEI je neplatná
  8. Róbert Thomas: Frajer s diplomom vo vrecku a hodinkami na rukách !
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 134
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 294
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 909
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 833
  5. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 458
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 4 924
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 3 766
  8. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 358
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu