NÁMESTOVO. Pred istým časom sme v našich novinách informovali o tom, že administratívne oddelenie polície sa presťahuje na mestský úrad. Podľa neofi-ciálnych informácií to malo byť možné už od začiatku septembra. Priestory na mestskom úrade, ktoré boli polícii ponúknuté, však neboli prázdne, svoje kancelárie tam mali dvaja notári a geodet.
„Podnájomníkom sme dali výpovedné lehoty, no prišli sme na to, že keby išli mimo našej budovy, mali by s tým množstvo problémov,“ vysvetľuje primátor Ján Kadera. „A to nejde len o pečiatky so znakom mestského úradu, ale napríklad aj o nákladné bezpečnostné zariadenie kancelárií.“
Vedenie mesta sa preto roz-hodlo riešiť vzniknutú situáciu kompromisom. Obidvaja notári ostávajú v priestoroch mestského úradu na prízemí, geodet je presťahovaný do suterénu. Prístavba budovy je už prázdna. Podľa slov primátora malo vedenie mesta v pláne do konca týždňa odovzdať priestory polícii. „V stenách treba ešte urobiť administratívne okienka a nutné je rozšíriť aj chodbu,“ hovorí J. Kadera o úpravách, ktoré bolo treba dokončiť zo strany mestského úradu. „Do dvoch dní by si mali prísť policajti miestnosti zasieťovať - natiahnuť telefónne a počítačové siete, a zabezpečiť kancelárie.“
„V rámci stavebných úprav boli v budove vymenené okná, svietidlá, opravili sa priečky,“ rekapituloval na ostatnom zasadnutí mestského zastupiteľstva prednosta mestského úradu Milan Rentka. Popri tom sa „zviezla“ aj úprava časti vonkajšej fasády budovy.
Ako sme sa dozvedeli od Ľubomíra Lehotského, riaditeľa OR PZ v Dolnom Kubíne, sťahovanie administratívneho oddelenia polície by malo prebehnúť bez obmedzenia jeho chodu v pôvodných priestoroch. Podľa najnovších informácií by malo oddelenie v nových priestoroch na mestskom úrade začať fungovať v priebehu prvej polovice októbra.