ch či polícii. Podnikatelia v tejto lokalite trvajú na obmedzení rýchlosti už celé roky, niektorí dokonca na 40 km/h, polícia však zatiaľ nevidí dôvod obmedziť rýchlosť viac ako na 60-ku a na dlhší čas, než na letnú sezónu. V tomto už dávnejšie koná aj mesto Trstená, pod ktorého správu Prístav spadá. Presne mesiac pred smrteľnou nehodou mesto požiadalo Dopravný inšpektorát OR PZ v Dolnom Kubíne o schválenie osadenia značenia, ktoré by jasne vytyčovalo začiatok a koniec miestnej časti mesta – Prístav. Označenie by bolo rovnaké ako napríklad na Slanickej Osade - miestnej časti Námestova. A hlavne – znamenalo by to, že autá by tu museli dodržiavať celoročne rýchlosť 60 km/h ako v obývanej zóne.
„Aj keď Prístav nie je našou miestnou časťou, staráme sa tu o verejné osvetlenie a jeho údržbu, hoci by sme vôbec nemuseli. Osvetlený je aj úsek cesty, kde došlo k nehode,“ povedal nám primátor Trstenej Jozef Ďubjak.
Mesto tu spravuje spolu 35 svetelných bodov. Z toho pri ceste do Námestova je osvetlenie zabezpečované 10 svetelnými bodmi od Altisu po odbočku k hotelu Goral. V príprave na letnú turistickú sezónu boli toho roku vykonané opravy a údržba za 30 600 korún. Pracovníci mesta uskutočňujú aj kontroly funkčnosti osvetlenia Prístavu a priebežne zabezpečujú potrebné opravy. Len za elektrickú energiu pre osvetlenie Prístavu Trstená platila ročne cca 43 000 Sk. Za prvý polrok 2007 to však už bolo 31 424 Sk.
Napriek tomu, že v aute, ktoré 29. júna zabilo dievčinu, sedeli policajti, dopravný inšpektorát odpovedal samospráve Trstenej zamietavo. Primátor Jozef Ďubjak sa však mieni proti rozhodnutiu odvolať. Núti ho k tomu stále väčší tlak zo strany podnikateľov v cestovnom ruchu, ktorý v Prístave z roka na rok viac ožíva, ale aj bezpečnosť cestnej premávky.