Cesta pod skalami hrozí nešťastím

Situáciu v neprehľadnom úseku komplikuje ešte aj padanie skál.

Nebezpečný úsek. Cesta medzi Dolným Kubínom a Bzinami je úzka, neprehľadná. Hlavne po zime na ňu padajú aj skaly.Nebezpečný úsek. Cesta medzi Dolným Kubínom a Bzinami je úzka, neprehľadná. Hlavne po zime na ňu padajú aj skaly. (Zdroj: SAŠA MIKULÁŠOVÁ)

BZINY. Cesta medzi mestskou časťou Mokraď a Bzinami je nebezpečná. Svah nad ňou sa zosúva, padajú z neho skaly. Starostovia okolitých dedín nie sú spokojní s dočasnými opatreniami železníc a cestárov, tí tvrdia, že na trvalé vyriešenie problému nemajú peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na nebezpečenstvo upozorňujú roky

Najhoršia situácia je po zime a intenzívnych dažďoch. Svah je zavodnený, odlamujú sa z neho zvetrané skaly, ktoré padajú na cestu. Končia na nej aj nánosy blata po zosuvoch pôdy. Problematická je tiež šírka vozovky. Úsek je neprehľadný, v najužšom mieste má tri metre, dve autá sa neobídu. Každý rok sa tam stávajú dopravné nehody.

SkryťVypnúť reklamu

Starostovia Bzín, Medzibrodia, Pucova a Pokryváča poukazujú na nebezpečenstvo lokality viac ako desať rokov. Navrhujú cestu rozšíriť a skalu nad ňou odstrániť.

V roku 1998 vtedajší prednosta obvodného úradu vyhlásil stav svahu za havarijný. Zástupcovia samospráv píšu na ministerstvo, samosprávny kraj. S opatreniami, ktoré sa doteraz urobili, nie sú spokojní. Podľa nich nestačia. „Je otázka času, kedy sa tam stane nešťastie,“ povedal Michal Janota, starosta Medzibrodia.

Problém je v peniazoch

Vlastníkom cesty tretej triedy, ktorá spája okresné mesto so spomínanými obcami, je Žilinský samosprávny kraj. Stará sa o ňu dolnokubínska správa a údržba ciest. „Pravidelne ju čistíme,“ hovorí riaditeľ Jozef Oršuliak. „Svah sme zabezpečili zábranami, na väčšie úpravy nemáme peniaze.“ Úzky prejazd sa mal podľa Oršuliaka riešiť v časoch, keď sa cesta stavala.

SkryťVypnúť reklamu

Pozemok pod cestou patrí Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR). Popri ceste vedú koľajnice. „V roku 2000 sme opravili oporný múr cesty, osadili sme zvodidlá a zábrany proti padaniu skál,“ povedala Dana Hurtová, z odboru komunikácie ŽSR.

Najlepším riešením by podľa železníc bola výstavba novej cesty v investícii župy. Likvidácia svahu by bola nákladná. „Trvalé riešenie problému nie je v možnostiach ŽSR.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 98 223
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 103
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 804
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 059
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 267
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 877
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 825
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu