Štvrtok, 18. október, 2018 | Meniny má Lukáš

Martin Bajčičák zvažuje koniec kariéry

Pri skúsenom bežcovi na lyžiach sa uvažuje aj v súvislosti s trénerskými aktivitami.

Martin Bajčičák je sklamaný zo súčasných podmienok vytvorených pre bežcov na lyžiach(Zdroj: SITA)

ZÁKAMENNÉ. Najlepší slovenský bežec na lyžiach Martin Bajčičák sa zatiaľ nerozhodol definitívne ukončiť bohatú a úspešnú športovú kariéru. Účastník desiatich majstrovstiev sveta a piatich zimných olympijských hier si počká na to, ako bude finančne zabezpečený v nastávajúcej sezóne a podľa toho sa rozhodne. „Bohužiaľ, sezóna sa mi nevydarila,“ povedal rodák z Oravy na tlačovej konferencii Úseku bežeckého lyžovania. „Som sklamaný, preto uvažujem o konci kariéry.“

Podmienky na sezónu boli slabé

Tridsaťosemročný slovenský reprezentant posunul otázku ukončenia kariéry na diskusiu do širokého pléna. Uvažuje, že sa bude venovať trénerským aktivitám. Definitívne sa chce rozhodnúť do dvoch týždňov. Pripravený je na obe alternatívy, teda pokračovať v športovej kariére alebo ju ukončiť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Slovenskí bežci na lyžiach mali podmienky na sezónu slabé. Zákamenčan s kolegom Petrom Mlynárom mali na ročník a celý chod minitímu dohromady 30-tisíc eur, čo je veľmi málo. Fungovali dokonca bez fyzioterapeuta. „Nemám teda ako pretekár motiváciu súťažiť. Rozpočet bol taký malý, že sme si museli vyberať preteky Svetového pohára, na ktoré nastúpime. Príprava bola škrtená. Ak by som mohol rátať s tým, že v júni pôjdem na ľadovec, v auguste do tunela a v septembri na sneh, tak by to bolo iné.“

Martin Bajčičák požaduje na sezónu minimálne 40 tisíc eur. „Chcem, aby sa tréningový plán na sezónu skladal z určitého minimálneho počtu sústredení s presne stanoveným počtom servismanov, chýbať nemôže fyzioterapeut, treba mať aj regeneráciu a na základe toho určiť financie. Profesionálny pretekár musí zaplatiť ľudí okolo seba. Hovorím o minimálnych sumách. Pokiaľ sa nevyčlenia, nie je dôvod ďalej pretekať,“ dodal skúsený bežec na lyžiach.

Medzi najlepšími preteká od roku 1995

Martin Bajčičák sa v kolotoči Svetového pohára objavil prvýkrát na sklonku roka 1995. Zatiaľ posledné preteky absolvoval pred vyše mesiacom v nórskom Osle. Pred 10 rokmi v nemeckom Reit im Winkl sa stal víťazom pretekov na 15 km voľnou technikou. Bol to jeho jediný triumf v súbojoch o prestížne krištáľové glóbusy v kariére. Zo Svetového pohára pridal ešte dve tretie miesta - zo švédskeho Falunu 2005 na 30 km s hromadným štartom a z talianskeho Val di Fiemme 2008 v pretekoch na 10 km voľnou technikou s hendikepovým štartom do kopca v rámci záverečnej etapy druhého ročníka Tour de Ski.

Z majstrovstiev sveta sa Bajčičák medaily nedočkal, hoci v roku 2005 v nemeckom Oberstdorfe bol štvrtý v skiatlone na 2x15 km a o dva roky neskôr v japonskom Sappore šiesty na 50 km klasicky s hromadným štartom. Z olympijských súťaží je jeho individuálnym vrcholom ôsme miesto v skiatlone v Turíne 2006. Od medaily ho vtedy delilo sedem sekúnd.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 070
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 914
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 296
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 708
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 515

Hlavné správy z MY Orava

Na dopravných značnách sa objavili biele skrinky. Čo to je?

Hustota premávky je dôležitý ukazovateľ, podľa ktorého bude Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) plánovať ďalší rozvoj dopravy.

Pribiš sa dotiahol. Kto bude jesenný majster?

Vedúca Dlhá prvýkrát v sezóne nestrelila ani gól.

Florbalový víkend doprial iba jednému mužstvu

Ženy Tvrdošína prehrali oba domáce duely.

Policajný pes Metro zachránil stratenú ženu

Žena odišla do ťažko prístupného terénu, pravdepodobne chcela spáchať samovraždu.

RegioStars 2018: Oravský projekt rašelinísk siahal na európskeho Oskara

Víťazov vyhlásili na slávnostnej ceremónii, ktorá bola súčasťou Európskeho týždňa regiónov a miest v Bruseli.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ 12:30

Cesta je už prejazdná, motocyklista zomrel na mieste nehody

Polícia hľadá svedkov nehody. Cestu sprejazdnili ešte dopoludnia.

V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac

Investor chce stavbu dodatočne zlegalizovať.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Vybrali SME

Už ste čítali?