TVRDOŠÍN. Vodiči platia mýto na spoplatnených úsekoch slovenských ciest tretí mesiac. Niektorí majitelia osobných áut do 3,5 tony však stále nevedia, kedy musia zaplatiť mýto. Platenie sa totiž vzťahuje aj na niektoré autá do 3,5 tony, ktoré za sebou ťahajú prívesný vozík.
Rozdiel v autách do 3,5 tony
Osobné auto, ktoré nie je určené na prepravu nákladu, spadá do kategórie M1. Ak aj má vodič za autom prívesný vozík a celková hmotnosť súpravy presiahne 3,5 tony, platenie mýta sa na neho nevzťahuje. Na spoplatnených úsekoch musí však mať na čelnom skle prilepenú aktuálnu diaľničnú známku. Iné to je pri autách do 3,5 tony, ktoré slúžia podnikateľom na prepravné účely. „Takéto osobné auto je upravené na tzv. podnikateľské účely a patrí do skupiny N1," vysvetlil riaditeľ mýtnej polície Erik Dóczy. „Ak takéto vozidlo spolu s prívesným vozíkom presiahne celkovú hmotnosť 3,5 tony, musí majiteľ vozidlo zaregistrovať a na spoplatnených úsekoch zaplatiť mýto."
Celkovou hmotnosťou súpravy sa podľa riaditeľa mýtnej polície rozumie maximálna hmotnosť, ktorú môže vodič odviezť podľa technického preukazu. „Pozor, nejde o hmotnosť, ktorú vodič na vozíku práve vezie," dodal Dóczy.
Vysoké pokuty
V prípade, že vodič nebude zaregistrovaný a nebude mať palubnú jednotku alebo zaplatené mýto, môže mu hliadka mýtnej polície uložiť hneď na mieste blokovú pokutu až do výšky 1655 eur. V správnom konaní sa sankcia môže vyšplhať až na 2655 eur. „Priamo na mieste je vodič povinný zaplatiť okrem pokuty aj ušlé mýto. Ak tak neurobí, vozidlo mýtna polícia odstaví, vodičovi odoberieme tabuľky s EČ aj osvedčenie o technickom stave vozidla. Naspäť ich dostane až po zaplatení vyrubenej sumy."
Pokutovaný vodič je povinný zaplatiť pokutu do 15 dní. V opačnom prípade nastupuje exekučné konanie, v ktorom sa pokuta určite ešte zvýši o exekučné poplatky.