TRSTENÁ. Na slovensko-poľskej hranici aj dva a pol roka po vstupe do Schengenu strašia búdky, ktoré boli v minulosti určené na colnú a pasovú kontrolu. Zavadzia aj konštrukcia zastrešenia colnice. Čoskoro by to malo byť minulosťou. Robotníci od minulého týždňa železobetón rozoberajú.
Autá prechádzajú okolo
Budovy niekdajšej slovensko-poľskej colnice prešli pod správu Krajského riaditeľstva policajného zboru (KR PZ) v Banskej Bystrici.
Najväčším problémom na hraničnom priechode je katastrofálny stav ciest a nepriechodnosť cez pôvodný, priamy smer po ceste prvej triedy. Ten bol po vstupe do Schengenu zatvorený a doprava presmerovaná po ploche, ktorá slúžila ako parkovisko. Dôvod - príliš nízke zastrešenie, popod ktoré už kamióny neprešli.
Odstránia aj búdky
KR PZ viac než rok pripravovalo projekt na odstránenie zbytočných a chátrajúcich stavieb. „Riaditeľstvo podpísalo 17. mája zmluvu o dielo s víťazom verejnej súťaže na odstránenie zastrešenia a cestných prekážok v areáli. Firma odstráni zastrešenie aj vybavovacie boxy. Práce by mali byť hotové do konca augusta," povedala hovorkyňa krajského riaditeľstva Mária Faltániová.
KR PZ v Banskej Bystrici v súčasnosti rokuje so Slovenskou správou ciest Bratislava, správcom cesty prvej triedy, o presmerovaní dopravy. „Prejazd po pôvodných komunikáciách by mal byť obnovený koncom roka."