Dvadsaťpäťročný mladík začínal v susedných Čechach ako pracovník bezpečnostnej služby. Táto práca ho však dlho nebavila, dal v nej výpoveď a istý čas bol bez zamestnania.
„Chvíľu som sa živil ako komparzista v rôznych reklamách. Robil som dizajnéra v oblasti reklamy, spolupracoval som aj na tvorbe filmových festivalov,“ rozpráva Tomáš o neľahkých začiatkoch v Prahe, kam sa vybral za prácou.
Potom sa prostredníctvom inzerátu dostal na miesto grafického dizajnéra v Kenvele. Osem mesiacov navrhoval pre túto známu značku dámske oblečenie. „Nebolo to ale ešte stále podľa môjho gusta. Musel som sa veľmi prispôsobovať tomu, čo vytvárajú oni. Neskôr som sa dozvedel o ponuke na miesto dizajnéra v Horsefeathers.“
Tomáš úspešne prešiel výberovým konaním a už rok a pol pracuje v šesťčlennom tíme spomínanej firmy. Momentálne sa venuje navrhovaniu šiltoviek, doplnkov a oblečenia na jarnú sezónu 2010.
„Veci navrhujeme rok dopredu. Moje prvé modely prídu do obchodov práve teraz na jar,“ hovorí vyučený umelecký kováč. Aj keď pôvodné remeslo nemá príliš blízko k jeho súčasnej zárobkovej činnosti, kresbou a dizajnom sa mladý dizajnér zaoberal už na strednej škole. Vedomosti z kováčskeho fachu mohol naplno využiť v posledných mesiacoch, keď navrhoval pre súčasného zamestnávateľa módne prívesky.
Značka, akou je Horsfeathers, nepatrí medzi lacné, hoci je jej produkcia určená predovšetkým mladým ľuďom. Tomáš to zdôvodňuje takto: „Používame kvalitné materiály. Okrem toho, vyrábame oveľa menej modelov ako klasické komerčné značky. Tie si potom môžu dovoliť byť lacnejšie.“
S presnou pracovnou dobou si Tomáš hlavu neláme. Keď však má do určitého termínu odovzdať svoje návrhy, trávi v robote aj dvanásť hodín denne. K jeho pracovným povinnostiam patrí i sledovanie najnovších trendov v dizajnérstve, móde, ale aj v architektúre.
„Je to dôležité, pretože musím vedieť, aké farby sú aktuálne pre nasledujúce obdobie a aký štýl sa dostane do popredia. Ešte stále sa nosí fialová a kombinácie krikľavých farieb. Pri tvorbe nových kolekcií sa však vo veľkej miere prispôsobujeme slovenskému a českému trhu, ktorý je konzervatívnejší, než trhy iných krajín. Ľudia tu majú menej odvahy nosiť výstredné modely,“ konštatuje úspešný mladý návrhár.