TRSTENÁ. „Naša predstava slovného ohodnotenia bola pôvodne trochu iná, no ponuke a možnostiam, ktoré prišli z ministerstva školstva, sme sa bez väčších problémov prispôsobili. Zarazilo nás však, že sme vopred vôbec nevedeli, ako by malo slovné ohodnotenie prvákov vyzerať. To sa vykryštalizovalo iba niekoľko dní pred odovzdávaním vysvedčení, kedy nám doručili pokyny z ministerstva školstva a vzorové vysvedčenia. Na nich sme prvýkrát videli dvojslovné hodnotenie aj to, že hodnotenie je len štvorstupňové. Prekvapilo nás to, pretože sme predpokladali, že hodnotiť sa bude tak ako doteraz,“ informovala nás riaditeľka Základnej školy Hviezdoslavova v Trstenej Milena Smitková.
Prváci sú počas celého prvého polroka hodnotení pečiatkami so zvieratkami, a tak bolo pre učiteľov ťažké dať im na polroku slovné hodnotenie. Jedno slovo totiž znamená určitú známku od jednotky po štvorku. Triedni učitelia museli teda najskôr zaradiť deti do skupín a podľa toho im udeliť výsledné hodnotenia. „Boli sme zvyknutí na úplne iný systém. Myslím, že tento nový spôsob najviac zaskočil triedne učiteľky. Nerobili však z toho zbytočnú paniku a možno aj vďaka tomu sme sa prispôsobili rýchlo a pomerne ľahko,“ dodáva riaditeľka.
Na prváckych vysvedčeniach má slovné hodnotenie iný význam, než hodnotenie na druhom stupni. Prváci sú hodnotení len po štvorku. Kým „veľmi dobrý“ doteraz znamenalo iba dvojku, u prvákov je to jednotka. Na prvom stupni sú teda všetky slovné ohodnotenia o jeden stupeň posunuté. Rovnako majú vysvedčenia vypísané aj druháci.
Hoci aj pre prvákov bolo pripravené hodnotenie až po štvorku, v trstenskej škole boli deti odmenené prevažne jednotkou, i keď padlo aj zopár dvojok. „Vždy sa snažíme prvákov hodnotiť motivujúco, nie demotivujúco. Preto mali na vysvedčeniach hlavne jednotky, teda veľmi dobrý, a dvojky - dobrý.“
Tlačivá na prvácke vysvedčenia prišli do Trstenej načas. Vďaka novému počítačovému programu ich učiteľky stihli aj včas vyplniť. Ako však riaditeľka uviedla, tlačivá museli „naháňať“, inak by prišli neskoro.