DOLNÝ KUBÍN, ŽILINA. Odbor zdravotníctva Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) riešil vlani stodvanásť podnetov od ľudí na poskytovanie zdravotnej starostlivosti. Najviac sťažností súviselo s neoprávnenými platbami za ošetrenie, za vystavenie lekárskych posudkov, podaním injekčnej liečby a s poplatkami za objednanie a prednostné vyšetrenie.
Oravčania sú pravdepodobne so zdravotnými službami spokojní najviac. Odbor zdravotníctva zaznamenal z tohto regiónu desať sťažností. Dve z nich boli opodstatnené. „Istý pán zo Zákamenného si sťažoval na neoprávnené vyúčtovanie za ošetrenie v zubnej ambulancii počas hospitalizácie. Lekár musel platbu vrátiť," povedala hovorkyňa ŽSK Zuzana Muchová. Za pravdu dali aj žene zo Zákamenného, ktorá mala výhrady k správaniu sa a prístupu lekárky. Lekárka dostala pokutu. Čerstvým prípadom je podnet na stomatologickú pohotovosť, kde si lekár vypýtal za vyšetrenie dieťaťa peniaze. Začalo sa voči nemu správne konanie.
Ako neopodstatnené boli vyhodnotené podnety na postup lekára pri odbere biologického materiálu a nefunkčnosť kardiologickej ambulancie v Trstenej.
Najviac, štyridsaťštyri sťažností pacienti vzniesli na poskytovanie zdravotnej starostlivosti v regióne Horné Považie.
Pracovníci odboru zdravotníctva vybavujú podnety nespokojných pacientov denne, môžu sa na nich obrátiť písomne, telefonicky i osobne.