ORAVSKÁ POLHORA. Do súťaží sa v škole zapojilo množstvo žiakov, najlepší postúpili do okresných kôl. Najväčší úspech zaznamenala Michaela Cvoligová, žiačka 8.B triedy, ktorá pod vedením učiteľky Labajovej obsadila v okresnej súťaži BIO –C prvé miesto, v krajskej druhé miesto a v celoštátnom kole krásne štvrté miesto. Prioritou školy je ochrana prírody, preto si žiaci vybrali tému „Chorobnosť pleskáčov na Oravskej priehrade“. Minuloročný hromadný úhyn pleskáčov vyvolal na hornej Orave rozruch a diskusiu odborníkov i laikov. Cieľom práce bolo zistiť príčinu chorobnosti rýb. Pohľad na breh priehrady bol minulé leto šokujúci, lebo uhynuté pleskáče sa tu rozkladali a pôsobili odpudzujúco nielen na rekreantov, ale aj na rybárov.
Spýtali sme sa Mišky Cvoligovej, aký je to pocit, byť štvrtá najlepšia na Slovensku?
„JE TO ÚŽASNÝ POCIT, UŽ LEN PRETO, ŽE SOM BOLA VO SVOJEJ KATEGÓRII DRUHÁ NAJMLADŠIA SÚŤAŽIACA. CELOŠTÁTNE KOLO BIOLOGICKEJ OLYMPIÁDY JE OVEĽA NÁROČNEJŠIE, AKO OKRESNÉ ČI KRAJSKÉ SÚŤAŽE, PRETOŽE TAM SÚ UŽ PRÁCE NAOZAJ NA VYSOKEJ ÚROVNI. TAKŽE KONKURENCIA JE OBROVSKÁ. JA SI MYSLÍM, ŽE SOM SPRACOVÁVALA VEĽMI DOBRÚ TÉMU, KTORÁ ZAUJALA KOMISIU, ALE AJ VŠETKÝCH SÚŤAŽIACICH. CHOROBNOSŤ PLESKÁČOV NA ORAVSKEJ PRIEHRADE BOLA AKTUÁLNA TÉMA A SOM ŠŤASTNÁ, ŽE PRI VÝBERE TÉMY MALA HLAVNÉ SLOVO PANI UČITEĽKA, KTORÁ TEJTO PROBLEMATIKE ROZUMIE. VÝBER TÉMY BOL PRVÝM KROKOM K ÚSPECHU. PANI UČITEĽKE VEĽMI ĎAKUJEM ZA PERFEKTNÚ PRÍPRAVU, ODBORNÚ POMOC A TIEŽ ZA MNOŽSTVO HODÍN, KTORÉ SO MNOU STRÁVILA. A VÁŽIM SI AJ JEJ TRPEZLIVOSŤ A SNAHU POMÔCŤ ŽIAKOM PRI DOSAHOVANÍ TAKÝCHTO ÚSPECHOV, BEZ NEJ BY ICH NAŠA ŠKOLA ASI ŤAŽKO DOSAHOVALA. TÁTO OLYMPIÁDA MI DALA VEĽMI VEĽA SKÚSENOSTÍ DO ŽIVOTA. CHCELA BY SOM V TEJTO ČINNOSTI POKRAČOVAŤ AJ NAĎALEJ A PRISPIEŤ TÝM K OCHRANE NAŠEJ PRÍRODY.“