Domácim kutilom svitlo na lepšie časy

Na cesty môžu od prvého septembra aj podomácky vyrobené stroje.

Podomácky vyrobené traktory už môžu na cesty aj za prácou, nielen v rámci obecných súťaží.Podomácky vyrobené traktory už môžu na cesty aj za prácou, nielen v rámci obecných súťaží. (Zdroj: NAĎA KALIŠOVÁ)

TVRDOŠÍN. Vlastník doma robených poľnohospodárskych vozidiel, traktorov, vlečiek, ale napríklad aj včelárskych vozidiel, ktoré nie sú oficiálne určené na prevádzku v cestnej premávke, musí požiadať o pridelenie špeciálneho evidenčného čísla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vybavia vás na inšpektoráte

Spomínané vozidlá používané prevažne na poľnohospodárske alebo lesné práce doteraz na cesty ísť nesmeli. Za porušenie zákona neraz padali nemalé pokuty.

„Medzi vozidlá, ktoré neboli schválené na premávku na pozemných komunikáciách, patrili tie, ktoré nemali osvedčenie o evidencii, prvú a druhú časť, chýbalo im aj technické osvedčenie,“ uviedla Denisa Baloghová, hovorkyňa Prezídia policajného zboru.

SkryťVypnúť reklamu

Proti zákazu sa ohrádzali vlastníci aj niektorí starostovia. Návrh na novelu zákona o cestnej premávke predložila skupina poslancov. Zmeny parlament schválil, novelu podpísal aj prezident. Účinnosť nadobúda už 1. septembra. Od tohto dátumu môžu majitelia žiadať dopravný inšpektorát o pridelenie zvláštneho evidenčného čísla. Od ostatných sa bude líšiť tým, že bude obsahovať písmeno „C“.

Navyše aj výnimka

Obyčajná žiadosť o pridelenie tohto čísla však stačiť nebude. Musí obsahovať meno a priezvisko vlastníka, jeho dátum a miesto narodenia a adresu, ak je žiadateľom fyzická osoba. Právnické osoby musia uviesť adresu sídla a identifikačné číslo a rovnaké údaje ako fyzické osoby, avšak v tomto prípade o tom, kto v mene právnickej osoby koná.

SkryťVypnúť reklamu

Chýbať nesmú základné technické údaje vozidla. „Značka, obchodný názov, typ, druh, kategória, identifikačné číslo vozidla a obchodné meno výrobcu, ak tieto údaje možno zistiť, dĺžku, šírku a výšku vozidla, ako aj fotografie vozidla spredu, zboku a zozadu,“ vymenúva policajná hovorkyňa. Súčasťou musí byť aj odôvodnenie žiadosti vrátane predpokladanej trasy a času používania tohto vozidla.

Po predložení dokladov dopravný inšpektorát stroj zaeviduje a vydá evidenčné číslo. Pridelené bude maximálne na tri roky a majiteľ za osvedčenie zaplatí 33-eurový poplatok.

„Takto označené vozidlo bude môcť používať na cestách tretej triedy, ako aj miestnych a účelových komunikáciách za nezníženej viditeľnosti,“ upozornila Denisa Baloghová.

Ak by majiteľ potreboval jazdiť s doma vyrobeným traktorom či podomáckymi prívesmi aj na frekventovanejších cestách prvej a druhej triedy, musí okrem pridelenia špeciálneho čísla požiadať aj o výnimku. Jej vydanie je bezplatné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 31 184
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 644
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 405
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 431
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 984
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 373
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 148
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 597
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 438
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 806
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 765
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 827
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 460
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 867
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 832
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


Vodič Fiata si sadol za volant pod vplyvom drog a spôsobil nehodu.

Najprv dostal šmyk, potom vrazil do stĺpu.


Pretekári MPK Dolný Kubín ovládli kategóriu nádejí od 10 do 11 rokov.

Uskutočnil sa už ôsmy ročník.


Dolnokubínski turisti brigádovali na Zverovke. Tento týždeň sa chystajú do Oravského Podzámku, môžete sa pridať.

Podujatia, turistické akcie, kiná, múzeá aj výstavy.


  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 597
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 438
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 806
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 765
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 827
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 460
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 867
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 832
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu