Slováci tento rok nepostavili žiadny Slovakia Trophy Team. Finančná náročnosť celého projektu je zdá sa nad sily zastrešujúceho orgánu motocyklového športu. Najlepšia trojica Slovákov Róbert Kapajčík, Štefan Svitko a Radek Matoška je v dejisku pretekov od minulotýždňového pondelka. Grécki organizátori všetky zúčastnené krajiny už dávnejšie oboznámili s tým, že pre obmedzený počet pretekárov sa v Grécku nepôjde súťaž jednotlivcov, ale iba družstiev. Slovakia Hant team chce nadviazať na predchádzajúce umiestnenie Slovakia Trophy teamu, keď v klubovej súťaži šesťčlenných tímov obsadili 2. a 3. miesto. Medzi trophy tímami boli ôsmi. Napriek tomu, že sa na štart nepostaví Jaroslav Katriňák, je súčasné trojčlenné zloženie to najlepšie, čo môže Slovensko poskytnúť.
Kuriozitou Šesťdňovej je, že štart súťažných strojov je vo výške 22 metrov nad morom a pretekári sa budú približne v 35 – 36- stupňovej horúčave šplhať do výšky 1600 metrov, aby sa opätovne vrátili na úroveň mora. Jazdiť za takýchto podmienok je vskutku „peklo“. Zlomovým dňom celého podujatia je podľa odborníkov piaty súťažný deň, kedy účastníci pôjdu na malom letisku pri meste Seres špeciálny extrémny test.
„Štefan Svitko, ktorý je v domácich podmienkach absolútna jednotka, je súčasne aktuálne jedenástym pretekárom seriálu MS 2008 a druhý na ME 2008 v triede E 3. Spomedzi troch členov slovenského tímu je v tomto ročníku jednoznačne najviac vyťažený Oravčan. „Na plecia som si toho zobral naozaj veľmi veľa. V seriáli majstrovstiev Slovenska mi chýbajú už iba štyri body, aby som získal titul. Na ME som zatiaľ druhý a rád by som na tejto priečke aj zostal, no a v posledných dvoch pretekoch seriálu MS sa chcem dostať do prvej desiatky,“ naznačil svoje ambiciózne ciele 26-ročný Žaškovčan, ktorý si nepamätá, kedy mal tento rok voľný víkend. „Naozaj je tých pretekov veľmi veľa a telo dostalo poriadne zabrať. Na budúci rok si preteky už budem musieť vyberať racionálnejšie. Všetko sa kvalitne a na špičkovej úrovni nedá stihnúť.“
Na medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži čaká jazdcov približne 1300 kilometrov. Každý deň musia prejsť dve 120 kilometrové kolá, v rámci ktorých budú tri časové kontroly a tri rýchlostné i špeciálne enduro testy. Pretekári odjazdia každý deň v sedle približne sedem hodín.
Autor: TB