KRAĽOVANY. Rýchlik s trinástimi vozňami smeroval z Bratislavy do Humenného. Pri Kraľovanoch sa na súprave vyskytli naraz dve poruchy. Prvá na rušni, druhá medzi druhým a tretím vagónom, kde sa vlak roztrhol. Koľaj ostala zablokovaná.
Mrzli tri hodiny
„Kombinácia dvoch porúch situáciu skomplikovala,“ povedal Michal Dupkala, prednosta železničnej stanice Kraľovany. Poškodená súprava ostala stáť medzi dvoma stanicami. Nemali ju ako odtiahnuť do železničnej stanice v Kraľovanoch. Po zrušení depa sa tam nenachádzal náhradný rušeň. Na jeho príchod čakali dve hodiny.
„Pri roztrhnutí súpravy systém automaticky vagóny zabrzdí,“ povedal prednosta. Preto rušeň s dvoma vagónmi ostal stáť približne 150 metrov od ostatných jedenástich vagónov.
„Prebral som sa na mierne cuknutie, a následné zastavenie,“ povedal jeden z pasažierov rýchlika. Väčšina cestujúcich netušila, čo sa stalo. Nechápali, prečo o tretej nadránom zastavili uprostred poľa. Mrzlo a studený vzduch sa cez otvorené okná okamžite dostal do vozňov. Kúrenie nefungovalo a uzimení cestujúci nadávali na železnice.
Namiesto ťahadlového ústrojenstva ostala len diera. Kusy kovu pod kolesami rýchlika mohli spôsobiť vykoľajenie.
Hrozilo vykoľajenie
Príčinou roztrhnutia vlaku bolo vytrhnuté ťahadlové ústrojenstvo poškodeného vozňa. Cestujúci môžu hovoriť o šťastí.
„Keby sa veľké kusy kovu dostali pod kolesá uháňajúceho rýchlika, mohol sa vykoľajiť,“ povedal bývalý železničiar Igor Macák. Vykoľajenie, čo len jedného z jedenástich vozňov, by pravdepodobne malo tragické následky.
Nehoda sa stala 24. marca, rýchlik meškal takmer tri hodiny.