nca a Karola Felixa.
Ženská predstaviteľka umeleckého sveta sa predstavuje svojimi keramickými výtvormi. Výstavu nazvala Kerakoram podľa druhého najväčšieho pohoria sveta. Tvorí hranicu medzi Pakistanom, Čínou, Indiou cez Himaláje, Pamír až po Tibet. Kerakoram znamená v preklade čierny štrk. „Môj Kerakoram je hlinený pokus o symbolické prepojenie ženského a mužského sveta. Je denníkom, tichou modlitbou, putovaním a prekonávaním prekážok i samej seba,“ povedala A. Čepiššáková.
Veľká výstavná sieň Oravskej galérie patrí v nasledujúcich týždňoch dvom výtvarníkom. Ich výstava sa volá Paralely. Tento názov nie je náhodný. „Igora Bencu a Karola Felixa spája štúdium na grafickej špeciálke profesora Albína Brunovského, množstvo spoločných výstav, na ktorých sa pravidelne stretávajú, a v neposlednom rade aj vzájomné priateľstvo. Pri paralelách by som však chcel skôr upozorniť na niektoré momenty, ktoré hovoria o dvoch cestách toho istého príbehu. Výtvarné zrkadlo I. Bencu ponúka o čosi kritickejší pohľad na svet. Informačný pretlak médií, agresivita tržného prostredia, samota človeka – to sú len niektoré témy Igorovej techniky. Karol Felix sa zas ponára do nánosov ľudskej pamäte. Je výtvarníkom kontinuity, ktorý napovrch vyťahuje magické archetypy, aby divákom predstavil svoj autentický príbeh plný farebných a významových odtieňov a tajuplných labyrintov. Prechádzka s ním nie je o adrenalínovej jazde, ale o lyrických zastávkach,“ priblížil tvorbu oboch autorov kurátor výstavy Ľudovít Petránsky.