oddýchli.
Práve cestári sú totiž v zime terčom mnohých vtipov či nadávok pri ranných pokusoch motoristov pohnúť sa v čerstvom snehu. Málokto z nás si však na nich spomenie v noci, v neskorých nočných či skorých ran-ných hodinách, keď vychádzajú na niekoľkohodinovú šichtu, aby dali všetky cesty do poriadku. Aj keď si niekedy pomyslíme, že robia niečo neporiadne - sú tiež len ľudia.
Okrem Slovenskej správy ciest sa na zimnej údržbe komunikácií nemalou mierou podieľa i množstvo ďalších organizácií, súkromných spoločností či zmluvne viazaných osôb, vykonávajúcich túto činnosť hlavne pre obce.
Ako sa na zimnej údržbe podieľajú Techniké služby mesta Dolný Kubín? S akým počtom pracovníkov a mechanizmov disponujú? Na to sme sa opýtali vedúceho strediska Pavla Heška.
,,V stálej službe máme dvoch dispečerov a službu i u nás, na našom pracovisku na vrátnici. Okrem toho je k dispozícii 11 vodičov. V technickom parku máme jedno staršie a jedno nové posýpacie vozidlo, okrem toho päť traktorov s radlicou, vozidlo Ladog s radlicou na posyp a údržbu chodníkov a malotraktor. Na odvoz snehu používame Liaz, Aviu a UNC stroj. Snažíme sa, aby každý mechanizmus, ale aj pracovník, mal okamžitú adekvátnu náhradu. V zimnom období máme pravidelné pohotovostné služby v čase od 22.00 h do 4.00 h. Celodenná služba je na ulici Nemocničná – hlavný prístup na nemocnicu. Samozrejme, ak nejde o mimoriadnu situáciu. Tie nám dokážu vytvoriť i vodiči, jazdiaci na Brezovec na letných pneumatikách, alebo nezodpovedne parkujúci i na miestach označených dopravnými značkami Zákaz státia. Počas zimnej údržby je mesto rozdelené do troch kategórií naliehavosti: prvú, prevažnú časť, tvoria komunikácie, ktorými vedú trasy MHD, v druhej sú ostatné komunikácie, v tretej parkoviská. A práve údržba dolnokubínskych parkovísk je taká komplikovaná, že by mohla byť témou samostatného veľmi dlhého rozhovoru.“