Trstená doplácať za nerentabilné spoje. Sumy, ktoré samosprávy mali zaplatiť, sa šplhali do závratných výšok. Zábiedovo by napríklad ročne malo za spomínané spoje zaplatiť viac ako 258 tisíc, Hladovka viac ako 200 tisíc a Zuberec takmer milión korún. Celkovo by pritom šesť obcí a mesto mali SAD zaplatiť z vlastných rozpočtov ročne až 2 213 670 korún!
Starostovia a primátor Trstenej sa na zasadnutí zhodli, že požadované čiastky sú príliš vysoké a pre obecné rozpočty neakceptovateľné. Viacerí z nich preto poslali SAD svoje zamietavé stanovisko. Zároveň sa však obrátili aj na Žilinský samosprávny kraj, aby sa ako majoritný akcionár SAD, a. s., L. Mikuláš snažil vzniknutý problém riešiť.
Oslovili sme Petra Kubicu, hovorcu ŽSK, aby sme zistili momentálnu situáciu. Minulý štvrtok sme sa napokon od neho dozvedeli, že požiadavka SAD je v súčasnosti už neaktuálna. Keďže dostali od mnohých samospráv žiadosti na urýchlené riešenie vzniknutej situácie, začali sa problému venovať. ŽSK apeloval na SAD, aby svoje požiadavky na obce stiahla. „Pre zálohové krytie predpokladanej straty vznikajúcej realizáciou výkonov vo verejnom záujme bolo pre SAD Liptovský Mikuláš na tento rok stanovených 90 miliónov korún. Požiadavky zo strany SAD voči obciam mohli vzniknúť z vykonávania výkonov nad dohodnutý ročný objem 10 300 000 km. Dopravca nám predkladá mesačné realizované výkony, na základe ktorých kontrolujeme, či je zabezpečovaná autobusová doprava v dohodnutom rozsahu. Obce už v minulosti prispievali dopravcom, aby bolo poskytovaných viac výkonov v autobusovej doprave, ako je nazmluvnených so ŽSK. Odbor dopravy ŽSK teda prekontroluje tieto výkazy, aby zistil, či je požiadavka dopravcu opodstatnená,” vysvetľuje súčasný stav Peter Kubica.