TRSTENÁ. Počas polroka trvajúcej rekonštrukcie sa podarilo spevniť železobetónovú rímsu priehradného múru a celú jeho korunu vrátane vozovky. Vodohospodári zmodernizovali tiež inžinierske siete a verejné osvetlenie.
Vlastné zdroje
Ako uviedol hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku Ľuboš Krno, práce ukončili takmer v päťmesačnom predstihu a náklady na opravu sa vyšplhali na sumu niečo cez jeden milión eur.
Napriek snahe nájsť aj iné zdroje financovania, tento projekt sme hradili výlučne zo zdrojov vodohospodárskeho podniku. „Financovanie z vlastných zdrojov bola pre nás jednoduchšia cesta ako pri európskych peniazoch, kde je administrácia veľmi zložitá. V prípade čerpania európskych financií by sme tento projekt jednoducho nedokázali realizovať skôr ako o tri roky,“ povedal Ľuboš Krno.
Bez posypu
O zimnú údržbu sa postarajú cestári Žilinského samosprávneho kraja. Udržiavaná bude výhradne pluhovaním, nakoľko sa v týchto miestach z ekologických dôvodov nemôže používať akýkoľvek posyp. Vodičom by to však nemalo spôsobovať žiadne problémy, pretože maximálna povolená rýchlosť na tomto krátkom úseku je 20 km/h a prejazd budú môcť využívať len autá s hmotnosťou do 3,5 tony, samozrejme s výnimkou záchranárskych.
Od otvorenia priehrady v roku 1954 až po rok 1990 po moste jazdili nielen osobné autá, ale aj nákladiaky. Vysoká frekvencia premávky spôsobila narušenie vozovky a niektorých častí oporného múru, preto kompetentní prejazd uzavreli.
Na trase Trstená – Námestovo znamená prejazd po priehradnom múre skrátenie cesty o takmer šesť kilometrov.