Svoje Lincolny by Ivan nevymenil za žiadne fáro

Limuzíny Ivana Pukáča pútajú pozornosť všade, kde sa s nimi objaví.


Napriek tomu, že jeho lincolny majú dvadsať rokov, vo vybavení a jazdných vlastnostiach v mnohom predčia aj súčasných štvorkolesových tátošov. Ivan na ne nedá dopustiť.

Fotila si ich polovica dediny
Keď Ivan prišiel do Čimhovej na test originality svojho novoprivezeného auta, čakala vraj na neho s fotoaparátmi polovica dediny. „Najprv sme sa museli pofotiť, až potom sme sa dostali na testovanie. S lincolnom, ktorého som doviezol z Poľska, som bol na teste originality tri-krát. Našim úradníkom nešlo do hlavy, že auto má len jeden identifikačný znak. Stále hľadali aj ďalšie. Až niekoľko telefonátov, dokonca i do Ameriky ich utvrdili v tom, že všetko je v poriadku a môžu ho prihlásiť,“ rozpráva milovník automobilov starších ročníkov.
So zaregistrovaním druhej limuzíny nemal také problémy. Kúpil ju totiž na Slovensku. „Autá sa z Ameriky začali dovážať po revolúcii v roku 1989. Vtedy si ich kúpilo len zopár ľudí, ktorí mali tie správne kontakty. Postupne sa trh otváral a aj amerických áut sa na cestách objavovalo čoraz viacej.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Lincoln a jeho prednosti
Lincolny Town car Ivana Pukáča boli vyrobené v roku 1988 na objednávku. Preto aj keď majú rovnakú značku a rok výroby, každý je iný. „Lincoln je jedna z top značiek vozidiel. Tie moje merajú sedem a pol metra, majú päťlitrový objem a tri prevodovky. Je to osem válec. Spotrebu majú dvadsať litrov na sto kilometrov. Lincoln napríklad nemá svetlá, na ktorých sa dá vymeniť vypálená žiarovka. Sú to jednorázové svetlá, čiže keď prestanú svietiť, treba ich vymeniť celé. Majú ale zase väčšiu životnosť. Tiež majú automatické tlmenie svetiel, podsvietenie prahov, či stierače, ktoré sa dajú schovať pod kapotu,“ vymenúva prednosti svojich motorových miláčikov Dolnokubínčan.
Limuzíny nemajú airbagy. Ivan však tvrdí, že aj napriek tomu sú to tie najbezpečnejšie autá. „Sú ťažké, auto je vložené akoby do rámu.“ O lincolnoch sa hovorí, že sa nekazia. Opravovať ich zatiaľ nemusel ani Ivan. Keby opravára alebo náhradnú súčiastku predsa len potreboval, kontakt na servisy má.

SkryťVypnúť reklamu

Aj policajti sa čudujú
Biele limuzíny Pukáčovcov sú jedinými lincolnami, ktoré jazdia po oravských cestách. Ich nadpriemerné rozmery im sem-tam spôsobujú trampoty. „Dĺžkou sú skoro ako autobus. Vždy keď niekam ideme, prejdeme si úsek najprv na malom aute, aby sme vedeli, kde sa môžeme otočiť,“ hovorí majiteľ limuzín. Na zvedavé a prekvapené pohľady ľudí si už zvykol. Rovnako vraj reagujú aj policajti. „I oni obzerajú, čo to je za auto. Raz nás zastavili..., viete, keď je zlý policajt, vždy si niečo nájde.“
Pukáčovci svoje lincolny prenajímajú. Vozia v nich svadobčanov, zamilované páry, ale aj budúcich maturantov. „Ľudia za nami chodili sami, či by sme ich neodviezli. Je to taká imidžová záležitosť, niečo iné, netradičné, na čo sa len tak rýchlo nezabúda,“ povedala manželka Jana Pukáčová. Cestujúci majú v šesťmiestnej limuzíne k dispozícii bar, televízor a najmä priestor a komfort. Interiéry oboch lincolnov sú pôvodné. „Len na jednej sedačke som vymenila koženkový poťah za kožený, aby to bolo to pravé orechové,“ dodáva J. Pukáčová. Šoféra od ostatnej osádky vozidla delí zvukotesné, nepriehľadné sklo. Komunikujú medzi sebou prostredníctvom telefónu, ktorý je súčasťou výbavy limuzíny.

SkryťVypnúť reklamu

Tatry sa budú opäť vyrábať
Nielen lincolny robia Ivanovi radosť. Rovnako hrdý je aj na svoje Tatry 603 a 613. V garážach má však odstavené i staré škodovky, trabanta či fiatku. Uplynulý týždeň sa jeho zbierka rozšírila o ďalšie dve tatrovky. A s nadšením nám prezradil, že tieto vozidlá sa budú v najbližšej budúcnosti opäť vyrábať v Kopřivnici. „Skupina Slovákov žijúcich v Amerike združila peniaze a prenajala si výrobnú halu v Kopřivnici, kde sa tatry vyrábali. Chcú si dať vyrobiť asi dvesto 603 a rovnaký počet 613. Tieto autá sú pre nich legendou, sú akýmsi symbolom Česka a Slovenska. Preto ich chcú mať aj vo svojom novom domove,“ konštatuje I. Pukáč.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 393
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 990
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 215
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 103
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 784
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 652
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 646
  1. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Ivan Mlynár: Čurillovci sú zlo, Vagovičove knihy sú zbytočné a Kubina je úmrtným listom právnemu štátu. Tak pravil muscle man Šutaj Eštok
  4. Juraj Ondruška: Rozhovor pre TV Bratislava Staré letisko Vajnory opäť v ohrození: Vajnoráci povedali NIE – budú ich znova ignorovať?
  5. Jozef Pivarník: Oslobodenie Európy: Spojenci verzus Sovieti – mýtus a realita
  6. Marek Mačuha: Prečo sa Fico ide opäť klaňať Putinovi
  7. Ján Šeďo: "Milostpane, tak nám zatvorili arcivévodu Bombica"!
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 309
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 455
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 21 205
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 322
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 210
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 490
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 833
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 558
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Kanalizácia vo viacerých oravských obciach závisí od vôle vlastníkov pozemkov.

Trasu nemožno viesť ľubovoľne.


Zľava Alexandra Miklátková a Nela Jankolová.

Záverečné kolo sa uskutočnilo v Starej Ľubovni.


Organizácia WWF Slovensko a spoločnosť LIDL Slovenská republika spustili novú spoluprácu, ktorej cieľom je reálny dopad na ochranu prírody a podporu biodiverzity v našich regiónoch.


Ilustračné foto.

Mesto si otvára priestor k získaniu externých zdrojov.


TASR 1
  1. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Ivan Mlynár: Čurillovci sú zlo, Vagovičove knihy sú zbytočné a Kubina je úmrtným listom právnemu štátu. Tak pravil muscle man Šutaj Eštok
  4. Juraj Ondruška: Rozhovor pre TV Bratislava Staré letisko Vajnory opäť v ohrození: Vajnoráci povedali NIE – budú ich znova ignorovať?
  5. Jozef Pivarník: Oslobodenie Európy: Spojenci verzus Sovieti – mýtus a realita
  6. Marek Mačuha: Prečo sa Fico ide opäť klaňať Putinovi
  7. Ján Šeďo: "Milostpane, tak nám zatvorili arcivévodu Bombica"!
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 309
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 455
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 21 205
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 322
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 210
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 490
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 833
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 558
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu