Od jesene budú jazdiť už iba bagety

Na otázky redakcie odpovedá Jana Morháčová, hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko.

Trochu nostalgie. Priecestie do fabriky v Istebnom železničiari ovládali ručne.Trochu nostalgie. Priecestie do fabriky v Istebnom železničiari ovládali ručne. (Zdroj: LÝDIA VOJTAŠŠÁKOVÁ)

Koľko spojov aktuálne jazdí na trati Kraľovany – Trstená?

Každý deň 18 spojov, dva ďalšie navyše cez pracovné dni, jeden doplnkový v piatok z Kraľovian a dva spoje cez pracovné dni na úseku Kraľovany – Dolný Kubín. V novom cestovnom poriadku od polovice decembra 2014 sme zaviedli nový vlak s odchodom 14.54 h z Kraľovian do Dolného Kubína. Zabezpečuje lepšie prepojenie so Žilinou ako prípoj na REX 759 Budatín.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stúpla vyťaženosť Oravky po zavedení bezplatnej prepravy pre vybrané skupiny obyvateľstva?

SkryťVypnúť reklamu

Áno, najmä na takzvaných školských spojoch. Nárast však nie je zásadný. Ak by bolo potrebné, sme pripravení posilniť kapacitu vybraných spojov.

Aké súpravy u nás jazdia?

Približne 70 až 80 percent spojov zabezpečujú motorové jednotky 813-913 s priemerným vekom sedem rokov. Slangovo sa nazývajú aj bagety. Menšiu časť spojov pokrývame staršími súpravami zloženými z motorového vozňa 811 a prípojného vozňa 011. Priemerný vek motorového vozňa 811 je necelých 17 rokov, priemerný vek prípojného vozňa 011 až takmer 35 rokov. Tieto súpravy plánujeme na Orave nahradiť modernejšími bagetami, ktoré by od jesene mali pokryť všetku prepravu.

Prečo na Orave nemáme najmodernejšie vlaky, na ktorých spolufinancovaní sa podieľa Európska únia?

Spomedzi súprav získaných v dvoch projektoch by sa teoreticky bol dal na Oravu nasadiť jeden – dieselmotorová súprava 861. Ostatné neprichádzali do úvahy, keďže trať nie je elektrifikovaná. O nasadení eurovlakov rozhodujeme podľa počtov cestujúcich a efektivity prevádzky. Na základe týchto kritérií boli nové eurosúpravy 861 nasadené na Ponitrí a v okolí Humenného.

SkryťVypnúť reklamu

Môžu sa cestujúci tešiť na nejaké novinky, ktoré zlepšia komfort cestovania?

Okrem nasadenia modernejších súprav na všetky spoje nastala od marca jedna zmena cestovného poriadku. Osobné vlaky z Kraľovian (21.16 h) do Dolného Kubína (21.47 h) a z Dolného Kubína zastávka (22.13 h) do Trstenej (23.28 h) sme nahradili jedným vlakom s odchodom z Kraľovian o 21.45 h a príchodom do Trstenej o 23.28 h. Cestujúci z Kraľovian smerom ďalej ako do Dolného Kubína večer nebudú musieť prestupovať a čakať v okresnom meste.

Súčasný skorší osobný vlak slúžil ako prípoj k rýchliku Ružín v smere zo Žiliny, ktorý však mešká pre výlukové práce. Nadväzujúci osobný vlak zas odchádzal už z Dolného Kubína zastávka a čas odchodu mal nastavený podľa potreby ľudí pracujúcich v jej blízkosti. Pravidelný prestupový čas z rýchlika Ružín v Kraľovanoch sa po novom síce predĺži, ale neskorší odchod osobného vlaku pomôže riešiť problém s meškaním rýchlika. Lokálka bude navyše v Kraľovanoch pristavená, takže cestujúci nebudú musieť čakať vonku alebo na stanici ako v súčasnosti pri prestupe v Dolnom Kubíne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 386
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 17 195
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 705
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 379
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 188
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 561
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 469
  1. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  2. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  3. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  4. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  5. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  6. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  7. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  8. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 876
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 373
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 266
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 736
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 263
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 265
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 867
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 914
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  2. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  3. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  4. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  5. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  6. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  7. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  8. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 876
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 373
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 266
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 736
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 263
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 265
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 867
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 914
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu