stredie, nehovoriac o tom, že väčšina šoférov nedodržiava predpísanú 60-kilometrovú rýchlosť. Cez Kňažiu sa doslova prerútia. „Je to dlhodobý problém. Situáciu sťažujú hlavne kamióny a nákladné autá. Mnohé z nich smerujú do priemyselnej zóny, ktorá je medzi Dolným Kubínom a Kňažou. To by až tak nevadilo. Vodiči sa ale počas nedávnej výstavby okružnej križovatky naučili skracovať si cez Kňažiu cestu a premávka sa tam výrazne zhustila,“ hovorí poslanec za mestskú časť Ján Briestenský.
Argumenty šoférov, prečo nejazdia hlavným ťahom, ale mestom, sú mimoriadne zaujímavé. Kamionisti tvrdia, že cez novú okružnú križovatku pri Lidli sa im ťažko prechádza, lebo je príliš malá. Iní zas argumentujú úsporou pohonných hmôt. „Keď som sa jedného vodiča spýtal, prečo nejde do Kubína hlavným ťahom, ale cez Kňažiu, povedal mi, že tým ušetrí až liter benzínu,“ povedal nám Peter, bývajúci na Ulici nábrežie Oravy. Práve jej obyvateľov sa problém dotýka najviac.
Popri ceste navyše nevedú žiadne chodníky. V čase školského vyučovania pri nej postávajú skupiny žiakov základnej a strednej školy, čakajúcich na autobusy. Zastávky v smere do Oravského Podzámku i Dolného Kubína sa nachádzajú priamo pri ceste. Začnú kompetentní konať, až keď sa stane tragédia?
Kňažania doručili hlavnému kontrolórovi mesta sťažnosť s podpismi. Žiadajú v nej, aby sa zákazovými značkami zamedzil prejazd Kňažou motorovým vozidlám nad 3,5 tony. Navrhujú tiež zintenzívniť v tejto časti policajné kontroly. Aj nasmerovanie vodičov na Žilinu osadením príslušnej značky pred Kňažou by pomohlo časť dopravy od mestskej časti odkloniť. Mnohí turisti tam totiž v mylnej predstave, že odbočili na Žilinu, blúdia. „Sťažnosť sme zobrali na vedomie a dotknutým ľuďom sa budeme snažiť čo najskôr pomôcť. Problém budeme riešiť v spolupráci s okresným dopravným inšpektorátom,“ prisľúbil kontrolór mesta Vojtech Važan.