ený minimálne tak, ako v rannej špičke. Ako ráno do práce, tak aj v tomto čase sa ľudia ponáhľajú nielen z práce domov, ale množstvo chodcov i „motorizovaných“ sa ponáhľa na nákupy do dvoch blízkych hypermarketov.
Podobne to na kruháku a v jeho okolí vyzeralo i minulý pondelok. Počet nakupujúcich bol však o to vyšší, že prišli aj školáci s rodičmi, ktorí potrebovali ešte dokúpiť školské potreby. Nikto z nich však krátko pred pol siedmou večer netušil, že onedlho sa bude kruhákom rútiť smrtonosná zbraň – neovládateľné auto...
Ako nás informoval Štefan Dlugoš z Okresného dopravného inšpektorátu, v pondlok 3. septembra o 18.20 h vodič z Dolného Kubína viedol z Oravského Podzámku do Kraľovian nákladné motorové vozidlo Liaz 706, tzv. Trambus. Pred kruhovým objazdom autu následkom nesprávnej techniky jazdy zhasol motor. Vozidlo bolo zrazu neovládateľné. Vodič sa ho pokúšal naštartovať, no v klesaní ku kruháku sa vozidlo už poriadne rozbehlo. Spomalilo ho až bezpečnostné zábradlie a zastavila stena budovy poisťovne. Okrem poškodeného zábradlia a steny budovy bolo zničené aj osvetlenie, zeleň a dopravné značenie. Polícia u vodiča nezistila požitie alkoholu.
Životnosť a prevádzkyschopnosť vozidiel Liaz 706 je dnes už diskutabilná, veď niektoré sú staré celé desaťročia. Napriek tomu sú vlastne legendami niekdajšieho čekoslovenského automobilového priemyslu. Vývoj vozidla Liaz 706 začal ešte v priebehu 2. svetovej vojny so súhlasom nemeckých vojenských úradov. Výroba týchto vozidiel začala v leteckých závodoch Avia v roku 1946. Ktovie, či výrobcovia týchto dnes už „babičiek“ vôbec tušili, že tento niekoľkotonový, trochu vylepšený kolos bude ešte v roku 2007 jazdiť po našich cestách? Napriek zvučnému menu však staručká „tambuska“ minulý pondelok poriadne vyľakala nielen svojho vodiča, majiteľa, ale i okoloidúcich. Ešteže ju poisťovňa „podržala“. Ozaj, je poisťovňa poistená?