Ad: Geometrák z Podbiela majú na katastri už 13 mesiacov (3)
uviedla, že na vedenie Správy katastra sa uverejňujú znepokojujúce informácie, týkajúce sa funkčnosti inštitúcie.
Viackrát som si článok prečítal aj s poznámkou k nemu pod názvom „Klienta personalistika úradu nemusí zaujímať“. Preto mi nedá mlčať a chcem chronologicky popísať svoju krížovú cestu pri zabezpečovaní najjednoduchšieho zápisu, ktorý kataster robí zo zákona – zápis do katastra nehnuteľností po rozhodnutí notára o dedičskom konaní.
Osvedčenie o dedičstve sme od notára dostali 27. septembra 2007. Na jeho základe mala vykonať Správa katastra Tvrdošín do 30 dní zápis vlastníckeho práva k nehnuteľnostiam. Keď som sa bol po dvoch mesiacoch informovať, či sa tak stalo, bolo mi pracovníčkou oznámené, že to ešte nemajú zapísané, lebo majú veľa práce a nestačia to tak rýchlo vybaviť, ale aj preto, že u nich došlo k personálnym zmenám na vedúcich postoch. Keďže som to tak súrne nepotreboval, tak som ich výhovorku pochopil.
Keď uplynulo ďalších šesť mesiacov a zo správy katastra som nedostal žiadnu informáciu, vybral som sa tam znova. Pracovníčka katastra mi znovu povedala, že to bude definitívne zapísané v júni 2008. Boli to len a len sľuby. Opäť som meral cestu na kataster, kde mi oznámili, že materiály boli zaslané 23. júna poštou. Bolo to opäť cigánstvo zo strany úradníka katastra. Pracovníčka ma presviedčala, že to mohla stratiť pošta. Dobre, ak by sa to stratilo len mne. Ale žeby aj druhej strane, dedičom? Pohár mojej trpezlivosti pretiekol, tak som sa vybral za pani riaditeľkou so sťažnosťou na zdĺhavé a nezodpovedné vybavovanie základnej povinnosti štátneho úradníka na úrade. Pani riaditeľka prisľúbila, že do troch dní to budem mať doma kompletné a že so zodpovednou pracovníčkou si urobí poriadok. Opäť som čakal márne. Znova som išiel na kataster 8. októbra, že už konečne dostanem požadovanú agendu. Pracovníčka poverená vydávaním listov vlastníctva na mňa hneď vyrukovala s otázkou, prečo som sa sťažoval u riaditeľky, že sa to dá vybaviť aj bez toho. Nechcel som viac rozdúchavať oheň, bol som šťastný, že konečne budem mať veci v poriadku. Po príchode domov som po identifikácii parciel zistil, že zápis bol vybavený len čiastočne a najpotrebnejšie listy vlastníctva som nedostal. Tak znova som sa vybral na kataster opäť, 17. októbra. Chodil som tam už ako „na klavír“.
Pre mňa ako radového občana táto prežitá kalvária konečne skončila, ale... Je na tomto úrade všetko v poriadku? Veď trvalo viac ako rok, kým som dostal požadované materiály! Ako občan mám predsa právo dostať včas kvalitné a úplné materiály, bez zbytočných výhovoriek. Preto sa domnievam, že ten, kto si neplní úlohy v stanovenom termíne, nech to ponechá iným, ktorí na to majú. Vyhovárať sa na zaúčanie nových pracovníkov, odchody na materskú dovolenku - to nemôže vonkoncom obstáť! Nedostatočne zvládnuté personálne záležitosti by nemali v žiadnom prípade zasahovať do výkonnosti úradu vo vzťahu k občanovi. Veď pracovníci úradu žijú z daňových poplatníkov. Čitateľ nech si urobí sám obraz o tom, či je to veľmi zlé alebo katastrofálne.
Domnievam sa, že Ing. Hutirová mala skôr napísať, ako chce uvedené nedostatky na katastri riešiť a informovať, čo urobila pre to, aby vysokoškolsky vzdelaní ľudia z katastra neodchádzali.
Vážená redakcia, chcem vám poďakovať za profesionálny prístup k predmetnému listu, ktorý ste sa nebáli zverejniť. Svedčí to o tom, že vám maximálne záleží na tom, aby zodpovedné funkcie vykonávali zodpovední a odborne fundovaní pracovníci, ktorí budú hľadať spôsoby ako problémy riešiť, a nie dôvody, ako ich obísť. Verím, že k problému zaujme stanovisko aj starosta obce Podbiel a že dostane priestor na jeho zverejnenie.
Autor: JB