Pondelok, 2. august, 2021 | Meniny má GustávKrížovkyKrížovky
CYKLISTIKA

Michal Škvarka: Tentokrát som sa cítil oveľa lepšie

Už 51. ročník má za sebou najvýznamnejší cyklistický „podnik“ u nás – preteky Okolo Slovenska. Posledných troch ročníkov sa ho už zúčastňoval aj oravský cyklista Michal Škvarka. Tento rok visel nad podujatím Damoklov meč. Zainteresovaní vedia, prečo. Cykl


istika je najstarším profesionálnym športom a bez prísunu peňazí nie je schopná existovať. Problematické zistenia v oblasti dopingu naštrbili povesť cyklistiky aj na Slovensku. Pritom v porovnaní so západnými štátmi sú sponzorské príspevky do slovenskej cyklistiky len omrvinkou. Preteky Okolo Slovenska museli naplniť rozpočet 5,5 milóna korún. Do poslednej chvíle sa nevedelo, či sa tento balík podarí dať dohromady. Pre porovnanie: platba jedného klubu usporiadateľom v zahraničí je približne 1,2 milióna korún, a to sa nebavíme o profesionálnej špičke. K tomu treba prirátať ešte režijné náklady. Bola by veľká škoda, ak by sa preteky nekonali. Možno, že by si niektorí povedali klasickú formulku: „My to k životu nepotrebujeme, a keď nebudú jedny preteky, chlieb aj tak nezlacnie“.
Vďaka mimoriadnemu úsilu celého organizačného tímu sa však 51. ročník Okolo Slovenska uskutočnil. Oravci mali možnosť opäť vytvoriť skvelú divácku kulisu, pretože „kráľovská“ etapa viedla prevažne cez oravský región. Práve v nej sa Oravčan Michal Škvarka najviac ukázal. Celkovo čakalo na cyklistov 5 etáp a jedna 7-kilometrová časovka – prológ. Ako to celé z pohľadu Michala Škvarku dopadlo?

Skryť Vypnúť reklamu

PRVÉ DEJSTVO: B. BYSTRICA – B. BYSTRICA, 140 KILOMETROV
Michalovi mal profil trate sedieť. Avšak pri 14oC a v daždi skrehol, a jeho šance sa znížili na minimum. Jazdilo sa na 8 okruhov, z čoho boli dva veľké a 6 malých. „Mojím cieľom bolo nedostať limit, pretože by som musel odstúpiť.“ Etapu nezvládol ani taký borec, akým je Čech Ondrej Sosenka. Ten je niekoľkonásobným víťazom nesporne významnejšieho preteku – Tour De Polougne (Okolo Poľska). Bol aj účastníkom štvrého najvýznamnejšieho podniku sveta – Okolo Švajčiarska. No nie každý deň je sviatok. Michal dojazdil vzadu, dával si pozor, aby nespadol a sústredil sa na ďalšie etapy.

DRUHÉ DEJSTVO: B. BYSTRICA – L. MIKULÁŠ, 170 KILOMETROV
Najdôležítejším úsekom tejto etapy bol horský priesmyk Čertovica, dlhý 8 kilometrov. Etapa prechádzala cez Brezno, kde mal Michal Škvarka získať body na rýchlostnej prémii. Úlohu splnil, keď došpurtoval na 4. priečke. Železiarne Podbrezová, a. s., Podbrezová boli v tejto etape akýmsi domestikom ostatným tímom. Predsa len - etapa bola situovaná do miest, kde má klub svoje centrum a bolo sa treba ukázať. Čertovica však už bola iný oriešok. Stúpanie rozdelilo peletón na tri skupiny. A Michal bol v poslednej. Že by sa pripravoval na nadchádzajúcu etapu?

