Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Marek Harčarik bol na prvom cyklistickom ultramaratóne

Podujatie bolo náročné. Do cieľa nedošla vyše tretina štartového poľa. Jedného pretekára zrazilo vlastné auto.

Marek Harčarik v rakúskych Alpách.Marek Harčarik v rakúskych Alpách. (Zdroj: ARCHÍV MH)

TRSTENÁ. Marekovi Harčarikovi učaroval šport na dvoch kolesách už v mladom veku. Cyklistiku robil hlavne pre radosť a dobrú kondíciu. V máji absolvoval zatiaľ svoje najťažšie preteky na bicykli – ultramaratón v Slovinsku.

Finančne náročné preteky

Tridsaťjedenročný rodák z Trstenej bol v štartovom poli jediný z Oravy. Jeho tím tvorili ešte piati ľudia z Liptovského a Trnavského kraja. „Pozbierali sme sa iba mesiac pred štartom pretekov,“ povedal Marek Harčarik. K dispozícii mala slovenská výprava dve autá od sponzorov. „Bolo veľmi náročné pokryť náklady. Som rád, že sa to podarilo a mohol som štartovať na tomto podujatí.“ Ultramaratón sú dištančné cyklistické preteky, ktoré majú viac ako 1000 km. Štartuje sa spôsobom časovky.

Skryť Vypnúť reklamu

Dvojitá porcia kilometrov

Pre oravského cyklistu to bol prvý ultramaratón. Minulý rok sa zúčastnil nonstop pretekov naprieč Slovenskom. Súťažiaci vtedy prešli na bicykli 584 km. V Slovinsku čakala na Mareka Harčarika dvojitá porcia. Organizátori pripravili trať dlhú 1229 km. Pretekári na bicykloch museli zdolať za dva dni až 14500 výškových metrov. „Príprava bola veľmi náročná,“ povedal jediný Oravčan na pretekoch. „Nabehal som veľa kilometrov a nemohol som nič zanedbať ani cez zimu.“

Neuspokojivé deviate miesto

Na trati preukazoval oravský cyklista výbornú kondíciu, no doplatil na neskúsenosť svojho tímu. Časové straty, ktoré nabral kvôli ich chybám, sa už nedali v žiadnom prípade dobehnúť. „V budúcnosti budem zvažovať, ktorých ľudí si vezmem do svojho tímu,“ povedal Marek Harčarik. Prvý deň bol pre pretekárov najnáročnejší. Veľa kopcov a nastupaných výškových metrov. Slovenská výprava zaplatila nováčikovskú daň a nabrala veľkú časovú stratu.

Skryť Vypnúť reklamu

Druhý deň predviedli výbornú súhru. I keď neustále pršalo, výkon cyklistu z Trstenej mal stúpajúcu tendenciu. Na posledných 530 km mal medzičasy zhodné s vedúcou trojicou. Cieľovú pásku preťal Marek Harčarik ako deviaty najrýchlejší. „Nie som spokojný, mám na lepšie umiestnenie. V cieli som necítil ani únavu.“ Trať zdolal Oravčan za 52 hodín a 53 minút.

Zrazený cyklista

Nie každý mal to šťastie, že do cieľovej roviny došiel. Extrémne preteky nedokončilo z 36 účastníkov vyše jedna tretina. Dôvody boli rôzne - zdravotné, osobné ale aj kuriózne. Jedného pretekára zrazilo vlastné sprievodné vozidlo.

Po absolvovaní zatiaľ naj-dlhšej vzdialenosti na bicykli má Marek Harčarik ďalšiu motiváciu. „V budúcnosti by som chcel ísť na najťažší ultramaratón na svete v USA.“ Cyklisti prejdú 4800 km za dvanásť dní. „Všetko záleží od podpory sponzorov, inak sa to nebude dať zrealizovať.“ Budúci rok by však oravský cyklista rád využil skúsenosti z týchto pretekoch a opäť absolvoval ultramaratón v Slovinsku. „Už teraz plánujem veci okolo toho.“

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 088
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 684
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 18 208
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 092
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 018
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 697
  7. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 303
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 258
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 238
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 086
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Kompletné výsledky skríningového testovania stále nie sú k dispozícii.

Čísla prezentované samosprávami, ministerstvom aj premiérom Matovičom sú odlišné.

11 h
Na parkovisku pred železničným priecestím je skládka stavebného materiálu.

Sanácia brala si vyžaduje uzatvorenie cesty, dopravu riadi polícia, vozidlá púšťa v polhodinových intervaloch.

15 h
Ľadová stena z lezcom.

Stenu vytvorila partia nadšencov lezenia po ľade aj horách. Má dvanásť metrov, pre lezcov sa radí medzi tie najťažšie a ako mrzne jej vzhľad, sa tak každý deň mení.

26. jan
Miesto zadržania unukajúceho vodiča.

Vodič mal zobratý vodičák a už mal sedieť vo väzení.

26. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

26. jan

Pokiaľ ste nezvestné deti videli, kontaktujte políciu.

14 h

Mnohí vodiči odbočujú na Nedožerskej ceste v Prievidzi doľava, smerom do mestskej časti Necpaly. Podľa dopravnej značky to však robiť nemôžu, čo si mnohí doteraz neuvedomovali.

19 h

Poradia sa od včera zmenili.

7 h

Už ste čítali?