Žiadni šialenci ani neposlušní chodci. Občas nebezpečné prebiehanie. No stretol som niekoľko veteránov. Človek by neveril, koľko dnešných pomenovaní áut má korene v minulosti.
Prvý model Škody z roku 1925 sa volal Hispano Suiza. Luxusný Superb z roku 1934 využívali najmä bohatí ľudia a štátni úradníci.
Škoda 1101 Tudor z roku 1946 s váhou 1280 kilogramov dosahovala výkon 23,5 kW/32 koní pri 3500 otáčkach za minútu. Spotreba 8,5 litra na sto kilometrov, štvorstupňová prevodovka, maximálna rýchlosť 105 km/h.
Felícia z roku 1959 bola jediným sériovo vyrábaným kabrioletom značky Škoda. Najviac ma zaujal športiak 1101 OHC typ 919 z rokov 1957 – 1960. Vyrobilo sa len päť kusov. Mal päťstupňovú prevodovku a maximálnu rýchlosť 190 – 226 km/h. Ak poznáte niekoho, kto vlastní škodovácky veterán z rokov 1940 – 1960 a má chuť pochváliť sa, píšte na martin.krupa@petitpress.sk.
Autor: Martin Krúpa