Šiesta Šesťdňová pre Štefana Svitka

Tento týždeň prebieha na severe Grécka v mestečku Seres 81. ročník medzinárodnej motocyklovej súťaže s názvom Šesťdňová.

Slováci tento rok nepostavili žiadny Slovakia Trophy Team. Finančná náročnosť celého projektu je zdá sa nad sily zastrešujúceho orgánu motocyklového športu. Najlepšia trojica Slovákov Róbert Kapajčík, Štefan Svitko a Radek Matoška je v dejisku pretekov od minulotýždňového pondelka. Grécki organizátori všetky zúčastnené krajiny už dávnejšie oboznámili s tým, že pre obmedzený počet pretekárov sa v Grécku nepôjde súťaž jednotlivcov, ale iba družstiev. Slovakia Hant team chce nadviazať na predchádzajúce umiestnenie Slovakia Trophy teamu, keď v klubovej súťaži šesťčlenných tímov obsadili 2. a 3. miesto. Medzi trophy tímami boli ôsmi. Napriek tomu, že sa na štart nepostaví Jaroslav Katriňák, je súčasné trojčlenné zloženie to najlepšie, čo môže Slovensko poskytnúť.
Kuriozitou Šesťdňovej je, že štart súťažných strojov je vo výške 22 metrov nad morom a pretekári sa budú približne v 35 – 36- stupňovej horúčave šplhať do výšky 1600 metrov, aby sa opätovne vrátili na úroveň mora. Jazdiť za takýchto podmienok je vskutku „peklo“. Zlomovým dňom celého podujatia je podľa odborníkov piaty súťažný deň, kedy účastníci pôjdu na malom letisku pri meste Seres špeciálny extrémny test.
„Štefan Svitko, ktorý je v domácich podmienkach absolútna jednotka, je súčasne aktuálne jedenástym pretekárom seriálu MS 2008 a druhý na ME 2008 v triede E 3. Spomedzi troch členov slovenského tímu je v tomto ročníku jednoznačne najviac vyťažený Oravčan. „Na plecia som si toho zobral naozaj veľmi veľa. V seriáli majstrovstiev Slovenska mi chýbajú už iba štyri body, aby som získal titul. Na ME som zatiaľ druhý a rád by som na tejto priečke aj zostal, no a v posledných dvoch pretekoch seriálu MS sa chcem dostať do prvej desiatky,“ naznačil svoje ambiciózne ciele 26-ročný Žaškovčan, ktorý si nepamätá, kedy mal tento rok voľný víkend. „Naozaj je tých pretekov veľmi veľa a telo dostalo poriadne zabrať. Na budúci rok si preteky už budem musieť vyberať racionálnejšie. Všetko sa kvalitne a na špičkovej úrovni nedá stihnúť.“
Na medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži čaká jazdcov približne 1300 kilometrov. Každý deň musia prejsť dve 120 kilometrové kolá, v rámci ktorých budú tri časové kontroly a tri rýchlostné i špeciálne enduro testy. Pretekári odjazdia každý deň v sedle približne sedem hodín.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: TB

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 868
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 070
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 182
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 329
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 181
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 023
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 506
  1. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  2. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  3. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  7. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  8. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 564
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 965
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 206
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 893
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 307
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 493
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 337
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 068
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  2. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  3. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  7. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  8. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 564
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 965
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 206
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 893
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 307
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 493
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 337
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 068
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu