ološ. Ten sa všetkým zainteresovaným ospravedlnil za listy, ktoré obciam adresovali. Podotkol, že ich zámerom nikdy nebolo rušenie spojov ani kilometrov. Ladislav Hološ však starostov a primátora informoval aj o ich nie veľmi príjemnom postavení na súčasnom dopravnom trhu. „V okrese Tvrdošín sa potýkame s najťažšou situáciou. Je tu silná konkurencia malých súkromných prepravcov, ktorí pripravujú SAD o nemalé tržby,” dôvodil riaditeľ. Na trhu by pokojne mohli pôsobiť aj viaceré dopravné spoločnosti. Problém je však v tom, že súkromné linky chodia len pár minút pred príchodom autobusov SAD, aj keď je na jednej zastávke maximálne dvadsať ľudí. Generálny riaditeľ preto požiadal o podporu samospráv smerom k VÚC, aby sa pri udeľovaní licencií a schvaľovaní cestovných poriadkov nestávalo to, čo doteraz - aby sa tesne pred iba čiastočne vyťaženú linku SAD nepúšťala linka iného dopravcu. Takýto postup robí mnohé spoje SAD stratovými. Tým, že SAD príde o zisk z takéhoto spoja, ktorý vykrýval aj ďalší spoj, menej ziskový, sa do ohrozenia dostanú vlastne hneď dva spoje. „Chceme naďalej zvyšovať kvalitu našich služieb cestujúcim, aj napriek problémom, ktoré máme. Preto už na budúci rok plánujeme do Tvrdošínskeho okresu kúpiť deväť nových autobusov,” dodal Ladislav Hološ. Starostovia a primátor sa zhodli, že sa obrátia na odbor dopravy ŽSK so žiadosťou, aby sa pri schvaľovaní licencií a cestovných poriadkov neprelínali jednotlivé linky rôznych prepravcov. Spoje by totiž mali byť rovnomerne rozdeľované, podľa potrieb a v záujme zachovania rovnakých podmienok pre podnikanie, všetkým prepravcom.
Autor: nk