DOLNÝ KUBÍN. Medzi náplň práce hlavného kontrolóra mesta Petra Floreka patrí aj evidencia sťažností občanov. Nerieši ich, len sleduje činnosť jednotlivých odborov na mestskom úrade alebo prácu mestských spoločností, ktoré sa nimi zaoberajú.
Hlasný rozhlas
Z trinástich minuloročných sťažností sú štyri opodstatnené, šesť neopodstatnených, dve odstúpili iným inštitúciám, jeden sťažovateľ ju stiahol.
„Mesto dalo za pravdu občanovi, ktorí sa sťažoval na príliš hlasný miestny rozhlas,“ hovorí Peter Florek. Stačilo zníženie hlasitosti a všetko je v poriadku.
Odbor školstva tiež jednoducho upravil nezrovnalosti s rozdelením školských obvodov. Pravdu mal aj občan, ktorému vadilo nevhodné vystupovanie pracovníka ekonomického oddelenia mestského úradu.
Nálepky
Poslednú uznanú sťažnosť podal občan bytovky. Na dverách paneláku kde býva, sa objavil oznam pre účastníkov stavebného konania.
„Stavebný úrad v dobrej viere informoval občanov, ale nezvolil vhodnú formu,“ hovorí hlavný kontrolór.
Vec riešil Marián Smoleň, vedúci odboru výstavby na mestskom úrade. „Situácia sa už nezopakuje. Všetky oznamy budeme riešiť zákonnou formou.“
Kontajner na odpad
Podobný problém nastal pri poslednej veci, ktorú sťažovateľ stiahol. Tentoraz sa mu nepáčilo, že mesto na kontajneri na komunálny odpad umiestnilo nálepku o zákaze parkovania vo vzdialenosti dvoch metrov z obidvoch strán. Namietal, že je to súkromný majetok a mesto nemá právo poškodzovať ho takýmto spôsobom. Zaujímavé na celej situácii je, že radnici sa pri hľadaní vinníka, ktorý nálepky lepil, nedarilo. „Zrazu sa k tomu nik nechcel priznať. Vyzeralo to tak, že bude z toho veľký problém, ale občan po vysvetlení a odlepení nálepiek sťažnosť stiahol.“
Peter Florek má na činnosť neznámeho lepiča svoj názor. „To, že sme to robili v dobrej viere, nás neospravedlňuje, že sme to robili zle. Ponaučením je, že cudzie veci sú pre nás tabu.“
Redakcia zistila, že ponaučenie pravdepodobne neplatí pre Technické služby, ktoré vykonávajú zber starého papiera za protihodnotu - toaletný papier, hygienické vreckovky.
Pravidelne každý mesiac sa oznam o mieste zberu a odmene za zberový papier objavuje na vchodových dverách bytoviek. Obyvatelia niektorých si pritom platia upratovaciu službu aj umývanie okien. Technickým službám by sa určite nepáčilo, keby faktúra za ich čistenie prišla na ich adresu.