„Fair play znamená viac než len dodržiavanie pravidiel. Zahŕňa priateľstvo, rešpektovanie iných a zachovávanie športového ducha,“ povedal predseda ŽSK Juraj Blanár. Pod fair play sa rozumie spôsob myslenia, nielen spôsob správania. Vylučuje podvádzanie, nešportové správanie, doping, násilie, sexuálne obťažovanie a zneužívanie, vykorisťovanie, nerovnosť príležitostí, nadmernú komercionalizáciu a korupciu. Návrhy prijíma ŽSK v dvoch kategóriách. Prvou je Anketa o najférovejší čin študenta strednej školy pri realizácii športových súťaží. Cieľom ankety je propagovať príkladné činy a vystupovanie študentov stredných škôl v duchu fair play na športových súťažiach. Druhou kategóriou je Anketa o najférovejší prínos v oblasti športu. Jej cieľom je propagovať príkladné činy a presadzovanie športovej etiky a výchovy prostredníctvom športu zo strany pedagogických zamestnancov škôl, športových trénerov a športovej verejnosti. Bližšie informácie nájdete na webovej stránke ŽSK.
V súvislosti s výskytom falošných kolkových známok prijala polícia opatrenia na zamedzenie ich výskytu označovaním kolkovej známky špeciálnym perom. Preto polícia upozorňuje občanov, aby na svoje podania kolkové známky nelepili, ale aby ich len priložili k príslušnej žiadosti. Polícia v Žilinskom kraji eviduje posledný prípad výskytu falošnej kolkovej známky z okresu Martin. Prípad polícia vyšetruje ako prečin falšovania, pozmeňovania a nedovolenej výroby kolkových známok, poštových cením, nálepiek a poštových pečiatok.
Slovenská pošta nezvýši ceny. Slovenská pošta od 1. januára 2008 nezvýši ceny poštových služieb. Ceny za listy či balíky zostanú na súčasnej úrovni.
Slovenská pošta sa rozhodla nezvyšovať ceny na základe dobrých hospodárskych výsledkov a predpokladov na budúci rok. Znamená to, že základné služby ako listy a balíky II. triedy zostávajú na cenách z roku 2006.
Očakávaný hospodársky výsledok za rok 2007 pri výnosoch 8,8 mld. Sk predstavuje čistý zisk vo výške 220 mil. Sk, ktorý je oproti plánovanému hospodárskemu výsledku vyšší o 42 mil. Sk. Svedčí to o pozitívnom trende zvyšovania efektivity.
O potvrdení správneho vývoja hospodárenia Slovenskej pošty, a. s., a premyslenej stratégii jej rozvoja v podmienkach zostrujúcej sa konkurencie svedčí aj hodnotenie svetovej ratingovej agentúry Moody`s Investors Service. Slovenská pošta patrí medzi tri spoločnosti na Slovensku, ktorým Moody`s Investors Service udelila najvyšší možný rating v Slovenskej republike na úrovni Aaa.sk.
Slovenská pošta je akciová spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne, bez dotácií zo štátneho rozpočtu. Podnikateľskou stratégiou je plná konkurencieschopnosť a finančná sebestačnosť.
Slovenská pošta, a. s., zamestnáva na celom Slovensku 15 900 pracovníkov. Priemerná mesačná mzda dosiahne v roku 2007 16 700 Sk.
Za prvý polrok 2007 Slovenská pošta, a. s. prijala, prepravila a doručila vyše 154 miliónov listových, balíkových zásielok a peňažných poukazov. Služby poskytuje prostredníctvom siete 1 566 pôšt.
Autor: PK, JB, SP