DOLNÝ KUBÍN. Dvadsaťpäťročný mladík začínal v susednom Česku ako pracovník bezpečnostnej služby. Táto práca ho však dlho nebavila, dal v nej výpoveď a istý čas bol bez zamestnania. „Chvíľu som sa živil ako komparzista v rôznych reklamách. Robil som dizajnéra v oblasti reklamy, spolupracoval som aj na tvorbe filmových festivaloch," rozpráva o neľahkých začiatkoch v Prahe, kam sa vybral za prácou, Tomáš.
Pracuje s ročným predstihom
Potom sa dostal cez inzerát do Kenvela na miesto grafického dizajnéra. Osem mesiacov navrhoval pre obľúbenú značku dámske oblečenie. „Nebolo to ale podľa môjho gusta. Musel som sa hodne prispôsobovať tomu, čo vytvárajú oni. Neskôr som sa dozvedel o ponuke na miesto dizajnéra v Horsefeathers." Tomáš úspešne prešiel výberovým konaním a už rok a pol pracuje v šesťčlennom tíme spomínanej firmy. Momentálne sa venuje navrhovaniu šiltoviek, doplnkov a oblečenia na sezónu jar 2010.
„Veci navrhujeme rok dopredu. Moje prvé modely prídu do obchodov práve teraz na jar," hovorí vyučený umelecký kováč. Aj keď pôvodné remeslo nemá príliš blízko k jeho súčasnej zárobkovej činnosti, kresbou a dizajnom sa mladý dizajnér zaoberal už na strednej škole. Vedomosti z kováčskeho fachu mohol naplno využiť v posledných mesiacoch, keď navrhoval pre Horsefeathers prívesky.
Sme konzervatívni
Značka, akou je Horsfeathers, nepatrí medzi lacné. Aj keď je táto móda určená predovšetkým mladým ľuďom. Tomáš to zdôvodňuje takto: „Používame kvalitné materiály. A potom, vyrábame oveľa menej modelov ako klasické komerčné značky. Tie si môžu dovoliť byť lacnejšie." S presnou pracovnou dobou si Tomáš hlavu neláme. Keď však má do termínu odovzdať svoje návrhy, trávi v robote aj dvanásť hodín denne.
K jeho pracovným povinnostiam patrí i sledovanie najnovších trendov v dizajnérstve, móde, ale aj architektúre. „Je to dôležité preto, aby som vedel, aké farby sú aktuálne pre nasledujúce obdobie a aký štýl sa dostane do popredia. Ešte stále sa nosí fialová a kombinácie krikľavých farieb. Pri tvorbe nových kolekcií sa však vo veľkej miere prispôsobujeme slovenskému a českému trhu, ktorý je konzervatívnejší ako v iných krajinách. Ľudia sú menej odvážni nosiť výstredné modely," konštatuje talentovaný návrhár.