DOLNÝ KUBÍN. Lanovku slovenskej výroby začali budovať v polovici mája. Okrem údolnej a vrcholovej stanice s prevýšením 326 metrov odvtedy na Kubínskej holi vyrástlo aj 13 traťových podpier.
"Postup stavebných prác v náročnom teréne komplikovalo počas leta pomerne nepriaznivé daždivé počasie, no všetko sme stihli tak, aby bola nová lanovka k dispozícii návštevníkom nášho strediska hneď od začiatku blížiacej sa lyžiarskej sezóny," povedal Peter Madera, vedúci prevádzky lanových dráh. Na maximálne zaťaženie 56 štvormiestnych sedačiek použijú približne 20-tisíc litrov vody.
"Práve dnes začíname napĺňať vodou plastové sudy a vrecia. Brzdné vlastnosti a spomaľovanie sa najprv otestujú bez záťaže. Všetky sedačky potom zaťažíme postupne na 25, 50 a 100 percent," spresnil s tým, že prepravné zariadenie s dĺžkou 1162 m a hodinovou prepravnou kapacitou 2000 osôb bude už koncom tohto týždňa rovnakým spôsobom otestované pod dohľadom odborných komisárov štátneho Úradu pre reguláciu železničnej dopravy.
Bezprostredne po úspešnom absolvovaní prevádzkových skúšok bude nasledovať kolaudácia a odovzdanie lanovky do riadneho užívania. Na Kubínskej holi je už niekoľko rokov v prevádzke obdobná sedačková lanovka, ďalších osem vlekov, spomedzi ktorých sú tri pre detských lyžiarov. Podľa Vladimíra Kovalčíka z prevádzkujúcej spoločnosti Orava Skipark celková rozloha zjazdoviek a zvýšenie prepravnej kapacity na úroveň 9000 osôb za hodinu radia Kubínsku hoľu medzi najväčšie slovenské lyžiarske strediská.