BRATISLAVA. "Skupina podnikateľov v regióne by sa mala rozhodnúť, či chce prilákať rodiny s deťmi, ktorých je čím ďalej tým menej, či mladých ľudí, ktorí hľadajú zábavu a často aj adrenalínové dobrodružstvá," hovorí Július Hudec, generálny riaditeľ sekcie cestovného ruchu na ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií.
„Môže ale pripraviť ponuku pre seniorov, ktorí sa tiež chcú zabávať a zaujímavo tráviť voľný čas, alebo pre skupiny hostí, ktorí chodia spolu a požadujú mimoriadnu starostlivosť." Len tak môže zaujať návštevníkov.
Produktom cestovného ruchu nie je posteľ, jedlo alebo sauna a tenisový kurt v jednom zariadení. V európskom chápaní je regiónom oblasť do 30 až 50-kilometrovej vzdialenosti. V ponuke má múzeá, výstavy, zábavné parky, turistické chodníky, cyklotrasy, akvaparky, ľudovú hudbu a ďalšie zaujímavosti.
Iné od regiónu očakáva Slovák, iné vyhľadáva Poliak či Čech, iné Nemec.
Pri tvorbe konkurencieschopného produktu by mala pomôcť aj legislatíva.
„Zmena súčasných zákonov, vyhlášok a usmernení je dlhodobejší proces," hovorí minister Ján Figeľ. „V súčasnosti pripravujeme potrebné analýzy a podklady tak, aby sme postupne pomáhali všetkým regiónom v tvorbe vynikajúcich regionálnych produktov."