Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky
KRIŽOVATKA V CENTRE MESTA JE STÁLE NEBEZPEČNEJŠIA

Cestou do kostola „bojujú“ o holý život

Z nešťastnej križovatky v centre Tvrdošína majú hlavu v smútku nielen vodiči, ale aj chodci. Niekedy je pre nich prechod cez ňu doslova bojom o život a držať sa musia jediného – stihneš alebo nestihneš?


TVRDOŠÍN. „Vodič sa zo smeru od Námestova na mňa rútil takou rýchlosťou, že som na prechode zdrevenená zastala a vzápätí urobila začudované gesto, čo sa deje. To stačilo, aby sa vodič ku mne priblížil, celý nepríčetný od hnevu, a zasypal ma oplzlými nadávkami. Keďže nie som na podobné správanie zvyknutá, prestala som sa tiež ovládať a požičané som mu vrátila. Pýtam sa, ako je možné, že ten „vodič“ sa vôbec nechystal spomaliť? Predsa existuje dopravný predpis, ktorý nariaďuje vodičom pred prechodom pre chodcov spomaliť, a keď po prechode ide chodec - zastaviť. Alebo budeme tolerovať takých, ktorí si za volantom chcú dokazovať, akí sú silní „geroji“, čo môžu všetko?“, - napísala nám nedávno rozhorčená čitateľka Ľ. Cengelová. Aj tento list potvrdzuje, že na preťaženej križovatke v centre Tvrdošína dochádza pričasto ku kurióznym a nebezpečným situáciám. Chodci majú problém prejsť bez ujmy na zdraví po prechodoch pre chodcov, vyznačených cez križovatku, vodiči sa z vedľajších ciest na hlavnú dostanú počas dopravnej špičky len veľmi ťažko. Občas tu práve preto musel riadiť dopravu dokonca príslušník polície. O tejto križovatke sa už nahlas hovorí ako o hroznom a nešťastnom diele. Mnohí vedia, že pôvodne na nej mala byť svetelná signalizácia, pripravené sú tu aj elektrické rozvody. Semafory tam však stále nie sú, a pravdepodobne ani nikdy nebudú. Ako nás informoval riaditeľ Dopravného inšpektorátu v Dolnom Kubíne Jozef Tabačák, v prípade svetelnej signalizácie by v meste počas dopravnej špičky kolabovala doprava, zhoršila by sa plynulosť premávky, tvorili by sa kolóny. „O nie veľmi šťastne riešenej križovatke v centre Tvrdošína vieme. Vieme aj o prechodoch pre chodcov, ktoré sú zaznačené na hraniciach tejto križovatky. My však vodorovné značenie nenavrhujeme, my len vydávame povolenie na jeho realizáciu. V tomto konkrétnom prípade sa, žiaľ, prechody ani inak naznačiť nedajú. Keby boli ďalej, prechádzali by cez vyznačené odbočovacie pruhy. Vzhľadom na to, že ide o naozaj špecifickú križovatku, je vodorovné značenie vyznačené práve takto. Keď sa križovatka budovala, kompetentní sa dohodli, že sa tam urobí predpríprava na vybudovanie svetelnej signalizácie. Keby dopravný inšpektorát rozhodol, že sa tu svetelná signalizácia vybudovať musí, Lidl by ju musel dokončiť za pomerne krátky čas. No na to, aby sme vydali spomínané rozhodnutie, musíme mať najskôr nejaký podnet. A ten zatiaľ nemáme,“ tvrdí riaditeľ ODI. Ako tiež podotkol, ideálnym riešením z pohľadu vodičov aj chodcov by bolo vybudovať namiesto existujúcej križovatky v centre mesta kruhový objazd. „Pri prvotných návrhoch na riešenie križovatky sme boli prví, kto navrhoval vybudovanie kruhovej križovatky, investor Lidl však chcel križovatku svetelnú. A my sme nemali dôvod brániť im v tom. Podľa primátora Ivana Šašku však vedenie mesta už v budúcom roku plánuje prebudovanie križovatky na kruhový objazd,“ dodáva J. Tabačák.
O problematickej križovatke sme sa rozprávali aj s primátorom, ktorý potvrdil slová riaditeľa dopravného inšpektorátu. „Táto križovatka bola problematická vždy, a súhlasím, že v súčasnosti je situácia ešte horšia. Máme však prísľub od riaditeľa Slovenskej správy ciest (SSC) v Žiline, s ktorým sme mali už niekoľko rokovaní. V súčasnosti by sa mala pripravovať projektová dokumentácia na rekonštrukciu mosta cez rieku Orava a prerobenie križovatky na kruhový objazd. Podali sme už viacero podnetov a snažíme sa to riešiť, konečné slovo má však správca cesty, v tomto prípade SSC.“ Koncom minulého týždňa sme sa snažili skontaktovať s riaditeľom SSC v Žiline Ivanom Hlavoňom. Do uzávierky sa nám však jeho stanovisko získať nepodarilo.
Pri prechode cez križovatku, hoci aj takú „nemožnú“ ako v Tvrdošíne, ale aj cez cestu vôbec je však dôležité ešte niečo – vzťah chodec verzus vodič a ich vzájomná, ľudská tolerancia.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 225
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 451
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 345
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 204
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 991
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 932
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 205
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 917
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 717
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 605
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Komjatnou auto už neprešlo.

Policajné sirény vystrašili Dolnokubínčanov i vodičov na ceste Brestovou.

8 h
V Zábiedove skončilo približne sedemtisíc ton úletu.

V katastri Hladovky a Zábiedova skončilo 32-tisíc ton úletu z OFZ Istebné.

17 h
V roku 2019 sa v Novoti narodilo 81 detí, minulý pribudlo 71 novorodencov.

Novoť sa rozrastá, v dedine chýbajú nájomné byty

22. jan
Jedno srdce je v centre mesta.

Ich obsah pomôže aj ľuďom v núdzi.

21. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia prenasledovala auto z Oravy až na Liptov. Komjatnou už vodič neprešiel.

10 h

Situácia v Žiline je po otvorení odberových miest pokojná.

12 h

Policajti začnú novú technológiu využívať od soboty.

22. jan

Účasť je oveľa nižšia, ako mesto očakávalo.

11 h

Už ste čítali?