ÚSTIE NAD PRIEHRADOU. Problém s cestou lesom trvá už niekoľko rokov. V minulosti cestári vozovku čiastočne opravili a svah spevnili. Po májových dažďoch je však časť jazdného pruhu zničená znovu.
„Cesta je vybudovaná vo veľmi členitom a nestabilnom flyšovom pásme," hovorí Jozef Oršuliak, riaditeľ Správy ciest Žilinského samosprávneho kraja, Závod Orava. „Problémy so stabilitou vozovky tu boli zaznamenané už v minulosti. V roku 2002 sme zosuv stabilizovali oporným múrom a novým asfaltovým povrchom."
Voda aj nákladné autá
Začiatkom tohto roku sa prob-lém objavil znova. Terén sa začal zosúvať pri topení snehu i po májových dlhotrvajúcich dažďoch. Voda podmočila podložie natoľko, že sa krajnica prepadla o niekoľko centimetrov.
„Havarijný stav na tomto úseku však spôsobujú najmä ťažké vozidlá naložené drevom. Premávajú tadiaľ aj napriek jednosmernému zákazu." Pre ilustráciu, jeden preťažený nákladiak spôsobí na ceste väčšiu deformáciu ako niekoľko tisícok osobných áut.
Oprava cesty je prednostne zaradená do plánu opráv. Súčasne zosuv zaradili aj do zoznamu škôd spôsobených povodňami. Tie sa vyhodnocujú v týchto dňoch. Kedy však bude jazdný pruh znovu prejazdný, je otázne. Správca cesty na jej opravu peniaze nemá.
Oprava v nedohľadne
„Nepriaznivá finančná situácia Žilinského Samosprávneho kraja a nadmerné poškodenie viacerých ciest druhej a tretej triedy v celom kraji opravu poškodeného úseku odsúvajú," hovorí Oršuliak.
Pracovníci Závodu Orava úsek monitorujú. „V prípade ohrozenia bezpečnosti cestnej premávky urobíme opatrenia pre zachovanie jej plynulosti a bezpečnosti." Ak bude treba, požiadajú kompetentných o vyhlásenie havarijného stavu na ceste. „Žiadame vodičov o trpezlivosť a najmä o dodržiavanie dopravného značenia vrátane zákazu vjazdu nákladným vozidlám," povedal riaditeľ.