ri takomto konzumnom prístupe určite obracali v hrobe.
Oravská hudobná scéna sa prebúdza k životu, o tom niet pochýb. Prím hrajú všetky umelecké školy, vychovávajúce ďalšiu generáciu muzikantov. Ale sú tu aj takí, ktorí po období ticha začínajú opäť. Ich prejav je známy z minulosti, z ich skúseností sa „mladá krv“ má čo priučiť. Jednou z takýchto kapiel je tvrdošínske zoskupenie Tichá Domácnosť. Už samotní názov evokuje otázku, ako k nemu kapela došla. Prišiel naň klávesák a skladateľ Richard Zaťko. „Rozhodovali sme sa v priebehu jedného dňa. Padali rôzne návrhy, ale Tichá Domácnosť nás najviac pobavila,“ hovorí Richard. Kapela sa dlho trápila s hľadaním speváka a basgitaristu. Na poste frontmana sa svojho času objavil vyzretý Michal Pajunk, ale ten kvôli pracovnej zaneprázdnenosti kapelu opustil. Chalani rozmýšľali o začlenení ženského vokálu v podaní Diany Kriškovej. Bolo to však obdobie, keď zoskupenie ešte nemalo ucelený repertoár. Ak by malo, možno by Diana s členmi Tichej Domácnosti spolupracovala doposiaľ. Nakoniec oslovili 15-ročného Juraja Jančeka z Námestova. Zaujal ich svojim prejavom v tretej sérii Slovensko hľadá SuperStar. Okrem Tichej Domácnosti padol Juraj do oka aj Petrovi Sámelovi z Metalindy, s ktorou nahral jeden singel. Juraj Janček je v poslednom čase na roztrhanie, pretože súčasne spieva aj vo svojej materskej skupine Every Else a popri tom sa učí hrať na gitare pod vedením Milana Geburu. S basgitarou to takisto nebola sranda. „Práve na basgitare nám počas spomienky na Richarda Zaťka st. hral Ľubomír Zjavka. Osud človeka sa dá ovplyvniť naozaj ťažko. Ani Ľubo už nieje medzi nami,“ dodáva Rišo Zaťko ml. Obdobie akejsi nemohúcnosti, keď kapele chýbala dôležitá rytmická linka, ukončil až príchod Antona Bandošťáka. Množstvo ľudí si ho skôr spája s akordeónom. Ale jeho presnosť a zmysel pre rytmus sú pre Tichú Domácnosť nepostrádateľné. Aktuálna zostava Tichej Domácnosti sa ustálila: Ľubomír Mišík (sólová gitara), Juraj Janček( spev), Richard Zaťko (klávesy), Anton Bandošťák (basgitara) a Martin Pučať (bicie).
Ostatné obdobie v živote Tichej Domácnosti nebolo príliš tiché. Príbytky jednotlivých členov mohli korešpondovať s názvom skupiny. Klávesák Richard dochádza na skúšky z Martina. „Čo mám robiť? Muzike som sa oddal tak, že nemám inú možnosť.“
Kapela v rámci žánrovej orientácie zabŕdla do produkcie Joea Satrianiho, Dream Theater, Stevea Vaia, ale aj Deep Purple. Latku si teda dali vysoko, pričom im bolo jasné, že je to muzika pre užší okruh ľudí. Avšak tí majú tieto záležitosti vskutku napočúvané a každý falošný tón si vyslúži kritiku. „Nevyhýbame sa tvrdej muzike, no musí mať patričnú melodiku. Myslím si, že sa ľady na Slovensku sa celkovo pohli. Hlavne metalová muzika nemá u nás až takú tradíciu, ako v Čechách. Je však dobre, že sú nadšenci, ktorí ju podporujú,“ hodnotia hudobnú scénu gitarista Ľubomír Mišík a bubeník Martin Pučať. Nová vlna kapiel, ktorá sa „dovalila“ z USA, spravila na metalovom poli prievan. Kapely Trivium, Disturbed či Korn priniesli úplne nový prejav a šťavu do zvuku a aranží. Metal na severe Európy nie je po zvukovej stránke až taký agresívny. Je postavený skôr na melodike. Tichá Domácnosť sa chce inšpirovať obidvomi, aj keď pre nich sú jednoznačnými kráľmi americkí virtuózi a učitelia na newyorskej Berkley – Dream Theater. Zoskupenie okolo Johna Petrucciho, Johna Myunga, Mikea Portnoya a Jordana Rudessa je výzvou pre každú kapelu, ktorá chce do svojej muziky vniesť čosi progresívne. Otázne je, či sa oplatí po tejto ceste naďalej ísť. Dream Theater sú jedineční. Či a čím bude jedinečná Tichá Domácnosť - uvidíme.