Skryť Vypnúť reklamu

TRETIE DEJSTVO: L. MIKULÁŠ – ČADCA, 180 KILOMETROV
V kráľovskej etape Michal Škvarka „zahviezdil“. Niežeby dojazdil na lukratívnych pozíciách, ale 50 kilometrov pred koncom bol súčasťu dvojčlenného úniku v spoločnosti Juraja Sagana z Dukly Trenčín. Obaja mladíci vedeli, čo si môžu dovoliť. Kým Michal dôverne poznal oravskú časť etapy, Juraj poznal zas kysuckú. Už stúpanie na Hutách peletón rozdelilo. Michal sa držal v spoločnosti najväčších osobností slovenskej cyklistiky ako Maroš Kováč či Ján Šipeky (obaja Dukla Trenčín). Cyklistov čakalo vrelé privítanie v bašte cyklistiky na Orave, v Tvrdošíne. Peletón bol opäť rozdelený na tri časti. Niet sa čomu čudovať. Stúpanie na Huty i do Oravíc poriadne preverilo fyzickú odolnosť pretekárov. Po ataku Michala Škvarku a Juraja Sagana začala v časti peletónu prirodzená stíhačka. Predovšetkým české tímy sa prebudili. Štyri kilometre pred cieľom bola unikajúca dvojica dostihnutá hlavným „balíkom“. „Dal som do toho všetko, a v ďalších etapách som to aj poriadne cítil,“ hovorí Michal.

Skryť Vypnúť reklamu

TRETIE DEJSTVO: ČADCA – ČASOVKA, 7 KILOMETROV
Tento ročník Okolo Slovenska bol poznačený počasím. V deň časovky sa opäť rozpršalo. Vedenie ŽP, a. s., Podbrezová nezvolilo dobré obutie kolies. Na mokrý povrch vozovky slickové gumy nepatria. V tomto mali výhodu pretekári Dukly Trenčín, ktorý jazdia na klasických galuskách. Víťazom časovkárskeho šprintu sa stal Maroš Kováč z Dukly Trenčín. Michal, napriek technickým nedostatkom, neskončil v poli porazených. Nemohol však využiť jazdecké kvality v zákrutách, kde postupne naberal stratu.

ŠTVRTÉ DEJSTVO: ST. TURÁ – MALACKY, 94 KILOMETROV
Aj keď zostávalo obísť ešte jednu etapu, pre Michala Škvarku bola štvrtá etapa poslednou. Z Čadce sa celý peletón presúva do Starej Turej, aby tam mohli ukončiť záverečný diel podujatia. Na 94-kilometrovej trati sa Michal držal obstojne. Asi 25 kilometrov pred koncom bol účastníkom hromadného pádu. Narazil si rebrá, čo mu v ďalšom pokračovaní znemožňovalo dýchanie. Na Pezinskej babe nakoniec z bicykla zosadol. „Samozrejme, veľká škoda, že som preteky Okolo Slovenska nedokončil. Celému tímu to po stredoamerickej tour nešlo. Som rád, že som sa vytiahol aspoň v jednej etape. Snáď to bude v budúcnosti lepšie.“
O účasti Michala Škvarku na majstrovstvách sveta v Nemecku sa ešte len bude rozhodovať.

Najčítanejšie na My Orava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  2. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  3. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  4. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  5. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  6. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  7. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  8. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  10. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  3. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  4. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  5. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  6. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  7. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  8. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  9. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  10. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 369
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 4 825
  3. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 4 455
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 468
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 461
  6. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 328
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 306
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 266
  9. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 103
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 2 746
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Vrak auta po zrážke s vlakom.

Po ťažko zraneného Milana priletel záchranársky vrtuľník, zdravotníci bojovali o jeho život viac ako hodinu.


10 h
Kmeň spadnutého smreka.

Staré pne hnili, mladé stromky sa tlačili na svetlo sveta. Chystáme sa tam zas.


31. júl
Marta Jancková vo svojej dielni.

Na konci netradičnej recyklácie sú misky, podnosy, škatuľky, košíky a ďalšie veci vhodné nielen ako dekorácia, ale aj na praktické využitie.


31. júl
Na trhoch v poľskej Jablonke je prázdno.

Prechod cez poľské hranice je jednoduchý, kontroly minimálne.


31. júl

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Žene už záchranári nemohli pomôcť.


31. júl

O udalosti informovali hasiči.


14 h

Po ťažko zraneného Milana priletel záchranársky vrtuľník, zdravotníci bojovali o jeho život viac ako hodinu.


10 h

Slovenskom sa ženú búrky.


14 h

Už ste čítali?