V súčasnosti sa rok rovná takmer desiatim rokom minulého storočia. A za desaťročie sa svet techniky dokáže zmeniť tak, ako takmer za celé minulé storočie. Ked sme sa pýtali ľudí najstaršej generácie, ktorý vynález najviac ovplyvnil ich životy, zhodli sa na elektrine. Fungovanie domácnosti zmenila naruby. A ak aj potom bol život ťažký, ľudia sa dokázali pozrieť na svet cez ružové okuliare. Na svet krásny, vysnívaný.
Spojiť fikciu s reálnym svetom chce internetový gigant Google. Zhmotnil bájne ružové okuliare a chystá sa ich testovať.
Pozriete sa z okna a - vidíte počasie v nasledujúcich dňoch. Ak nepoznáte cestu, stačí poprosiť okuliare, aby vám ukázali cestu. Upozornia, že v blízkosti je niekto z vašich priateľov. Môžete sa v kresle pozerať na svet z balóna, z lana bungee jumpingu, či sa v live prenose ocitnúť v Bazilike sv. Petra. Google okuliare dokážu natáčať to, na čo sa práve pozeráte. Navyše, video sa môže dostať priamo na web. Nikde sa neukryjete. Stačí, aby niekto žmurkol, a vy ste razom figúrkou v počítačových sieťach.
Že ide o veľký biznis, netreba hovoriť. A netreba hovoriť ani o tom, že je to biznis spojený so závislosťami.
Predstavte si, koľko energie a peňazí sa investuje do toho, aby nám niekto cez okuliare ukázal, že svet je ružový. A teraz si predstavte, že by sa celé to úsilie venovalo do toho, aby svet ružový bol aj v reálnom, nielen v internetovom svete.