ZUBROHLAVA. Do dreveného stĺpa telefonickej spoločnosti na hlavnej križovatke v Zubrohlave nabúralo auto ešte v polovici marca. Silný náraz zobudil ľudí v neďalekej bytovke. „Šťastie, že vodič prežil, veď sa pozrite, ako dopadol stĺp,“ hovoria Zubrohlavčania. „Je smutné, že ho už tri mesiace nemá kto vymeniť. Hlavne, že platíme telefóny, ale keď sa niečo stane, nie je toho, kto by to napravil.“ Ludia sa obávali, že stĺp pri silnejšom vetre spadne do záhrady pred bytovkou. „Potrhá vedenie, ak sa nestane aj niečo horšie.“
Mužov, ktorých sme stretli na križovatke, hnevá aj značka Priechod pre chodcov, ktorá je na stĺpe pripevnená. Po náraze je natočená k bytovke, vodiči prichádzajúci od Námestova si ju ani nevšimnú. „Takto je úplne zbytočná, aj tak nikto nevie, že tu je priechod.“
Začiatkom uplynulého týždňa sme oslovili spoločnosť Slovak Telekom, ktorej stĺp patrí. Či už na náš podnet alebo v rámci dlhodobých plánov firmy – vo štvrtok ho technici vymenili.
„Výmena stĺpu prebehla v štandardne plánovanom termíne, keďže nešlo o havarijný stav a nedošlo ani k výpadku či obmedzeniu poskytovaných služieb,“ povedal Tomáš Palovský, hovorca pre technológie a siete.
Škody spôsobené pri dopravných nehodách si spoločnosť vymáha prostredníctvom zákonného poistenia vozidla. Ak poistené nie je, škodu vymáha priamo od vinníka nehody.