Obchvat Trstenej je prejazdný

Do výstavby išlo približne 45-miliónov eur. Stavbu o takmer 15 percent predražila najmä protihluková stena, ktorú projektant neplánoval.

Kamióny do Trstenej od piatku nevchádzajú. Cesty v meste sú prázdnejšie, vozidlá smerujúce do Poľska jazdia po obchvate.Kamióny do Trstenej od piatku nevchádzajú. Cesty v meste sú prázdnejšie, vozidlá smerujúce do Poľska jazdia po obchvate. (Zdroj: NAĎA KALIŠOVÁ)

TRSTENÁ. „Takýto krátky úsek nám nepomôže. Mali by to dorobiť celé. Až potom bude mať obchvat zmysel," hovoria niektorí motoristi o obchvate R3 Trstená. Minimálne Trstenčania si však vydýchli. „Konečne. Po rokoch nám prestanú mestom prechádzať stovky kamiónov. Cesty budú prázdnejšie, ani prachu už toľko nebude."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ dnes otvoril tretí, 4,7-kilometrový úsek rýchlostnej cesty cez Oravu. Prvý, obchvat Oravského Podzámku, dokončili pred tromi rokmi. Dvojkilometrový úsek trstenského obchvatu, sprejazdnili vlani v novembri.

SkryťVypnúť reklamu

Takmer o rok skôr

S výstavbou rýchlostnej cesty okolo Trstenej začal zhotoviteľ v prvej polovici roku 2008. Dokončiť ju mal v septembri budúceho roka. „Stavba nebola komplikovaná, preto sme ju dorobili skôr," povedal Ján Kato, generálny riaditeľ zhotoviteľskej spoločnosti. „Je to však nielen našou zásluhou, ale aj zásluhou ľudí, ktorí chceli mať cestu hotovú čím skôr."

gfhfhg

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ (vpravo) si celú trasu rýchlostnej cesty prezrel aj na pripravenej mape. Spolu s privádzačom je cesta dlhá 7,8 kilometra.

Na stavbe je deväťdesiat stavebných objektov. Medzi najvýznamnejšie patrí štrnásť mostov s celkovou dĺžkou viac ako 760 metrov, dve úrovňové a jedna mimoúrovňová križovatka. Nechýba kanalizácia vrátane odlučovačov ropných látok, sieť melioračných kanálov či protihluková bariéra okolo sídliska Západ. Prevažná časť cesty vedie po niekdajších poliach.

SkryťVypnúť reklamu

S R3 počítajú

Mnohí mali na ministra Figeľa jedinú otázku: Čo s ďalšími úsekmi R3? „R3 má vnútroštátny aj medzinárodný význam," povedal minister. „Budeme ju teda aj naďalej rozvíjať, pokračovanie vo výstavbe však bude závisieť od možností štátneho rozpočtu či eurofondov. Táto cesta je dôležitá pre celý región, ktorý potrebuje hospodársky a sociálny rozvoj. Aj tu totiž platí, že kde je cesta, tam je život, komunikácia a rozvoj. Význam má i pre medzinárodnú dopravu, ktorá výrazne zaťažuje tunajšie cesty prvej triedy."

O termíne dokončenia obchvatu Oravou hovoril veľmi opatrne. V súčasnosti je prioritou štátu dokončenie diaľnice D1. Figeľ však podotkol, že s pokračovaním R3 určite počítajú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 124
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 727
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 614
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 597
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 561
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 031
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 907
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
  1. Miroslav Daniš: Historický úspech súdruha precedu
  2. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia
  3. Naďa Serafínová: Kto je Sulíkov syn a prečo obťažuje ľudí.
  4. Ivan Čáni: Dokáže NR SR prijať uznesenie odsudzujúce cestu Roberta Fica do Moskvy?
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Nazvali po ňom policajnú akciu, viac ako 20 rokov pôsobil v zločineckej skupine, priznal sa k násilným činom. Ostal bez trestu
  6. Zuza Fialová: Prečo potrebujeme prepísať históriu
  7. Štefan Šturdzík: Igor v Kyjeve.
  8. Viktor Pamula: Tvorí sa nová Európa
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 594
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 010
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 607
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 092
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 10 032
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 489
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 057
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 971
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Daniš: Historický úspech súdruha precedu
  2. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia
  3. Naďa Serafínová: Kto je Sulíkov syn a prečo obťažuje ľudí.
  4. Ivan Čáni: Dokáže NR SR prijať uznesenie odsudzujúce cestu Roberta Fica do Moskvy?
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Nazvali po ňom policajnú akciu, viac ako 20 rokov pôsobil v zločineckej skupine, priznal sa k násilným činom. Ostal bez trestu
  6. Zuza Fialová: Prečo potrebujeme prepísať históriu
  7. Štefan Šturdzík: Igor v Kyjeve.
  8. Viktor Pamula: Tvorí sa nová Európa
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 594
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 010
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 607
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 092
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 10 032
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 489
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 057
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 971
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu