zpečnejšie, ako obyčajné značenie. Okrem toho takéto značenie oproti bežnému aj oveľa dlhšie vydrží,“ povedal pre našu redakciu náčelník MsP Jozef Balcerčík. Nadštandardne je označených niekoľko prechodov pre chodcov, napríklad pred križovatkou pri kostole, na hlavnej ceste pri vstupe na Nábrežie či na križovatke pri kultúrnom dome. Elektroreflexnou farbou sú označené aj parkovacie miesta pre ľudí s ťažkým zdravotným postihnutím pod kostolom. Pri vjazde na Ulicu mieru, kde je gymnázium, je zas výstražný trojuholník „Pozor deti“. Na nadštandardné značenie je použité aj viacero farieb – okrem bielej je to i červená a modrá. Náčelník MsP J. Balcerčík nás informoval, že takýto spôsob značenia bude použitý postupne v celom meste. Cena elektroreflexného značenia je síce o niečo vyššia ako obyčajného, ale v konečnom dôsledku vyjde mesto lacnejšie, pretože sa nemusí obnovovať každý rok. Podľa pracovníkov MsP by malo vydržať 4-5 rokov. „Teší nás, že o toto značenie sa už zaujímali viacerí majitelia podnikateľských subjektov v meste, ktorí ho chcú použiť ho pred svojimi prevádzkami. Ako prvá takto označí komunikácie pred svojím obchodným domom Terno Jednota,“ vyjadril spokojnosť J. Balcerčík.
Kvôli problémom s parkovacími miestami sú v niektorých lokalitách mesta nainštalované parkovacie automaty. Tak je to napríklad pred obchodným domom Klinec. Najväčšie problémy však stále pretrvávajú v pešej zóne na Hviezdoslavovej, ale Štefánikovej ulici. „Aj na Hviezdoslavovej ulici by boli podľa môjho názoru najlepším riešením parkovacie automaty,“ myslí si náčelník mestskej polície. Na tejto ulici je nedostatok parkovacích miest aj preto, že niektorí majitelia prevádzok nevyčlenili na stavebnom pozemku pri svojich objektoch plochu na parkovanie. Mesto má však možnosť „ustrážiť“ si túto záležitosť pri stavebnom konaní. Do pešej zóny na Hviezdoslavovej ulici nie je úplný zákaz zjazdu vozidiel. Môžu tam vstupovať autá, ktoré na to majú osobitné povolenie vydané mestom. „Samospráva by si mala ujasniť, či tam chce mať autá, alebo nie,“ povedal nám jeden z pracovníkov MsP. Rozhodnutie je však ťažké, pretože ho ohraničuje rozpor záujmov – verejnosť by tam chcela úplný zákaz dopravy, kým podnikatelia by boli najspokojnejší s voľnou dopravou.